Podatki o moči četrte generacije GS na eni in njeni učinkovitosti na drugi govorijo sami zase, saj kombinacija bencinskega motorja V6 in elektromotorja zmore na zadnji kolotek prenesti 254 kilovatov, ob tem pa je izpust CO2 po tovarniških podatkih le 137 gramov. Obljubljena kombinirana poraba 5,9 litra je nerealna, najnižje smo se v kombinaciji mesta, avtoceste in primestja spustili na 8,2 litra, a tudi to je dober rezultat, povsem primerljiv s tako zmogljivimi, a precej bolj "umazanimi" dizli. Ko pa prebudimo športnejšo plat avtomobila, je poraba tudi do tri litre višja. Avtomobil inteligentno in brezčutno preklaplja med kombinacijami pogona, tako da je mogoče zgolj na elektriko prevoziti dobršne dele popoldanskih konic.
Ena od stvari, ki pri GS najbolj preseneti, je lahkotnost gibanja 4,8 metra dolge in 1,8-tonske gmote. Pospešek 5,9 sekunde pove sam zase dovolj, gibljivi kolotek zadnjih koles pa z obračanjem v isto smer kot prvi dve kolesi pri visokih hitrostih pripomore k zanesljivejši legi, medtem ko se pri nižji hitrosti kolesa obračajo v drugo smer, kar omogoča lahkotno manevriranje na parkiriščih. Vseeno masa ostaja za razred visoka, kar pusti posledice v vožnji skozi ovinke, ki ni tako prepričljiva kot denimo pri seriji 5. Med naglimi pospeševanji spričo velike moči zadek hitro nakaže, da bi rad drsel po svoje, a vmes bliskovito posega ESC. Ko pa prestavimo v program sport+, ki dodatno otrdi blažilnike, poveča navor in izklopi pomagalo ...
Največji serijski zaslon v avtih
Delovanje motornega sklopa je le ena od stvari, ki jo lahko opazujemo na velikanskem, kar 12,3-palčnem zaslonu. Zaslon je mogoče razdeliti in izkoristiti za prikaz zgodovine porabe, navigacije, nastavitev, kompasa, telefona in seveda avdiosistema, ob ustavljenem avtomobilu tudi videa. Malce razočara le grafika v menijih, ki bi lahko bila boljša. Avdio je posebno poglavje, saj je opremi z vrha ponudbe F-sport premium namenjen sistem Mark Levinson s 17 zvočniki in 835 vati surround zvoka.
Prtljažnik (še) ni na ravni limuzin
Baterijo za delovanje elektromotorja je razvojnikom uspelo umestiti pokončno, pa še izdatno zmanjšali so jo, s čimer je GS 450h v dobršni meri popravil največjo pomanjkljivost predhodnika. Vseeno pa prtljažnik s 374 litri ostaja precej pod limuzinskim povprečjem, prav tako zadnja klop ni sklopljiva.
GS 450h ne bo nikoli mainstream avtomobil. Niti noče biti, čeprav je njegova zunanja podoba vse prej kot medla, izklesane linije pa mu zagotavljajo dolgoživost. Želi biti alternativa za vse, ki želijo nekaj drugačnega, nekaj, česar na cesti ne vidiš vsak dan in bo čez nekaj let še vedno dajalo vtis ekskluzive, na drugi strani pa je tehnološko premišljen in kvalitetno izdelan avtomobil. Cena za vse je ob pogledu h konkurentom zelo realna.
Podatki o vozilu (Lexus GS 450h F-sport premium)
Motor: bencinski V6 (218 kW) + električni (147 kW)
Prostornina: 3.456 ccm
Skupna moč: 252 kW (343 KM)
Navor: 356 Nm pri 4.500 vrtljajih na minuto + 275 Nm od 0 vrtljajev na minuto
Poraba na testu: 9,5 litra/100 km (mešani cikel), izpust 137 g CO2/km
Zmogljivosti: 250 km/h, 5,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.850 x 1.840 x 1.470, medosna razdalja: 2.850
Prtljažnik (v litrih): 375
Cena (v evrih): 83.900 (osnovni)/85.100 (testni)