Avto
508 ogledov

KTM najavil revolucijo dvotaktnega motorja

KTM dvotaktni motor KTM
Ste se tudi vi že sprijaznili, da so dvotaktni motorji kljub njihovim dobrim lastnostim na pragu izumrtja zaradi emisijskih standarov? Dobra novica: KTM je razvil nov dvotaktni motor, ki pomeni pravo malo revolucijo.

Z letošnjim letom je v Evropi pri motornih kolesih stopil v veljavo euro 4 standard, ki je zaradi strogih meril za emisije praktično pomenil izumrtje dvotaktnih motorjev, kot smo jih poznali doslej. Posloviti se je moral celo marsikateri štiritaktni agregat pri motornih kolesih. 

"Good news!", je minule dni gotovo zavpil svoj znameniti stavek James May, voditelj oddaje Gran Tour in velik ljubitelj motornih dvokoles. KTM je namreč napovedal, da bo maja že predstavil serijske motocikle z novo generacijo dvotaktnega motorja. Imenoval se bo TPI, kar je okrajšava za Transfer Port Injection.

Vse podrobnosti novega agregata sicer v tem trenutku še niso znane, naj pa bi TPI označevalo tehnologijo nekoliko drugačnega vbrizga goriva. Zadnje evolucije dvotaktnikov so namreč že uporabljale neposredni vbrizg goriva v izgorevalno komoro, čeprav je to lahko pomenilo dodatno maso in precejšnje kompromise pri dizajnu.

KTM 300 EXC | Avtor: KTM KTM
Medtem pa TPI vbrizg goriva opravi že eno stopnjo prej, v sesalni kolektor nad valjem. Na ta način lahko vbrizg izvede precej bolj natančno in zato ni posledic v obliki neizgoretega goriva. Tudi olje, ki ga dvotaktneži potrebujejo zaradi mazalnega učinka, se doda v fazi vbrizga v kolektor, zato je ob pomoči računalnika zelo natanačno dozirano. Pri KTM pravijo, da zaradi novega principa odpade tako potreba po zbiralni posodi kot mešanju goriva v zgodnejši fazi. 

Obe lastnosti precej znižata porabo goriva in s tem emisije, zato tehnologija TPI omogoča, da bodo KTM-ova motorna kolesa z dvovaljnim motorjem izpolnjevala stroge emisijske standarde. Za začetek bodo motorji na razpolago s prostorninama 250 in 300 kubičnih centimetrov. Maja bodo razkrili prve modele serije EXC, ki bodo uporabljali TPI tehnologijo.

Avstrijski KTM ni edini proizvajalec, ki se ni želel sprijazniti s politično povzročenim izumrtjem dvotaktnih motorjev. Honda je že pred leti vložila patente za napredni dvotaktni motor, a potem rezultata nikoli ni pokazala. Tudi Husqvarna naj bi delala na čistih dvotaktnežih.

Zakaj dvotakni motorji nočejo izumreti?

Ker so še vedno v marsičem boljši od štiritaktnih. So veliko bolj odzivni, saj imajo en vžig na vsak obrat motorne gredi. So lažji, ker je njihov tek zaradi načina delovanja bolj umirjen, zato ne potrebujejo dodatnih ureži. Zasnova motorja je veliko bolj preprosta, saj ni ventilov, mehanska učinkovistost je boljša, ker je manj trenja. 

Na drugi strani pa imajo tudi nekaj posebnosti oziroma omejitev - delujejo pri višji temperaturi in so toplotno manj učinkoviti, so bolj glasni, sestavni deli so podvrženi večji obrabi, za delovanje potrebujejo mešanico olja in bencina. Vsaj doslej so ob delovanju izpuščali več emisij.

dezurni@zurnal24.si

Telemach: Surfaj brez dodatnih stroškov
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.