V maju letos bo uvedena nova oznaka EU za pnevmatike, ki naj bi potrošnikom prinesla preglednejše informacije o izbranih lastnostih pnevmatik.
Nove oznake naj bi bile lažje razumljive, predvsem pa naj bi potrošnikom prinesle več informacij.
Na novi oznaki sta bila prenovljena razreda kotalnega upora in zavorne učinkovitosti na mokrem, medtem ko je kotalni hrup ovrednoten s številom decibelov in črkami A, B ter C.
Potrošniki lahko dostopajo do dodatnih podatkov o izbrani pnevmatiki v evropski podatkovni zbirki, tako da skenirajo kodo QR na oznaki. Uvedena sta tudi dva nova piktograma, ki kažeta, ali izbrana avtomobilska pnevmatika po oprijemu na snegu izpolnjuje homologacijske standarde Unije (snežinka) in/ali gre za pnevmatiko brez žebljev z oprijemom na ledu, ki izpolnjuje novi standard ISO.
Spremembe tudi za težja gospodarska vozila
Kot so zapisali pri proizvajalcu pnevmatik Continental morajo biti od maja letos informacije z oznake EU za pnevmatike na voljo tudi za pnevmatike za težka gospodarska vozila (razred C3). Na novi oznaki ostajajo razredi od A do C nespremenjeni. Kar zadeva pnevmatike razredov C1 in C2, kjer so prve namenjene avtomobilom, druge pa kombiniranim vozilom, bodo pnevmatike, ki so bile po kotalnem uporu in oprijemu na mokrem prej razvrščene v razred E, odslej razvrščene v razred D, ki je bil doslej prazen, tiste iz razredov F in G pa bodo razvrščene v razred E. Oznaka bo zaradi tega preglednejša in jasnejša.
Potrošniki si lahko prenesejo še več informacij o vsaki posamezni pnevmatiki, če skenirajo kodo QR v zgornjem desnem kotu oznake pnevmatike. Koda QR vsebuje povezavo do podatkovne zbirke EPREL (European Product Registry for Energy Labelling ali evropska podatkovna zbirka za označevanje energijske učinkovitosti), v kateri so zbrani informacijski listi izdelkov. Informacijski listi vsebujejo vse vrednosti z oznake posamezne pnevmatike ter datume začetka in konca izdelave tega modela pnevmatike. Informacijske liste izdelkov v podatkovno zbirko EPREL vnaša proizvajalec pnevmatik, ki poskrbi tudi za določitev razredov, v katere se uvršča, kakor je bilo to urejeno tudi doslej.
Prednosti za potrošnike
Namen nove oznake EU za pnevmatike je pomagati potrošnikom, da bodo lahko izbrali varčnejše pnevmatike, hkrati pa bodo dobili tudi podatek o zavorni poti. kot so še zapisali pri Continentalu lahko potrošniki kot poslovni uporabniki z izbiro pnevmatik z manjšim kotalnim uporom veliko prihranijo, tako z vidika stroškov goriva kot manjših emisij. Jasne informacije o oprijemu na mokrem bodo pripomogle k večji prometni varnosti, podatek o kotalnem hrupu pa je namenjen zmanjševanju zvočnega onesnaženja, ki ga povzroča cestni promet.
Te oznake so kar nekaj. To se pokaže ob testih pnevmatik. Lahko naredite mini "raziskavo" in preverite, če so meritve najtišjim res pokazale najmanj decibelov in kako veljajo ostali parametri.
Potem pa tiste kitajske gume, s katerimi se sploh ne da peljati, dobijo top ocene, kakovostne evropske pa tam v povprečju.
Decibeli so vedno izraženi v številkah in ne v črkah, "kad lud jebe zbunjenog". Nori birokrati si še čevljev ne znajo očistiti.