Avto
54254 ogledov

Tako so se na popuste odzvali kupci vozil

Popust na nakup avtomobila Žurnal24
Krivulja prodaje električnih vozil v Sloveniji je v prvem kvartalu leta 2024 zavila močno navzdol, čeprav se je ponudba vozil krepko povečala, prav tako so od lani večje subvencije za vozila pod 35 tisoč evri. Zato so številni pocenili električne modele. Skupna prodaja novih vozil je sicer v plusu, a se spet dogajajo stvari, na katere smo v zadnjih letih pozabili.

Avtomobili so na zalogi, tovarne se ne soočajo več s pomanjkanjem materialov in zastoji v proizvodnji. Nekoliko večja je tudi prodaja vozil v Sloveniji. Za dobre štiri odstotke je večja (skupaj je bilo prvič registriranih 13.993 novih vozil), kot še pred letom dni kažejo podatki, ki so jih posredovali iz Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije. Vendar pa se je spet začel pojavljati trend kratkoročnih registracij, nas je opozoril eden od uvoznikov, kar izkrivlja realno statistiko trga prodaje novih vozil.

V mesecu marcu je bil registriran drugi novi ferrari letos, in sicer 296 GTB. Januarja je slovenske registrske tablice dobil že SF90 spider.

Škoda Octavia RS iV | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Statistika za prvi kvartal leta 2024 razkriva, da trije glavni igralci na slovenskem avtomobilskem trgu ostajajo Volkswagen, Škoda in Renault. Volkswagen je v mesecu marcu prodal 699 vozil (skupaj v letu 2024 1755 vozil), Škoda 546 vozil (skupaj 1446 vozil) in renault 524 vozil (skupaj 1250 vozil). Na četrtem mestu je Toyota, ki je v prvih treh mesecih prodala 1011 vozil in Peugeot z 805 prodanimi vozili. Med premijskimi znamkami je vodilni Audi (letos 495 prodanih vozil), sledita BMW (440) in Mercedes-Benz (307).

Med posameznimi modeli je letos največja uspešnica v Sloveniji škoda octavia s 581 enotami, sledijo renault clio (438), peugeot 2008 (411), dacia duster (330) in citroën C3 (320).

Volkswagen logo logotip | Avtor: Profimedia Profimedia

Prodaja lahkih gospodarskih vozil se povečuje. Letos je v primerjavi s prvim kvartalom lani večja za 15,02 odstotka. Prvič je bilo do konca marca pri nas registriranih 2274 LGV vozil. Vodilni po prodaji je Renault, sledita Ford in Volkswagen. Najbolje prodajan model letos je renault master, sledita ford tourneo custom in volkswagen caddy.

Prodaja električnih močno navzdol

Tesle Y, lani najbolje prodajanega vozila v Evropi, letos v Sloveniji ni med najbolje 20 prodajanimi modeli. Še več, prodaja električnih avtomobilov slabi. V prvih treh mesecih leta 2024 je bilo skupaj prodanih 904 povsem električnih vozil, kar predstavlja le okoli 6,4 odstotka letošnje prodaje novih vozil. Lani je bilo v prvem kvartalu prodanih 1146 povsem električnih novih vozil. Tesla še vedno predstavlja glavnino prodaje, saj sta na prvih dveh mestih letos model Y (136 prodanih enot) in model 3 (133), na tretjem mestu je cupra borna s skupaj 89 prodanimi enotami. Pri tem velja omeniti, da so pri Cupri ceno borna spustili pod mejo 35.000 evrov, kar prinaša večjo subvencijo za kupca (6.500 in ne 4.500 evrov). Podobno velja za četrto hyundai kona s 55 novimi registracijami letos, peti je MG4 electric (48 registracij). Na trgu električnih vozil, razen dacie spring, še vedno ni poceni majhnih vozil. Citroën je ta teden razkril cene za ë-C3, ki prihaja v naslednjih mesecih za najmanj 24.800 evrov (brez upoštevane subvencije).

Tesla Y | Avtor: Saša Despot Tesla Y Saša Despot

Smo v drugi fazi prehoda na električna vozila

Raziskovalec trajne mobilnosti Andrej Brglez je v povezavi trenutno prodajo električnih avtomobilov v Sloveniji povedal: "Tako kot v preteklosti tudi danes velja, da ima vsaka novost v avtomobilski industriji navdušence, ki se novostim na trgu prilagodijo prvi. Tako kot pri telefonih, se je zgodilo tudi z avtomobili. Ti električni avtomobili so prve uporabnike dobili že zgodaj, zdaj pa je čas, da avtomobilska industrija in trgovci prepričajo še vse ostale in znajo razložiti, komu so električni avtomobili namenjeni in za koga so sploh primerni. Trenutna prodaja pa kaže na to, da bo treba kupcem ponuditi predvsem cenejše električne avtomobile. Prihajamo v drugo fazo, ko se bo razširila tudi ponudba cenovno dostopnih električnih avtomobilov, zato bo v prihodnosti njihova prodaja zagotovo večja. Bo pa treba to novo ciljno skupino, ki je cenovno občutljiva, pravilno nagovoriti in jim znati razložiti, da lahko tudi električni avto zadosti njihovim potrebam po mobilnosti."

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 13
  • Avatar Peter Klepec
    peter4 23:33 10.april 2024.

    Kdo si pa lahko privosci da izgubi 55% vrednosti vozila v 3 letih? Ce si ga lastis pa dlje pa je tehnolosko zastarel in ga je nemogoce naprej prodat. Saj narod je glup, ko se gre za plasticni klump z ...prikaži več velikimi tv ekrani nataknjenimi na sredini armaturne plosce, ki se dandaneas prodaja kot vozila, a Slovenija vseeno ni tako bogata. Piska ce vrat ne zapres, piska ce se ne privezes, piska ce si prehiter, volan vlece se niso crte pravilno narisane na preozki cesti, piska ce ne zaviras kot ostali...

  • jakec1575 21:07 10.april 2024.

    el. avto je smiselen z infrastrukturo s talnim polnjenjem, s skupno uporabo, z ustrezno pofporo za druzine itd. brez tega je el. kolo z dovolj sedezi boljsa resizev, za dolge ture pa dostopen hiter rent

  • matija86 21:05 10.april 2024.

    Smo v drugi fazi razvoja......Ja razmišljam kako imeti 1 avto namesto 2 v družini, pomoje bo to ta druga vaša faza razvoja