Avto
149 ogledov

Kljub izdatnim subvencijam Slovenija zaostaja za Evropo

Leapmotor T03, električni avtomobil, EV Stellantis
V EU lani manj novih registracij električnih avtomobilov. Slovenci se ne navdušujejo na električnimi vozili, kljub velikodušnim subvencijam ob nakupu novega električnega vozila.

V EU so lani na novo registrirali nekaj nad 1,45 milijona povsem električnih osebnih avtomobilov, kar je 6,1 odstotka manj kot v 2023. Skupno število tovrstnih avtomobilov se je medtem povečalo za 32,4 odstotka na 5,87 milijona. Po deležu električnih med vsemi novo registriranimi avtomobili prednjači Danska, Slovenija je bolj pri dnu lestvice.

Delež povsem električnih osebnih avtomobilov med vsemi novo registriranimi je lani dosegel 13,6 odstotka in bil za eno odstotno točko nižji kot predlani, je ta teden objavil evropski statistični urad Eurostat.

Ta delež je sicer do 2018 znašal manj kot en odstotek, v zadnjih letih pa se je občutneje povečal. V 2020 je bil pri 5,3 odstotka, v 2021 pri 9,0 odstotka, od tedaj pa je višji od 10 odstotkov.

Subvencija za električni avto | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Še vedno sicer pri novih registracijah izrazito prevladujejo osebni avtomobili na temelju bencinskega motorja (vključno s hibridi). Lani jih je bilo med 10,72 milijona vsemi na novo registriranimi osebnimi avtomobili 7,13 milijona, kar predstavlja 66-odstotni delež. Osebnih avtomobilov na temelju dizelskega motorja (vključno s hibridi) je bilo na novo registriranih skoraj 1,82 milijona oz. 17 odstotkov.

Po deležu povsem električnih avtomobilov med vsemi na novo registriranimi prednjači Danska z 51,3-odstotnim deležem. Sledijo ji Malta (37,7 odstotka), Švedska (34,9 odstotka) in Nizozemska (34,6 odstotka).

Na največjih nacionalnih avtomobilskih trgih so bili ti deleži nižji. V Nemčiji je bil 13,5-odstoten, v Franciji 16,6-odstoten, v Španiji 5,6-odstoten, v Italiji pa 4,2-odstoten.

Najnižji so bili sicer deleži povsem električnih avtomobilov med vsemi novo registriranimi na Hrvaškem (1,8 odstotka), Slovaškem (2,4 odstotka) in Poljskem (3,0 odstotka).

Bolj pri dnu lestvice je bila tudi Slovenija s šestodstotnim deležem. Uvrstila se je med Grčijo in Španijo.

Peugeot 3008 na hibridnem izzivu | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Po drugi strani pa je bila Slovenija pri vrhu lestvice po deležu novih avtomobilov, ki jih poganja bencinski motor, vključno s hibridi. Ta delež je v Sloveniji dosegel 77 odstotkov, pred njo so bili le Ciper (89,6 odstotka), Grčija (82 odstotkov) in Bolgarija (79,5 odstotka). Tik za Slovenijo pa se je uvrstila Poljska (76,1 odstotka).

So pa statistiki v Sloveniji zaradi njihovega majhnega števila med hibride na podlagi bencinskega motorja šteli tudi hibride na podlagi dizelskega motorja.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.