Avto
3673 ogledov

Trojica si je v kriznem načrtu razdelila svet

Renault Nissan Profimedia
Renault, Nissan in Mitsubishi bodo v luči svežega načrta, kako se izkopati iz krize, avte razvijali skupaj.

Avtomobilski proizvajalci Renault, Nissan in Mitsubishi so danes najavili, da bodo poglobili sodelovanje v okviru njihovega zavezništva. Zavezništvo bo po načrtih do leta 2025 skoraj polovico modelov razvijalo skupaj, s čimer bodo zmanjšali stroške in povečali dobičkonosnost.

Po pričakovanjih se bodo z aktivnejšim sodelovanjem investicijski stroški znižali za do 40 odstotkov. Da bi povečali učinkovitost in konkurenčnost, bo po načrtih vsako podjetje prevzelo vodilno vlogo za določene modele vozil, tehnologije in regije. Ob tem nameravajo povečati tudi družbeno in okoljsko odgovornost, poročanje tujih tiskovnih agencij povzema STA.

Renaultova začasna generalna izvršna direktorica Clotilde Delbos je ob tem povedala, da je zdaj čas za "spremembo duha" v tristranskem zavezništvu. "Še vedno imamo pred seboj mnogo izzivov. Vendar smo danes popolnoma pripravljeni, ker imamo pravi okvir. Imamo pravo miselnost. Zbrali smo vsa orodja. Vsi skupaj smo, bolj kot kdajkoli prej, zavezani k temu, da se premaknemo naprej," pa je dodal prvi mož Renaulta Jean-Dominque Senard.

Renault Megan RS Trophy Avto Bo koronavirus pokopal Renault?

Nissan bo po načrtu skrbel za razvoj športnih terencev SUV, Renault pa bo ohranil vlogo vodilnega na področju lahkih gospodarskih vozil. Podjetja znotraj zavezništva so doslej pri proizvodnji avtomobilov delila platformo, kar sicer počne mnogo proizvajalcev avtomobilov v zavezništvu ali združenih podjetij.

Zavezništvo se bo osredotočilo na en model na posameznem področju, ki bi ga razvilo vodilno podjetje v tem določenem segmentu, ostali dve pa prilagodili. Proizvodnja bi se lahko celo združila, kjer bo to smiselno.

Glede na nov strateški načrt se postavlja vprašanje, kakšno vlogo bo v prihodnje imela Renaultova tovarna Revoz v Novem mestu, kjer trenutno izdelujejo modela twingo in clio. Nissan ima v tem razredu model micra, Mitsubishi pa v Evropi trži model spacestar. 

Če bodo združevali razvoj in ustrezno prilagajali proizvodnjo, potem ni nemogoča možnost, da bodo iz Revoza čez nekaj let prihajali tudi modeli znamk Nissan in Mitsubishi.

Vsak bo primarno osredotočen na svoj del sveta

Podjetja se bodo osredotočila tudi na svoje regije, kjer nameravajo povečati konkurenčnost. Nissan bo tako referenčno podjetje za Kitajsko, Severno Ameriko in Japonsko, Renault za Evropo, Rusijo, Južno Ameriko in Severno Afriko, Mitsubishi pa bo vodilni v državah ASEAN in Oceanije.

Renault, Nissan in Mitsubishi so se sicer s težavami soočali še pred pandemijo novega koronavirusa, zaradi katere je mnogo držav zaprlo meje in uvedlo karanteno, da bi zajezili posledice virusa. Zavezništvo je lani prodalo 10,17 milijona vozil, kar je 5,7 odstotka manj kot leta 2018.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
  • Žurnalček 13:02 28.maj 2020.

    Renault-Nissan in Mitsubishi je pravilno !