Avto > Kombinirana
582 ogledov

Ford z novo e-floto razkril prihranke na gorivu

predstavitev ford ranger PHEV in preostalih EV LGV modeli
1/19
Saša Despot
Ford nam je predstavil celovito paleto elektrificiranih vozil iz programa lahkih gospodarskih vozil (LGV), od manjših do večjih dostavnikov, potniških kombijev do poltovornjaka rangerja. Namenjeni so specifičnim obrtem, posebnost pa so prihranki pri servisu in na gorivu. Vozila lahko nadomestijo celo prenosne generatorje elektrike.

Ford že desetletja, vse od predstavitve transita leta 1965, ki so ga ustvarili za specifične potrebe poklicev obrtnikov ter v turistične namene, velja za enega glavnih igralcev na evropskem trgu lahkih gospodarskih vozil (LGV). Ford praznuje kar dve pomembni obletnici, 60 let transita (prodali so več kot 13 milijonov primerkov) in 40 let rangerja.

Danes je transit na voljo v več kot 100 izvedenkah, ne govorimo le o različnih dolžinah, širinah, kombinacijah vrat ali sedežev, motorizacije in opreme, zdaj pri Fordu, kot vse bolj pomembno, izpostavljajo elektrifikacijo. Predvsem želijo kupcem ponuditi dodatne možnosti. In danes je elektrifikacija dosegla prav vse Fordove LGV modele, celo poltovornjaka rangerja, ki je po novem na voljo v priključno-hibridni (PHEV) izvedenki.

predstavitev ford ranger PHEV in preostalih EV LGV modeli | Avtor: Saša Despot Saša Despot

E-transit courier

Najmanjši električni dostavnik sliši na ime E-transit courier. Na voljo je v bencinski, dizelski in popolnoma električni izvedenki. Nosilnost električne izvedenke je do 700 kilogramov, vlečna zmogljivost pa 750 kilogramov, kar je primerno z izvedenkami z motorji na notranje zgorevanje. Uporabnost nadgrajuje 2,9 kubičnega metra velik tovorni prostor, v katerega lahko naložimo dve evro paleti. Pregradna stena je opremljena z loputo za prevoz daljših predmetov – do dolžine 2,6 metra. Posebnost je še sprednji prtljažnik »frunk«, s kapaciteto 44 litrov za shranjevanje kablov za polnjenje baterije. Pri Fordu pravijo, da je namenjen uporabnikom, ki dnevno prevozijo manj kilometrov in imajo možnost polnjenja na svoji lokaciji.

Električni pogonski sklop (100 kW/136 KM) si deli s križancem puma, kar pomeni, da polnjenje na hitri polnilci poteka z do 100 kW moči, standardno AC polnjenje z 11 kW, baterija ima neto kapaciteto 43 kWh, doseg po WLTP standardu pa okoli 300 kilometrov (poraba 17,1 kWh na 100 kilometrov). Maloprodajna cena s popustom in subvencijo je 24 tisoč evrov, kar je primerljivo z dizlom, pri Fordu pa poudarjajo predvsem nižje stroške lastništva. Glede na trenutne cene goriv bi po izračunih Forda lastnik v petih letih oziroma po 150.000 prevoženih kilometrih privarčeval 23 odstotkov le za gorivo. Garancija na baterijo je 8 let oziroma 160 tisoč kilometrov. Načrt prodaje za leto 2026 je 35 vozil.

Ford E-transit courier | Avtor: Ford Ford

E-transit connect

Razred večji E-transit connect je na voljo kot priključni hibrid in je posodobljen z večjo baterijo, ki poleg 119 kilometrov električnega dosega omogoča še hitro polnjenje. Baterija ima uporabno kapaciteto 19,7 kWh, polni pa se z 11 kW (AC) in do 50 kW na DC polnilnih postajah. Skupna moč bencinskega in električnega motorja je 110 kW (150 KW), skupni navor pa 350 Nm. Vlečna zmogljivost v tem primeru je 1.500 kilogramov (primerljivo z dizlom), nosilnost pa 750 kilogramov (malo maj kot dizel). Tovorni prosto meri 3,7 kubičnega metra, na voljo pa je v dveh medosnih dolžinah (L1 in L2). Pri Fordu ciljajo na obrtnike, ki lahko vse dnevne potrebe zadostijo z vožnjo na elektriko, če pa se morajo odpraviti dlje, pa nalogo zaupajo 1,5-litrskemu EcoBoost motorju. Pri Fordu so izpostavili predvsem nižje stroške lastništva na račun prihranjenega goriva. Izračunali so, da je strošek goriva pri dizelski izvedenki več kot 8 evrov na 120 kilometrov, v primeru hibridne vožnje dobrih pet evrov in v primeru zgolj električne vožnje manj kot dva evra. Cena brez davka za transit connect furgon L1 PHEV je 31.475 evrov + DDV, za transit connect kombi furgon L2 PHEV pa 34.238 € + DDV. Popust na financiranje je 9,5 %, načrt prodaje za leto 2026 pa je pet vozil.

Ford E-Transit | Avtor: Saša Despot Ford E-Transit Saša Despot

E-transit custom

Naslednje vozilo po velikosti je E-transit custom. To je vozilo, ki v EU v svojem segmentu dosega največjo prodajo. Na voljo je v številnih različicah tudi kot udoben potniški kombi. Na voljo so različni pogoni: dizel, elektrika in priključni hibrid (PHEV). Električna izvedenka ima uporabno kapaciteto baterije 64 kWh in do 337 kilometrov dosega. Možno je počasno in hitro polnjenje. Na izbiro je izvedenka s pogonom spredaj ali zadaj in z močmi 100, 160 in 210 kW. Vlečna zmogljivost je 2.300 kilogramov.  Pri Fordu izpostavljajo boljši pospešek v primerjavi z dizlom, vožnjo z enim pedalom, vozilo ima vgrajeno toplotno črpalko, tudi tu pa pri Fordu pravijo, da med poglavitne prednosti štejejo nižje stroške vzdrževanja. Servisni interval je 2 leti oz neomejeno število prevoženih kilometrov. Maloprodajna cena s popustom in subvencijo je 34.085 evrov. Načrt prodaje za leto 2026 je 15 vozil.

Druga alternativa dizlu je PHEV, ki združuje 2,5 litrski bencinski motor in elektromotor s skupno močjo 232 KM. Ford obljublja do 56 kilometrov vožnje na elektriko in primerljivo nosilnost ter vlečno zmogljivost. Servisni interval je na 2 leti oziroma 40 tisoč prevoženih kilometrov. Pri Fordu pravijo, da je nakup dražji, a da se v petih letih razlika obrne v korist PHEV, predvsem zaradi nižjih stroškov na gorivu. Maloprodajna cena s popustom in subvencijo je 40.585 evrov. Načrt prodaje za leto 2026 je 260 vozil.

predstavitev ford ranger PHEV in preostalih EV LGV modeli | Avtor: Saša Despot Saša Despot

E-transit

Pri modelu E- transit je največja novost baterija s podaljšanim dosegom s kapaciteto 89 kWh. To pomeni do 402 kilometra na elektriko. Posebnost je 22 kW polnjenje, hitro DC polnjenje je možno do 180 kWh, kar pomeni, da se baterija od 10 do 80 odstotkov napolni v 28 minutah.

Maloprodajna cena za E-Transit furgon z manjšo baterijo (68 kWh), elektromotorjem z močjo 135 kW in pogonoma na zadnji kolesi je s popustom in odbito subvencijo 45.146 evrov. Za različico z večjo baterijo (89k kWh), enako močjo in pogonom zadaj je treba s popustom odšteti dodatnih 6 tisoč evrov.

Ford E-Transit | Avtor: Saša Despot Ford E-Transit Saša Despot

Poltovornjak, ki se na teren samozavestno poda tudi na elektriko

Ranger je najbolje prodajan poltovornjak v Evropi. Zdaj Ford krepi njegovo pozicijo s priključno hibridno izvedenko, ki ponuja primerljivo zmogljivost kot 3,0-litrski dizelski primerek. Pri Fordu samozavestno trdijo, da je edini PHEV z evropskimi normativi za terenske zmogljivosti.

predstavitev ford ranger PHEV in preostalih EV LGV modeli | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Modularni hibridni pogonski sklop sestavlja 2,3-litrski Fordov bencinski EcoBoost motor in elektromotor s sistemsko močjo 207 kW (281 KM) in kar 697 Nm navora. Moč se na cesto oziroma teren prenaša s pomočjo 10-stopenjskega Fordovega samodejnega menjalnika. Za primerjavo, dizelski motor zmore 240 konjskim moči. Za priključni hibrid so uporabili manjšo, litij-ionsko baterijo s kapaciteto 11,8 kWh, kar po merilih WLTP zadostuje za 43 kilometrov vožnje na elektriko. Pri Fordu so naredili raziskavo med vozniki rangerja. 52 odstotkov jih na dan prevozi manj kot 40 kilometrov. Poraba bencina na papirju je 6,2-6,4 litra, emisije CO2 pa od 143 – 145 gramov na prevoženi kilometer, kar je skoraj polovico nižje kot pri dizlu.

predstavitev ford ranger PHEV in preostalih EV LGV modeli | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Poleg več moči priključno-hibridni ranger omogoča še boljši nadzor nad navorom in seveda oprijem vseh štirih koles. Robusten pogon 4 × 4 (eAWD) ima zaporo diferenciala in redukcijo, zato lahko vleče velik tovor in se spopade z resnično zahtevnimi tereni. Podatki so naslednji: 3,5 tone vlečne zmogljivosti in do 866 kilogramov nosilnosti. Pri njegovih terenskih zmogljivostih se ni nič spremenilo. Ohranjena je bila globina brodenja 800 mm, prav tako kot pristopni in odstopni koti. Baterija je nameščena v spremenjenem rebrastem okvirju in ne zmanjšuje odmika od tal ali nosilnosti avtomobila.

predstavitev ford ranger PHEV in preostalih EV LGV modeli | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri Fordu med prednostmi navajajo, da vam ni treba nositi prevažati nerodnih in hrupnih generatorjev. Ranger lahko iz dveh 220-voltnih vtičnic na kesonu zagotovi do 6,9 kW izhodne moči. Napaja lahko celo manjše delovišče.

Tako kot športni raptor omogoča štiri načine vožnje. Pri Fordu, tako kot za ostale e-modele, tudi za rangerja navajajo ugodnejše strošek lastništva v 5 letih v primerjavi z dizlom, konkretno za sedem odstotkov. Servisni interval je enak dizlu - 2 leti oz. 30.000 kilometrov. Pravijo celo, da bo preostanek vrednosti večji kot pri dizlu.

Na voljo je v izvedenki wildtrack, ki je najbolj prodajana pri nas. Po ceniku stane 59.350 evrov, kar je slabih 5000 evrov manj, kot cenijo dizla. Cilji so smeli, pri Fordu računajo, da bodo na mesec prodali 15 priključno-hibridnih rangerjev.

Nekaj ključnih podatkov:

Bencinski motor: 2.3 EcoBoost
Elektromotor: 75 kW
Sistemska moč: 207 kW (281 KM) in 697 Nm
Pospešek 0 – 100 km/h: 9,2 s
Oddaljenost od tal: 235 mm
Prehodna globina: 800 mm
Največji bočni nagib: 35°
Sprednji pristopni kot: 30°
Največja nosilnost: 940 kg
Največja teža prikolice z zavoro: 3.500 kg
Največja teža kompleta: 6.500 kg
Največja statična obremenitev strehe: 350 kg
Kapaciteta baterije (neto): 11,8 kWh
Doseg električnega vozila: 43 km
Čas polnjenja (3,6 kW): 3 ure 30 minut
Čas polnjenja (220 V): 6 ur 30 minut

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 2
  • Avatar Garancija
    Garancija 09:59 05.december 2025.

    Ko bodo vsi ameriški avtomobili na elektriko,no potem ga bomo kupili

  • Avatar karjola
    karjola 06:31 05.december 2025.

    Gregor ti si z glavo prebil zid. Resno.