Avto
13354 ogledov

Kmalu obvezno: vibrirajoči pedal za plin v avtu

Asistenčni sistemi, Evropski ukrepi za varna vozila Mercedes-Benz AG
Določili so asistenčne sisteme, ki bodo postali obvezni del opreme avtov in drugih vozil, naprodaj tudi pri nas.

Evropski parlament je storil dodaten korak naprej v prizadevanjih, da bi nekateri asistenčni sistemi, ki so se izkazali za koristne pri preprečevanju (hudih) nesreč, postali obvezni del novih avtomobilov, pa tudi drugih vozil. S tem naj bi prvenstveno pomagali obvarovati življenja in zdravje udeležencev v prometu, s posebnim poudarkom na pešcih, kolesarjih in starejših voznikih. Samo dosledna uporaba inteligentnega asistenta za nadzor hitrosti bi lahko pomenil znižanje hudih prometnih nesreč za 20 odstotkov, pravijo analize, ki so jim sledili pisci nove regulative. V EU je sicer lani v prometnih nesrečah umrlo okoli 25 tisoč ljudi, okoli 130 tisoč pa je bilo težje ranjenih. Z vpeljavo obveznih asistenčnih sistemov naj bi med leti 2022 in 2037 obvarovali smrti kar 25 tisoč Evropejcev. 

Odbor za notranji trg in varstvo potrošnikov je v četrtek potrdil pravila, ki zahtevajo, da bodo obvezen del vsakega motorna vozila:

  • Inteligentna asistenca za nadzor hitrosti (vibrirajoč pedal za plin, ki opozarja voznika na višjo hitrost od trenutno dovoljene);
  • standardiziran vmesnik za namestitev alkoholne ključavnice;
  • sistem, ki spremlja razpoložljivost voznika;
  • napredni sistem zaznavanja nepozornosti;
  • opozorilo drugim udeležencem na zaviranje v sili (hitri pobliski vseh štirih smernikov);
  • zaznavanje oseb in predmetov med vzvratno vožnjo (vzvratna kamera ali primerljiv sistem).

Poleg teh sistemov, ki bodo namenjeni vsem avtomobilom, kombijem, tovornjakom in avtobusom, pa bodo morali biti avtomobili in kombiji dodatno obvezno opremljeni s sistemom samodejnega zaviranja v sili in asistentom za držanje smeri. Tovornjaki in avtobusi morajo imeti oba sistema vgrajenega že sedaj. 

Opel astra in asistenčni sistemi | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Ostaja odprto vprašanje, kaj bo s snemalnikom nesreč (črna skrinjica). Poslanci evropskega parlamenta zahtevajo, da bodo morali poleg tovornjakov in kombijev, kot si je to zamislila evropska komisija, to tehnologijo obvezno uporabljati tudi pri avtomobilih in lahkih gospodarskih vozilih. Sistem bi moral biti zasnovan tako, da snema dogajanje ciklično in torej novi podatki stalno prepisujejo stare, hkrati pa bo moral sistem navzven zagotavljati popolno anonimnost glede vozila in voznika. 

Lahka gospodarska vozila bodo odslej varnostno veliko bolj napredna, saj je pri njih doslej veljala izjema in nekateri varnostni pripomočki, ki so v avtih že dolgo standardni, zanje niso bili nujni. Avtobusi in tovornjaki bodo morali biti v prihodnjih generacijah oblikovani tako, da bo lahko voznik zlahka videl šibkejše udeležence, kot so pešci in kolesarji. 

Odbor je določil tudi smernice za uvajanje vozil (pol)avtonomne vožnje. 

Evropski parlament bo na plenarnem zasedanju sklepe odbora potrjeval sredi marca. Poslanci so sicer povozili načrt komisije glede časovnice vpeljave novih pravil, saj zahtevajo, da morajo biti vozila z zahtevanimi tehničnimi pripomočki opremljena že bolj zgodaj od kompromisa, pri katerem je komisija v veliki meri upoštavala opozorila proizvajalcev, da se morajo na spremembe ustrezno pripraviti. Na končno odločitev glede časovnice bo treba počakati, so se pa že oglasili pri evropskem združenju proizvajalcev ACEA, ki zahtevajo vsaj 36 mesecev časa pred vpeljavo novosti. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 9
  • igorgeus 17:05 25.februar 2019.

    Kot da smo ljudje ze cisto podebiljeni in je nujno, da tehnika razmislja in deluje namesto nas.

  • Avatar Canbenitta
    Canbenitta 00:34 25.februar 2019.

    Želite najti žensko za eno noč? Dobrodošli v == >> www.3xDate.top

  • tudbognasvečnereši 20:39 24.februar 2019.

    Glede na stanje naših cest se trese ves avto, ne samo pedal za gas.