Avto
312 ogledov

Kilometrski nateg za nekaj evrov

rabljena vozila, nakup Boštjan Tacol
Rabljena vozila.
 Samo v Ljubljani smo našli dve podjetji, ki vam za nekaj evrov prevrtita digitalne števce. Zaščita kupcev. Prihodnje leto na tehničnih pregledih tudi evidenca prevoženih kilometrov.

Goljufija. "Kupila sem passata, letnik 2005, ki je imel po števcu prevoženih 122.500 kilometrov. Dva dni pozneje sem ga morala zaradi napake na motorju peljati k serviserju, ki mi je povedal, da ima avtomobil za sabo že veliko več kilometrov. Uradni serviser mi je nato potrdil, da ima vozilo prevoženih več kot 247 tisoč kilometrov. Trgovec je zavračal možnost vrtenja kilometrov, saj da je merilnik digitalen in zato to ni mogoče, moje trditve pa je označil za babje čenče," nam je svojo izkušnjo s trgovcem z rabljenimi vozili z območja Ljubljane razložila bralka. Kot trdi, je bila oškodovana za dva tisoč evrov, kolikor je preplačala avtomobil. Servisne knjižice ni videla, saj naj bi jo pri trgovcu založili.

Manipulacije s števcem so zaradi nezainteresirane avtomobilske industrije in neurejene evropske regulative izjemno lahke. Izurjena oseba s pravo opremo lahko za katerikoli avtomobil potrebuje le 30 sekund, da prikazano številko brez sledi zamenja s poljubno, je za Žurnal24 pojasnil Manfred Gross iz nemškega avtomobilističnega združenja Adac.

"Brez problema"

Z malce truda smo samo v Ljubljani naleteli na dve "uveljavljeni" podjetji, ki na črno ponujata storitev prevrtavanja števcev. Z enim od njiju smo vzpostavili stik in vprašali, ali bi lahko zbili kilometre s števca našega fiktivnega audija A4, starega tri leta in s prevoženimi 130 tisoč kilometri. "Brez problema," se je glasil odgovor, "predlagam številko od 60 do 70 tisoč kilometrov. Prišlo bi vas 65 evrov."

Enormna škoda

"Samo v Nemčiji je ocenjena škoda zaradi vrtenja števcev sedem milijard evrov," je povedal Gross. "Tehnologija za prevarante ne predstavlja nobenih ovir. Proizvajalci bodo morali temu posvetiti več pozornosti." Medtem ko je v Nemčiji, Franciji, Belgiji ali Veliki Britaniji vsakršno poseganje v merilnike prepovedano dejanje, za katero so zagrožene visoke denarne ali celo zaporne kazni, pa v Sloveniji po pojasnilih ministrstva za promet manipuliranje merilnika "ne spada med posege, ki jih homologacijski predpisi prepovedujejo".

Povedali so, da je velika večina področij tehničnih pravil "armonizirana znotraj Evropske unije (EU), zato je težko pripravljati dodatne nacionalne predpise, saj se s tem preprečuje prost pretok blaga znotraj EU".

Slovenski tržni inšpektorat in policija po lastnih pojasnilih vrtenje števcev preganjata šele, če pri poslu med kupcem in prodajalcem obstaja sum goljufije oziroma pridobitve protipravne premoženjske koristi.

Dolgotrajno iskanje pravice

Ker goljufije, ki bi ustrezala definiciji zakona, skozi preiskavo ni lahko dokazati, kupcem velikokrat ostane na voljo le dolgotrajni 
civilnopravni postopek.

Obvezna garancija

Zaščita. "Kupec lahko napake na vozilu uveljavlja iz naslova garancije, če jo uveljavlja v garancijskem roku, ki pa ni zakonsko določen in je lahko samo en dan," opozarjajo na tržnem inšpektoratu. Več zaščite za kupce naj bi ponudil nov pravilnik, ki bo začel veljati decembra in v katerem je določeno, da mora prodajalec izdati garancijo najmanj enega meseca za brezhibno delovanje rabljenega blaga.

Zakon o potrošnikih v primerih, ko avtomobil nima dogovorjenih lastnosti, v roku enega leta omogoča tudi uveljavljanje stvarne napake, ki pa jo je treba dokazati. Kar pomeni, da sistem videno-kupljeno pri pravnih osebah ne velja. Če pa je prodajalec avtomobila fizična oseba, je kupec precej 
slabše zaščiten.

Komentarjev 13
  • Žurnalček 12:37 16.januar 2012.

    Razlike so v načinu vožnje posameznega vozila. Iz D se uvažajo mlajši letniki , ki so bili večinoma voženi po AC in imajo zato ogromno km, vendar na sklopih avtomobila se jim to ne pozna, razen pri zavorah in ležajih. ...prikaži več In na to tudi igrajo. Obrabi vozila najbolj škodi štart hladnega motorja. Ko je motor enkrat topel praktično nima veze kolko časa dela. Najslabši so tisti , ki v eno smer delajo 2- 3km vsak dan. Km na števcu niso merilo obrabe avtomobila !! Če bi moral ugibati , kaj je šlo narobe pri opisanem slučaju , bi rekel da verjetno KATALIZATOR , zavorni diski ,servo clinder ali ležaji . Šverceri se uštejejo večinoma pri katalizatorju, ker on crkne na moto/ure in ne na km. Strošek zamenjave je pa tako velik , da raje spustijo ceno za 2000 jurja in napišejo ugodno!!

  • Žurnalček 12:21 16.januar 2012.

    gec@ a ti biznis kvarijo !Možda imaš koju dobru, al pazi dobru II dizel sa do 122.000 hiljade km!

  • josko 12:24 23.oktober 2011.

    Jaz prodajam 10 dni že avto ki je pač OPEL in ne BMW, servisna urejena, 1. lastnik, redni pooblaščeni servisi, avto tipi topi, pa nihče ne kliče...slovenske oči so pač toliko nekritične da sami sebi lažemo, tudi ko zgleda kaj ...prikaži več tako sumljivo, kot je ''izgubljena'' servisna knjiga. Vsakdo bi vozil passata, ''nek se vidi raskuš''. To pa je drago. Sodelavec se mi smeji v smislu: ''Ja kako pa nisi prevrtel par kilometrov?'' To ne delajo le trgovci z rabljenimi vizili, pa mulci, sumljivi že na prvi pogled, to počnejo 50 letni očetje 2 najstnikov in brez občutka krivde prodajo takšen avto drugemu najstniku za prvi avto ipd. Nekaj zlatih pravil nakupovanja rabljenih vozil:1. Kupi od 1. lastnika, zahtevaj vso dokumentacijo.2. Preveri na servisu, ki je izvajal servisne preglede, da potrdijo vnose v servisno knjigo.3. Avto odpeljite na pooblaščeni servis, plačajte nekaj 10 EUR, da za vas opravijo pregled vozila. Tam bodo zelo verjetno ugotovili tudi mahinacije s kilometri. (vsaj