Avto > Kombinirana
2181 ogledov

Tovornjakarji sami sebi postavili le še 20 let

Volvo električni tovornjak Volvo
Proizvajalci tovornjakov in znanstveniki so dosegli skupni sporazum o datumu, ko bodo na evropskih cestah prenehali prodajati tovornjake na fosilna goriva.

Združenje evropskih proizvajalcev komercialnih vozil pod okriljem združenja ACEA je prehitelo politike v Bruslju, saj so kar sami napovedali, kdaj bodo dokončno prešli na okolju prijaznejše tovornjake. A datuma si vendarle niso izmislili sami, temveč so ga sprejeli na podlagi sodelovanja z znanstveniki iz Potsdamskega inštituta za klimatske spremembe. Gre za presedan pri sodelovanju znanstvenikov in gospodarstva pri tako pomembnem vprašanju, pravijo ponosno.

Z letom 2040 na evropskih trgih ne bodo več proizvajali tovornjakov na fosilna goriva, z letom 2050 pa bodo novi tovornjaki dosegali ogljično nevtralnost, so se družno obvezali proizvajalci.

Henrik Henriksson, trenutni vodja združenja in generalni direktor Scanie je ob tem spomnil, da so klimatske spremembe največji izziv naše generacije. Hkrati pa je epidemija covid-19 dala vedeti, kako imata cestni promet in logistika ključno vlogo pri oskrbi s hrano, zdravili in ostalimi bistvenimi dobrinami. "Če želimo, da bo cestni tovorni promet ohranil svojo vlogo služenja družbi, pa se moramo kar najhitreje odlepiti od fosilnih goriv. Ne samo, da smo prepričani o tej nuji, temveč tudi vemo, da je mogoče in smo pripravljeni to storiti. A tega ne moremo napraviti sami, potrebujemo pomoč načrtovalcev politik in deležnikov, da se nam pridružijo," je pozval Henriksson. 

Volvo trucks Avto Hruška in težki kiper na elektriko

Proizvajalci med ukrepi, ki bodo pripomogli k čim hitrejšemu zasuku, pričakujejo ustrezne davčne politike in gosto mrežo polnilnih postaj, primernih za tovornjake z ničelnim ali nizkoogljičnim odtisom. V trenutnih razmerah pa električni tovornjaki nikoli ne bodo mogli narediti preboja proti cenejšim dizlom, še opozarjajo.

Trenutni razvoj pri energentih za tovornjake pelje v smer povečevanja deleža vozil na plin, vse več proizvajalcev pa ima že tudi modele na električni pogon. V srednjeročni in daljši prihodnosti naj bi imel poleg baterijskih vozil glavno vlogo pogon na vodikove gorivne celice.

MAN električni tovornjak | Avtor: Man Man

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 5
  • Mary_Buchholtz 20:12 16.december 2020.

    Zapustil sem službo in zdaj. S tem preprostim spletnim delom na domu zaslužim 139 USD na uro 0d doma. zaslužim 25 tisoč dolarjev na mesec s spletnim delom 3 ure dnevno ... >>>>> www.MagnifyIncome.Com

  • medolino 11:39 16.december 2020.

    O nekem vodiku pa se je vse v ,, oblakih ,, verjetno bi se vodik bil bolj primaren, ce bo seveda vse ze enkrat tako ,, dodelano,, sigurno pa se ne tako kmalu.Povsod se bo prej dalo nafto nadomesti ...le ...prikaži več pri kamionih se ne tako kmalu..

  • medolino 11:35 16.december 2020.

    Nevem ce bo jim ravno uspelo, vsaj ne na daljse razdalje.Za kratke bi se mogoca celo slo, tezko si je zamislit danes taksne baterije, ki bi to zdrzale nekih400 ali 600 km, Kajti 40 tonski kamion pri speljevanju polno nalozen ...prikaži večn porabi tudi 6o litrov nafte..potem si zamislite kaksna bi to bila obremenitev za baterijo