Seat je v Slovenijo pripeljal novega leona, ki je izdelan na enaki (MQB) platformi kot novi golf sedme generacije, po katerem povzema nove tehnologije za boljše vozne lastnosti in asistenčne sisteme za varno vožnjo. Vstopni model pri nas stane 13.990 evrov.
Seat je za znamko, ki z izjemo mestnega malčka mii, ki pri nas (še) ni naprodaj, že dolgo ni predstavil modelske novosti, k nam pripeljal svojo največjo in najpomembnejšo letošnjo novost, novega leona.
V tretji generaciji je zapeljal na povsem novo pot, saj je tako kot bo še veliko drugih modelov koncerna VW izdelan na prilagodljivi MQB-platformi, na kateri med drugim izdelujejo tudi sedmo generacijo golfa. Na isti platformi bodo izdelovali tudi trivratni leon, pozneje letos pa še karavanski leon.
LED-osvetlitev za prepoznavnost
Leonovi oblikovalci so zavzeli povsem novo oblikovalsko filozofijo. Leon ponuja polno LED-tehnologijo žarometov, ki ob prečiščenem dizajnu z ostrimi linijami že na prvi pogled v ospredje potiska športne občutke.
Kupci lahko izbirajo med tremi nivoji opreme; prvi (reference) med drugim serijsko prinaša klimatsko napravo, sedem zračnih blazin, ESC, 15-palčna platišča in funkcijo dnevnih luči. Paket Style dodaja za palec večja platišča, samodejno klimo, tempomat in meglenke, v najvišjem (FR) paketu s poudarkom na dinamiki, pa so polni LED-žarometi, 17-palčna platišča, nižje podvozje, športni sedeži, zatemnjena stekla zadaj in možnost dodatne individualizacije vozila (novi seat drive profil). Slednji po vzoru na golfa vozniku omogoča, da značilnost krmilne podpore, dodajanja plina in pri najbolj zmogljivem bencinskem motorju tudi zvok motorja prilagaja v treh načinih: eco, comfort in sport, voznik pa ima še četrto možnost – individualnih nastavitev. Sistem omogoča glede na način vožnje tudi prilagajanje ambientalne osvetlitve v notranjosti. Ko vozimo v športnem načinu, je npr. osvetlitev rdeča.
Vsi agregati s turbopuhalom
Novi leon je opremljen z naprednimi asistenčnimi sistemi, od zaznavanja utrujenosti voznika, samodejnega prilagajanja svetlobnega snopa žarometov, do sistema, ki zaznava nenamerno zapuščanje voznega pasu in s pomočjo elektromehanskega servokrmiljena sam popravi volan. Nov je tudi infontament z zaslonom na dotik.
Na izbiro je pet bencinskih in pet dizelskih motorjev, z močjo od 63 kilovatov (86 KM) do 132 kilovatov (180 KM). Vsi motorji so opremljeni s turbopolniliniki. Zaradi izboljšav, med drugim se motorji hitreje ogrejejo, za 10 odstotkov pa je nižji tudi zračni upor, je poraba v primerjavi s predhodnimi modeli v povprečju nižja za 22 odstotkov, škodljive emisije CO2 pa za 15 odstotkov. 1,6-litrski TDI (77 kilovatov) s sistemom start/stop tako v povprečju porabi 3,8 litra na 100 prevoženih kilometrov, v zrak pa izpusti 99 gramov CO2 na prevoženi kilometer. Agregate je mogoče kombinirati s pet- in šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ter šest- in sedemstopenjskim DSG-samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko.
Zakaj VW-ja, če je Seat cenejši?
Leona so tako z vstopnim paketom opreme in 1,2-litrski TSI bencinskim agregatom s 77 kilovati moči (105 kM) pozicionirali okoli 800 evrov pod enako motoriziranim golfom z vstopnim paketom opreme, v povprečju pa je leon od pet do sedem odstotkov cenejši od golfa.