Delovna skupina v Evropskem parlamentu je konec aprila zastavila nov cilj v varovanju okolja: do leta 2020 bi radi povprečni izpust novih avtomobilov s sedanjega povprečja 130 gramov CO2 na kilometer prevožene poti sklatili na vsega 95 gramov. V roku še naslednjih pet let naj bi se ta meja spustila vse do 68 gramov.
Proizvajalci, ki na leto ne proizvedejo več kot tisoč vozil, po večini gre za superluksuzne in superšportne znamke, bodo iz teh pravil izvzeti. Preostali, ki s povprečjem svojih proizvedenih ne bi padli na zahtevanih 95 gramov, pa bi morali plačati kazen za vsak prodani avtomobil, piše v sklepih parlamentarnega komiteja za okolje.
To seveda ne pomeni, da se proizvajalcem ne bo več izplačalo izdelovati močnih avtomobilov, ki bolj obremenjujejo okolje, saj bodo lahko bolj umazane modele kompenzirali s čistejšimi, praviloma manjšimi modeli ali takšnimi, ki jih poganjajo alternativni pogoni. A znamke, kot so ferrari, bentley in druge, gotovo čakajo veliki izzivi.
Smernice morajo sedaj pretresti še v Evropski komisiji, nato pa jih čaka še kar nekaj pogajanj, da bi bile končno potrjene tako s strani Evropske komisije kot Evropskega parlamenta ter vnešene v zakonodaje članic. Vsekakor pa je sodeč po na novo spisanih pravilih igre pred nami čas širšega prodora električnih in hibridnih vozil.
Moj avto bo leta 2020 še vedno porabil 9l/100 km in bo imel izpuha cca. 180g CO2/km. Zakaj? Ker bom ob trenutnih in pričakovanih gospodarskih razmerah takrat še vedno vozil enak avto, kot danes. In tudi 5 let kasneje situacija… ...prikaži več verjetno ne bo veliko drugačna.
Matr tezite s tem CO2. Iz dizlov pa cni oblaki tezkih delcev, ki verjetno onesnazujejo se veliko bol. CO2 je pri vozni skozi gozd hrana za rastline, tesko sranje pa ne! Zajezite raje to!