Avtomobilski proizvajalci, od Renaulta, BMW, do Tesle so dolgo časa upali na to, da bodo s svojimi električnimi avtomobili kupce pridobili zaradi prihrankov na gorivu, ki so odvisni tudi od števila prevoženih kilometrov. S tem naj bi kupci e-vozil nadoknadili večji začetni vložek v primerjavi z avtomobili z vgrajenimi klasičnimi motorji na notranje zgorevanje.
Strm padec cen baterij
Zdaj so raziskovalci pri Bloomberg New Energy Finance namignili, da bo padec cen baterij pomenil tudi padec cen električnih avtomobilov. E-vozila naj bi bila do leta 2025 tako v ZDA, kot tudi v Evropi, cenejša od primerljivih bencinskih avtomobilov. Baterije trenutno pomenijo velik strošek pri izdelavi električnega avtomobila, njihova cena pa naj med leti 2016 in 2030 padla za 77 odstotkov, so prepričani raziskovalci.
"Glede na izkušnje bodo s padcem cen tudi električna vozila postala zanimiva opcija," je prepričan Colin McKerracher, analitik pri britanskem podjetu Bloomberg New Energy Finance in dodal: "Potem bodo postala le še bolj konkurenčna in množičnejša."
Popularni tudi zaradi obdavčitev
Pri Renaultu, kjer so predstavili kompaktni model zoe, ki obljublja 300 kilometrov dosega v realnih pogojih uporabe, pravijo, da bodo lastniški stroški električnih vozil povsem enakovredni stroškom, ki jih predstavljajo vozila s konvencionalnimi motorji.
Gilles Normand, podpredsednik francoske družbe za električna vozila, pravi, da sta ključna dejavnika, ki bosta pripomogla k skoku popularnosti e-vozil vezana na ceno vozil, dva. Prvi je ta, da se bodo surovine pocenile, predvsem baterije, drugi pa, da bo električne avtomobile v primerjavi z avtomobili s klasičnimi pogoni pocenila zakonodaja, predvsem v rubriki obdavčitev.