Vsem se zgodi - trenutek nepazljivosti in že je prepozno, da bi zavili na želeni avtocestni izvoz. Ostane le ena varna možnost, to je vožnja do naslednjega izvoza in največkrat vrnitev po drugi polovici avtoceste.
Če se to zgodi nekje, kjer si avtocestni priključki sledijo pogosto, je napaka hitro pozabljena, a v Sloveniji obstaja nekaj avtocestnih odsekov, kjer napačen izvoz vzame veliko dodatnega časa in kilometrov.
Za medsebojno najbolj oddaljena priključka veljata:
"Najdaljši cestninski odsek, kjer je razdalja med dvema priključkoma najdaljša, je na hitri cesti H4 skozi Vipavsko dolino, in sicer na odseku Nanos-Vipava: 12.450 metrov," so pojasnili na Darsu. Gre za razdaljo med portaloma za cestninjenje tovornjakov, dejanska razdalja med obema priključkoma je še daljša, po kalkulaciji programa Google Zemljevidi 14,2 kilometra.
To pomeni, da če ste na hitri cesti med Novo Gorico in Razdrtim zamudili izvoz Vipava v želji, da bi obiskali istoimensko mesto ali pa okoliške kraje, nimate druge možnosti, kot da peljete vse do izvoza Nanos pri Razdrtem, se tam obrnete in vrnete po isti poti. Razlog, da vmes ni drugega avtocestnega priključka, je logičen - gre za zloglasni odsek Rebrnice, na katerem si sledijo viadukti in predori, avtocesta se tam strmo dvigne iz Vipavske doline. Skupno je treba prevoziti okoli 29 kilometrov dodatnih kilometrov, kar ob upoštevanju omejitev in prazni cesti nanese 20 minut dodatne vožnje, vendar pa je ta odsek zelo obremenjen s tovornim prometom. Ob povprečni porabi renault clia (TCe 0,9) 7,5 litra na 100 km bi ob tem porabili še za slabe tri evre bencina.
Kdaj bo drugi najdaljši obvoz zgodovina?
Drugi najdaljši odsek naših avtocest brez vmesnih izvozov je med Brezovico pri Ljubljani in Vrhniko. Med njima je okoli 12,5 kilometra razdalje. Prav glede tega odseka se že več kot 15 let vlečejo pozivi na temo potrebe po dodatnem izvozu, tega naj bi Dars kmalu tudi začel graditi.
Izvoz bo predvidoma 2,6 kilometra od obstoječega izvoza Brezovica proti Vrhniki pri naselju Lukovica in bo pomenil veliko razbremenitev za obstoječi izvoz Brezovica in s tem zahodno ljubljansko obvoznico, saj naj bi se na novi izvoz preusmerili tudi prebivalci Dragomera in Loga, ki se zdaj vozijo skozi Brezovico, predvidoma pa tudi prebivalci Vnanjih Goric, Podpeči in drugih naselij na jugu Barja.
andrej.leban@zurnal24.si
Klio z motorjem 0.9 litra porabi na 100 prevoženih km 7.5 litra bencina? In kao manj onesnažuje kot starejši avti. Renoje bi morali prepovedat pri nas.
Kaj pa je 20 minut proti večnosti (ki jo dobiš če voziš v napačno smer).
To še ni tako hudo...v tujini je ponekod ta "napaka" dolga tudi po 30, 40km. Tako hitro narediš 50-100 km "zastonj"...