Novembra je družba sporočila slabo novico za nove lastnike tesel, da se končuje obdobje, ko so lahko zastonj "točili" elektriko. Datum je sicer s 1. januarja nato premaknil na 15. januar, a odslej gre zares - z nakupom tesle ni več neomejene zastonjske elektrike, temveč kupec prejme le vavčer za 400 kWh, kar zadostuje za kakšnih 1.300 kilometrov poti.
Koliko bo stala vsaka dodatna kilovatna ura, je odvisno od države do države. Na spletni strani Tesle piše, da bo za Slovenijo kilovatna ura stala 21 centov, na Hrvaškem preračunano 19 centov, v Avstriji 23 centov, v Italiji 25 ... Na Norveškem, kjer prodajo največ tesel v Evropi, bo cena le 15 centov.
Tesline superpolnilnice dosegajo teoretično moč vse do 145 kW, čeprav je maksimalna moč, ki jo lahko v tem hipu pretakajo v avtomobile znamke tesla, do 120 kW. Vseeno to omogoča izredno hitro polnjenje, saj lahko izpraznjeni model S napolni baterijo do 80 odstotkov v vsega 40 minutah.
Za primerjavo, na mreži Petrolovih električnih polnilnic, ki omogočajo polnjenje z močjo do 50 kW, je cena za minuto polnjenja 0,20 evra.
Drago puščanje avta na kablu
Pri Tesli so glede polnjenja uvedli še eno novost in sicer bodo zaračunavali za čas, ki ga bo neki avto preždel na polnilnici, potem ko bo njegova baterija že polna. Za vsako (zapravljeno) minuto bo Tesla lastniku zaračunal po 40 centov. S tem želijo poskrbeti za to, da bodo lastniki čim bolj odgovorni in bodo sprostili polnilno mesto, ne pa da ga izkoriščajo za zastonjsko parkirišče.
Da je avto napolnjen, sicer lastnika polnilnica obvesti prek mobilne aplikacije.
dezurni@zurnal24.si
¸ja ja...in to bo konkuriralo fosilnim gorivom - nikoli in nikdar.