Kot je znano, skušajo stranke LMŠ, SMC, SD, ZAB in Desus najti skupni jezik z Levico, da bi lahko sestavili koalicijo in dobili zadostno podporo v parlamentu za sestavo vlade. Osnutek koalicijske pogodbe, ki je te dni prišel v medije, se na dveh in pol straneh dotika tudi prometne politike.
Kakšni so konkretnejši dogovori o posameznih tematikah in ali je prišlo do kakšnih premikov po zadnjih usklajevanjih med strankami ter Levico, v tem trenutku javnost ne ve. Levica se je sicer vmes odločila, da bi stranka koalicijo podprla le "od zunaj".
To je pisalo v osnutku
Po splošnem uvodu o tem, kako bi si prizadevali za okoljsko sprejemljivejše oblike prometa in javnega prometa, želi biti osnutek pogodbe konkretnejši z obljubami o spodbujanju investicij v kolesarsko mrežo, s sprejemom in dosledno implementacijo akcijskega načrta o uvedbi digitalizacije na področju grajenega okolja, pri katerem bi imela Dars in DRSI osrednjo vlogo promotorjev. Osnutek pogodbe obljublja tudi prenovo tehnične regulative za gradnjo prometne infrastrukture.
Da bi imeli ukrepi rep in glavo, morebitna koalicija napoveduje šestletni operativni načrt vlaganj v promet, medtem ko v mandatnem obdobju do leta 2022 vsako leto napovedujejo količino sredstev, ki ne bo manjša od proračunskega leta 2018.
V omenjenem šestletnem akcijskem planu se med drugim napoveduje izgradnja 3. razvojne osi in priprava za gradnjo 3a. in 4. razvojne osi, ter nadaljevanje projektov za modernizacijo železniškega prometa s poudarkom na usklajevanju voznih redov. V splošnih smernicah je zapisana tudi težnja po razbremenitvi cestnega omrežja ter spodbujanje prijazne uporabe različnih oblik javnega prometa.
Za Levico tranzit do in mimo Ljubljane ni problem?
Prvotni osnutek je predvideval razširitev ljubljanskega obroča in vpadnih cest na najbolj obremenjenih odsekih, saj posamezne odseke na letnem povprečju prevozi že več kot 70 tisoč vozil na dan, kar se pozna v nepretočnosti. Strokovnjaki opozarjajo, da se brez ukrepanja celotni Ljubljani v nekaj letih obeta kolaps. Vendar je bila točka pred pogajanji v celoti prečrtana z opombo: "Levica nasprotuje."
Koalicija želi ohraniti obstoječi vinjetni sistem, temu pa dodati še elektronsko vinjeto. Podoben sistem že uporabljajo v Avstriji, to bi gotovo zahtevalo prilagoditve pri nadzorni opremi.
V načrtih je "takojšnja omejitev" vožnje za tovorna vozila z višjimi izpusti oziroma maksimalen dvig cestnine in drugih taks. O učinkovitejšem nadzoru nad na papirju čistimi tovornjaki, ki zaradi enostavnosti goljufanja onesnažujejo kot prastari tovornjaki, ni besede.
Morebitna koalicija želi pripraviti predlog za omejitev uvoza dizelskih vozil z višjimi izpusti istočasno s prenovo sistema dajatev na vozila. Izvzeti bi bili le starodobniki.
V koalicijsko pogodbo bi bila zapisana tudi zaveza po prilagoditvi zakonodaje, da bi umogočila učinkovit nadzor prometa z avtomatskimi sistemi nadzora, kot je sekcijsko merjenje hitrosti.
dezurni@zurnal24.si
Če povem po resnici, tudi meni dol visi za guzvo na ljubljanski obvoznici. Dejstvo je, da če ne bi furali centralizacije, ne bi imeli take guzve tam. Ali pa če bi sami hodili z busom v sluzbo (kar bi z… ...prikaži več lahkoto, pa so preveč komot) ali pa če ne bi si tranzitnega prometa speljali na obvoznico (A-I). Zakaj bi torej vsi plačevali za prisilno centralizacijo? Naj si samo plačajo dodatni pas ali pa ne vlačijo vsega v LJ.
Levica v vladi pomeni konec demokracije!! Levica bo uničila Slovence in slovenstvo!! Poglejte si slike,ki prihajajo iz komunistične Venezuele ali S Koreje v teh komunističnih državah ljudje umirajo od lakote!! Levia je skupek LAŽNJIVCEV to so dokazali sedaj,ko so jih… ...prikaži več povabili v vlado!! Namesto,da bi v vladi izpolnili obljube,ki so jih dali volilcem se skrivajo v opoziciji in lagodno vlečejo velike plača saj ne odgovarjajo za nič!!
Ma dajte ga srat,še svoje riti neznate obrisat pa kar nekaj nabijate.So bolj pomembne stvari kot sindikati,tukaj tuhtajte če zmorete,po moje NE.