Suvi in križanci so se za znamke izkazali kot "naslednja velika stvar", ki je po letih krize in na minimum zbitih marž v tradicionalnih razredih (kombilimuzine, karavani, enoprostorci ...) vrnila dobiček lastnikom in nasmehe trgovcem z avti. Marže pri suvih oziroma križancih so namreč v povprečju bistveno višje, zato ni čudno, da praktično vse znamke razvoj prihodnjih modelov, pa tudi vzporedno oglaševanje, koncentrirajo prav na takšnem tipu vozil.
A te dni predstavljena študija Centra za upravljanje z avtomobilnostjo (CAM) iz Nemčije je osvetlila malce bolj temno plat tega avtomobilskega vala. Podrobna analiza registracije novih avtov kaže, da so upoštevajoč normne podatke o porabi in izpustih CO2 v Nemčiji emisije pri novih avtih lani padle le za 1,1 odstotka v primerjavi z letom prej, kar je najmanjši padec po letu 2009. Povprečje za Nemčijo pravi, da trenutno novi avto v zrak pošlje 127,4 gramov CO2 na kilometer, čeprav bi v skladu z načrti in zavezami moralo biti to povprečje že nižje.
Analitiki menijo, da gre upočasnjen padec emisij pripisati prav križancem, saj se je od leta 2007 njihov prodajni delež s 7,3 odstotka samo v Nemčiji zrasel kar 21,3 odstotka, kolikor je znašal ob koncu lanskega leta. Povprečna emisija novega suva oziroma terenca je kar 162,8 grama na kilometer, kar je daleč nad ostalimi razredi. Srednji razred avtov ima recimo povprečje 125,6 grama, kompaktni razred pa 116,7 gramov.
A niso le suvi krivi za upadanje emisij za začrtanimi načrti. Tudi električni avti bi morali biti v skladu s smernicami že precej bolj razširjeni, njihove ničelne emisije pa vplivati na skupni rezultat. A so nizke cene naftnih derivatov v zadnjih letih upočasnjevale prodajo in uveljavljanje električnih avtov.
Najboljši pri zniževanju CO2 emisij v zadnjih letih so bili pri Peugeotu, ki je povprečje na nemškem trgu znižal na vsega 105,8 grama CO2 na kilometer. Sledi Toyota, ki vključno z Lexusom dosegala 107,9 grama, tretji je Renault (skupaj z Dacio) pri 115,4 grama CO2/km.
In kdo so bili največji grešniki? Če so znamke v zadnjih letih vseeno predvsem zniževale emisije pri svojih modelih, je znamka Fiat od leta 2010 povprečni izpust dvignila s 131,9 gramov na 137,9 gramov na kilometer. Mercedes-Benz, ki je v minulih letih prav tako množično razširil prisotnost med križanci in suvi, pa je med premium znamkami edini, ki ni znižal rezultata, lani je imel povprečje 131,9, leta 2010 pa 130,6. Tudi pri znamkah Kia in Ford se je zelo poznalo, da imajo na trgu prodajno zelo uspešne suve.
Kakšni so obeti? Pri dizlih postaja manevrski prostor vse tesnejši, saj bo tehnika očiščevanja emisij postajala vse dražja. Analitiki na drugi strani vidijo še precej možnosti pri preboju hibridnih avtov, več pa bodo morali narediti tudi pri vpeljavi električnih avtov.
Kar se tiče izboljšanja izpustov je samo električni avtomobil prihodnost. Nato je bencinar, dizel pa bo postal pri osebnih avtomobilih zgodovina. Križanci so pa nekaj vmes, bolj kot ne samo trgovski trik za večjo prodajo na račun nižjega izpusta.