Avto
19 ogledov

Lepi kupe še elegantnejši

Peugeot RCZ
1/14
Anže Petkovšek
Tudi tisti, ki so veliko na cesti, ga ne vidijo vsak dan. Škoda, saj je peugeot RCZ eden najlepših kupejev in sploh avtov na trgu, sploh sedaj, ko se je z lepotno prenovo znebil čudnega izraza na obrazu in si z novo oblikovanimi lučmi nadel elegantnejši pogled.

Gre za tisti avtomobil, pri katerem je videz prvo in najbolj glavno merilo, čeprav tudi vsebina ni slaba.

Spojler se dvigne ročno prek gumba

Pravzaprav je po prenovi razen omenjenega ostalo več ali manj vse ostalo isto, nove so le zunanje barve, platišča in kombinacije oprem, medtem ko kaj več v dosedanji generaciji niti ni bilo potrebno oziroma mogoče dodajati. Atraktivno dvignjen nos, markantno razpeta strešna loka, konkavno oblikovano zadnje steklo in športni zadek, na samem koncu katerega bolj za videz kot za kakšno turbulentno vlogo umeščen spravljivi spojler. Tega pa je potrebno vedno dvigati ročno prek gumba, saj ne pozna avtomatske funkcije delovanja pri določeni hitrosti.

Peugeot RCZ | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Volana niso pomanjšali

Volan je ostal še stare Peugeotove oblikovalske šole in kljub nakazani prisekanosti ne pritiče sicer tako izrazitemu avtomobilu, na njem še ni ni nobene tipke, ki bi olajšala uporabo  avdio sistema in tempomata. Ne prepričata več niti grafika navigacije, upravljanje infotainmenta in siceršnja množica tipk prejšnje generacije peugeotov. Materiali so sicer po večini kakovostni kot tudi obdelava, svetla barva notranjosti, kot v primeru testnika, avtomobilu jasno določa klientelo.  Je pa RCZ namenjen le dvema potnikoma, zadnja dva sta sila zasilne narave, na njih pa se zaradi milimetrov do prednjih naslonjal ne bodo prav dolgo dobro počutili niti predšolski otroci. Visokorasli bodo v RCZ-ju hitro krivili hrbtenico, prostora nad glavo je izredno malo.

Motor diha že v nizkih vrtljajih

V redu, RCZ je pač sila individualen avto, namenjen predvsem vozniku, ki mu godi, da je opažen, kako pa kaj vožnja? Avto najbolj zaživi v kombinaciji z najmočnejšim 1,6-litrskim motorjem. Motor diha že od nizkih vrtljajev dalje, pritisk na stopalko za plin pa hitro izpolni ukaz. Pospeševanje je zvezno, malce razočara le zvok, saj je manj izrazit kot pri kakšnem miniju JCW z istim motorjem. Dražji kot so sedeži, večji je hendikep v ovinkih. V gladko usnje odeta sedala namreč ponujajo premalo opore, mišice se morajo preveč naprezati. Nepotrebna slabost ob sicer zelo spodobno zmogljivem podvozju, ki zaradi širine kolotekov, širokih pnevmatik in nizkega težišča zlahka napada ovinke. Le ESC želi prehitro in preveč živčno pomagati.

Peugeot RCZ | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main


RCZ ni avtomobil za množice, niti nima veliko konkurentov. Skuša sicer biti še boljši od originala, torej audija TT, športno poslanstvo pa v veliki meri izpolni že oblika. Tudi to je lahko povsem dovolj.

Podatki o vozilu: (Peugeot RCZ 1,6 THP)
Motor: turbobencinski, štirivaljni
Prostornina: 1.595 cm³
Največja moč: 147 kW (200 KM) med 5.500 in 6.800 vrtljaji
Največji navor: 240 Nm med 1.400 in 4.500 vrt./min.
Testna poraba: 8,2 litra/100 km (mešani cikel), izpust 155 g CO2/km
Zmogljivosti: 235 km/h, 7,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.287 x 1.845 x 1.359 , medosna razdalja 2.612
Prtljažnik: 321/639 litrov
Cena: 27.550/34.569 evrov (osnovni/testni z dodatno opremo)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.