Avto
19593 ogledov

Kulski avto za 20 evrov na mesec

Citroën ami
1/12
Citroën
Citroën je predstavil morda eno najbolj zanimivih novosti v svetu mobilnosti v zadnjih mesecih.

Imenuje se citroën ami, poganja ga elektrika.

Tako je, Francozi so obudili ime, ki je bilo v Sloveniji pred tremi in več desetletji še kako navzoče. V sodobni reinkarnaciji gre znova za zelo poseben avto, ki ga je napovedal že koncept pred vsega pol leta.

Citroën ami v dolžino meri vsega 2,42 metra, širok je 1,40 metra. Gre torej za mikro avto in to želi tudi biti - prvi prevoz za mlade voznike in drugi avto pri hiši, namenjen kratkim skokom po obveznostih. Še najbližja primerjava bi bila renault twizzy, vendar pa ima citroën ami povsem zaprto in ogrevano potniško kabino, zato je torej bistveno udobnejši.

Dvosedi avto tehta manj kot 500 kilogramov, ena njegovih številnih posebnosti pa je že sama oblika, saj je na prvi pogled težko oceniti, kje je prednji in kje zadnji konec. Citroën je v svoji šaljivi maniri stvar še popestril, zato se ena vrata odpirajo naprej, druga pa nazaj!

Citroën ami | Avtor: Citroën Citroën

Na voljo je v različnih barvnih kombinacijah zunanjosti in notranjosti. Slednja je sicer preprosta, a nudi vse, kar pride prav vozniku pri uporabi, vključno z držalom za mobitel. Rešitev z muziko je rešen zelo elegantno - mogoče je dokupiti bluetooth zvočnik in ga povezati z mobitelom.

Avto poganja 6 kW električni motor. Hitrost je omejena na 45 km/h, zato sodi ami v kategorijo vozil, ki jih lahko vozijo že najstniki s 16 letom, v Franciji celo že s 14. Vprašanje v tem hipu pa je, kako bo z vožnjo v Sloveniji, saj če veljajo zapisane specifikacije v promocijskem besedilu, potem spada ami v kategorijo težjih štirikolesnikov, za katere pa je treba imeti v Sloveniji običajno B kategorijo, torej 18 let. 

Doseg z enim polnjenjem je do 70 kilometrov.

Citroën ami | Avtor: Citroën Citroën

Električni kabel za napajanje 5,5 kWh baterije je skrit kar v vratih avta. Polni se ga lahko na običajni šuko vtičnici (230 V), na kateri naj bi se povsem napolnil že v treh urah. Na voljo bo tudi polnjenje na javnih polnilnicah, zato je avto primeren tudi za sharing modele izposoje in najema.

Osnovna cena (v Franciji) je 6.000 evrov, bo pa proizvajalec avto ponudil tudi v različnih shemah najema. Kot navaja proizvajalec, bo ena od shem 48-mesecev stranko stala 20 evrov na mesec, vendar je v ta paket vključeno začetno vplačilo in subvencija, ki na električne avte velja v Franciji. Kaj po izteku najema ostane vozniku, sporočilo za javnost ne navaja. 

Junija se prodaja začne v Franciji, najprej bo na prodaj na večjih zahodnoevropskih trgih, nato pa ga lahko pričakujemo tudi pri nas. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 4
  • mercedesb 15:26 28.februar 2020.

    Ce mi gadajo zastonj ga ne maram!

  • popokatopetl 14:25 28.februar 2020.

    > In kje se bodo vozili ? Verjetno po pločniku po naši zakonodaji . No no. Po cesti, tako kot mopedi, ker pa zaradi omejitve 45 prav tako kot oni ne bo konkurenčen avtom, bo prepočasen za glavne prometnice in ...prikaži večn ustvarjal gnečo. Btw, mopedi so zato praktično izumrli, tale pa je za mestno uporabo že mrtvorojen.

  • NeAnonimni 10:12 28.februar 2020.

    Spet en tak članek, reklama, ki se ponavlja na različnih medijskih platformah.