Avto
333 ogledov

Katera zračna blazina povzroči največ gmotne škode

Nesreča Shutterstock
Katera sprožena zračna blazina povzroči največ škode za popravilo?

Pisali smo že o primerih, da pri avtu, ki je bil ueležen v prometni nesreči, zaradi nestrokovnega popravila morda ne delujejo več temeljni varnostni elementi, vključno z zračnimi blazinami. 
Ker so sproženi airbagi neuporabni, jih je potrebno v celoti zamenjati vključno s pripadajočimi senzorji, mehanizmi in elektroniko, kar pa ni poceni. Tudi zato zavarovalničarji po ogledu razbitin še posebej natančno preverijo stanje zračnih blazin in tako ocenijo, ali se splača avto še popravljati.

Cene nadomestnih zračnih blazin so različne, saj so zelo odvisne od znamke in tipa avtomobila ter letnika izdelave in stopnje opreme, pravi Eva Močnik Pečevnik iz Renault Slovenija. Prav pa tako je zelo odvisno, katero zračno blazino je potrebno menjati, saj se ob trku praviloma ne bodo sprožile vse. Ob čelnem trku se običajno sprožita obe čelni blazini, pri bočnem se sprožita stranski in zračna zavesa, če jo avto ima ...

Pravilo pravi, da je najdražja za menjavo sovoznikova zračna blazina, saj je potrebno takrat zamenjati tudi celotno armaturno ploščo, pojasnjuje Močnik Pečevnikova. Izkušnje dodatno pravijo, da je potrebno po nesrečah zaradi sprožitve sopotnikove blazine zelo pogosto menjati tudi vetrobransko steklo.

Primerjava prek spletne strani FiveStarAirBags.com, ki sicer navaja cene in modele za ZDA, kaže, da so zračne zavese nekaj cenejše od sopotnikove blazine, še cenejše pa so stranske blazine, običajno vgrajene v sedeže, in morebitna kolenska blazina.  

Načeloma airbagi danes niso zahtevni za menjavo, terjajo pa seveda kvalificiranega mehanika, ki bo znal po vgradnji tudi pravilno kalibrirati vse nastavitve varnostnih sistemov. 

dezurni@zurnal24.si

 
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.