»Po najbolj optimističnem scenariju bomo do leta 2025 prodali 30 odstotkov elektrificiranih vozil (baterijsko električnih vozil in priključnih hibridov), kar pomeni, da bo še vedno 80 odstotkov vseh naših vozil opremljenih z motorji na notranje zgorevanje,« je na dogodku BMW NextGen v Münchnu povedal tehnični šef znamke Klaus Froelich.
BMW bo kljub napovedi o električni ofenzivi modelov do leta 2023 še naprej namenjal velike finančne injekcije v razvoj motorjev na notranje zgorevanje v prihodnosti. Napovedali so celo, kako dolgo bodo še izdelovali dizelske in kako dolgo bencinske motorje. Poudarili so tudi, katerih motorjev ne bodo več izdelovali.
Pri BMW so prepričani, da bodo dizelski motorji preživeli vsaj še naslednji dve desetletji, bencinski pa še desetletje več. Froelich je manj optimističen glede malih dizelskih motorjev in velikih bencinskih motorjev.
»V posameznih državah in regijah pričakujemo manj razvito infrastrukturo za namen uporabe elektrificiranih vozil. S tem ciljam na Rusijo, bližnji vzhod in zahodne dele Kitajske. Tam bodo bencinski motorji glavni še vsaj 15 let,« je prepričan BMW tehnični strokovnjak.
Froelich je prepričan, da bo obmorski del Kitajske in velika mesta, kot sta Peking in Shanghaj povsem elektrificirana v pogledu mobilnosti. V Evropi vidijo potencial v priključnih hibridih, v ZDA pa naj bi povsem električna vozila prodajali predvsem na zahodni obali in posameznih delih na Vzhodu države, drugje po ZDA pa v prvi vrsti računajo na zmogljive priključne hibride, ki bodo nastajali tudi v BMW M športne oddelku.
»Preskok k popolni elektrifikaciji je prenapihnjen,« pravi Froelich in dodaja: »Baterijsko električna vozila stanejo več, predvsem zaradi dragih baterij. Surovega materiala za proizvodnjo baterij že zdaj primanjkuje. To se lahko nadaljuje in stopnjuje," dodaja.
Kljub temu, da bodo motorji na notranje zgorevanje še naprej obstajali, pa se bo nabor motorjem in s tem izbira različno zmogljivih različic močno oklestila. Na dizelski strani bo začel proizvajalec avtomobilov opuščati 1,5-litrski trivaljni motor. Ta motor je preprosto predrag, da bi ga prilagodili novim emisijskim standardom, ki bodo začeli veljati v Evropi.
Nadomestila ne bo doživel niti BMW 400 konjski šestvaljni dizelski motor z oznako 750d, ki ga vgrajujejo v premijska vozila višjega razreda, saj je prezahteven in predrag. Motor je znan po tem, da ga podpirajo kar štiri turbine.
BMW bo še naprej razvijal štiri- in šestvaljne dizelske motorje, ki pa ne bodo imeli več kot tri turbine. Na bencinski strani so dnevi šteti prestižnemu V12 motorju.
»Vsako leto moramo zaradi novih emisijskih zahtev, predvsem na Kitajskem, investirati v posodobitev V-12 motorja,« pravi Froelich in dodaja: »Če k temu dodamo prodajo 5.000 enot na leto, vključno z motorji, vgrajenimi v vozila Rolls-Royce, lahko govorimo o ceni za posodobitev več tisoč evrov na enoto.«
Vseeno je bilo na srečanju v Münchnu malo presenečenje, da naj bi obdržali V8 bencinski motor. »Šestvaljniki v povezavi s priključnimi hibridi že zdaj omogočajo moč 500 kilovatov (680 KM) in dovolj navora,« pravi Froelich.
Elektrificirani V8 motor je nujen, saj bodo klasične različice motorjev z notranjim zgorevanjem zaradi emisij preveč obdavčene na trgih kot sta Velika Britanija in Francija. V8 motor v modelu BMW 850i ima emisije CO2 220 gramov na prevožen kilometer poti.
Se pravi da dokler bom živ,bom vozil dizel.Ne morem si privoščit ladanja baterije 2x dnevno po pol ure.
Elektirfikacija vozil pomeni iztisniti iz uporabnika več denarja za npr. prevožen km.
Dokler ne bo trajalo polnjenje ali menjava baterije "prazno za polno" toliko ali manj časa, kot traja tankanje goriva, domet pa večji ali primerljiv s 60 litri goriva.