Novi renault master je bil za dostavnik leta 2025 proglašen na uradni slovesnosti »International Van Of The Year« (IVOTY), ki je bila v okviru mednarodne razstave IAA Transportation v Hannovru v Nemčiji. Soglasno so ga izbrali člani strokovne žirije, ki zastopajo 25 evropskih držav.
Atributi, ki so prepričali žirijo so po besedah Jarlatha Sweeneyja, predsednika žirije International Van of the Year Award, naslednji: "Popolnoma nova zasnova in visoka raven inovacij ter tehnologije, ki so bili razviti za paleto različic novega mastra in se ponašajo z napredno aerodinamiko, izboljšano uporabnostjo ter povečanimi učinkovitostjo, prostornostjo, varnostjo in udobjem. Poleg tega njegova nova modularna konstrukcijska osnova omogoča pogonske sklope z notranjim zgorevanjem, na elektriko ali na vodik."
Novi master je že peti dostavnik znamke Renault, ki je osvojil to laskavo priznanje, po Master II (IVOTY 1998), traficu II (IVOTY 2002), kangooju Z.E (IVOTY 2012) in kangooju Van III (IVOTY 2022). Po tem, ko je februarja letos renault scenic E-Tech electric prejel naziv »Car of the Year«, je Renault tako letos osvojil oba laskava naslova: »avtomobil leta« in »dostavnik leta«. Zadnjikrat je znamka ti dve priznanji osvojila hkrati pred 27 leti - z modeloma scénic I in master II.
Nekaj poudarkov o novem masterju:
Ker je master prevelik, da bi ga lahko namestili v vetrovnik, so aerodinamiko njegove karoserije, ki jo imenujejo "aerovan", izpilili s pomočjo prototipov, ki so ustrezali 83 odstotkom velikosti končnega izdelka, rezultate pa so potrdili še v vetrovniku, ki je sicer namenjen letalom.
Ugodno aerodinamiko so dosegli s kratkim pokrovom motorja, poševnim naprej potisnjenim vetrobranskim steklom, obliko vzvratnih ogledal, vodili zračnega toka v odbijaču, zoženim zadkom, nagibom strehe in podobnim.
Pri Renaultu so tudi platformo poenotili za vse vrste pogonskih sklopov, zato bodo lahko vse mastre izdelovali na istem tekočem traku. Pod motornim pokrovom bodo sicer na voljo štiri različice turbodizelskega motorja z močmi 78, 97, 112 ali 127 kilovatov, ki bo povezan z ročnim menjalnikom ali samodejnim menjalnikom s pretvornikom navora.
Pozneje bo master na voljo tudi z možnostjo pogona z vodikovimi gorivnimi celicami, za zdaj pa elektriko zastopata elektromotorja z močmi 96 ali 105 kilovatov in navorom 300 njutonmetrov. Prvi bo imel litij-ionsko baterijo s kapaciteto 40 kilovatnih ur, ki omogoča doseg do 180 kilometrov, drugi pa baterijo s kapaciteto 87 kilovatnih ur, ki omogoča doseg do 410 kilometrov.
Močnejši električni master bo v različici za dovoljenje kategorije B razpolagal z nosilnostjo 1.625 kilogramov, vlekel pa bo lahko tudi prikolico z največjo dovoljeno maso 2,5 tone. Z enosmernim tokom z močjo 130 kilovatov bo lahko master v pol ure pridobil elektriko za nadaljnjih 229 kilometrov vožnje, na 22-kilovatni z izmeničnim tokom pa bo baterija polna v manj kot štirih urah. Oba električna mastra bosta imela tudi dvosmerna vmesnika V2L in V2G.
Pri Renaultu pravijo, da je master postal tudi tehnološko sodobna pisarna na kolesih. Ergonomska kabina z odlagalnimi mesti s skupno prostornino 135 litrov ima v vseh različicah serijsko 10-palčni zaslon za upravljanje večpredstavnostnega vmesnika openR, ki je povezljiv s pametnimi telefoni in ga je mogoče z aplikacijo MyRenault upravljati tudi na daljavo. Za doplačilo je na voljo tudi uporaba Googlovih storitev, med katerimi je tudi električnim mastrom namenjena aplikacija "Electric Route Planner".
Novi renault master je že peti dostavnik znamke Renault, ki je osvojil to laskavo priznanje, po Renaultu Master II (IVOTY 1998), Renaultu Trafic II (IVOTY 2002), Kangooju Z.E (IVOTY 2012) in Kangooju Van III (IVOTY 2022). Po tem, ko je februarja letos Renault scenic E-tech electric prejel naziv »Car of the Year«, je Renault tako letos osvojil oba laskava naslova: »avtomobil leta« in »dostavnik leta«. Zadnjikrat je znamka ti dve priznanji hkrati osvojila hkrati pred 27 leti - z modeloma scénic I in master II.