Toyota je salon v Tokiju izkoristila za predstavitev več novosti, od katerih pa je za Evropejce in svet verjetno še najbolj zanimiv koncept njene luksuzne znamke Lexus. Ta je svojega zastavonošo, model LS, predstavila že zelo dolgo nazaj, vmes pa je denimo nemška trojka (A8, S, 7) že zdavnaj spravila na ceste veliko naprednejšo težko konjenico.
LF-FC je po merah večji od obstoječega LS, napoveduje pa za luksuzno križarko zelo dramatičen dizajn, kjer detajli igrajo prav takšno vlogo kot proporci. Če je prednji del s šestkotno masko in ločenimi LED lučmi že nekako uveljavljen pri novih lexusih, pa nov pogled ponuja na boke, z dolgim motornim pokrovom in nizko streho. Zlasti je zanimiv zadnji del z drugim parom vrat. Morda najbolj preseneti zadek s posebnimi na oba konca razpotegnjenimi svetili, ki spominjajo na rešitev toyote mirai.
In prav z miraijem si LF-FC deli veliko pod kožo, saj ga prav tako poganja vodik oziroma kombinacija elektrike, ki prihaja iz baterijskega sklopa ali vodikovih gorivnih celic.
Pri znamki pravijo, da je te vrste škodljivih emisij osvobojen pogon vgrajen, ker je celotna družba počasi že nared zanj. Četudi je celo na Japonskem le 20 vodikovih polnilnih postaj ...
Motorja sta vgrajena kar v kolesa
Kot pravijo Japonci, jim je uspelo z razporeditvijo gorivnih celic, baterij in rezervoarja za vodik maso "optimalno" porazdeliti prek vsega avtomobila. Medtem ko elektromotor poganja zadnji dve kolesi, pa sta še dva elektromotorja vgrajena v vsako od prednjih koles, štirikolesni pogon pa da je porok zelo dinamične vožnje.
Koncept za samo počutje voznika in potnikov napoveduje rešitve po meri najbolj zahtevnih strank, z digitaliziranim kokpitom in hologramskimi nadzornimi enotami za audio in klimatizacijo, svojo enoto na dotik imata tudi zadnja dva potnika, tu so počivalniki namesto sedežev ...
Lexus LF-FC je poln tudi številnih asistenčnih sistemov, med drugim omogoča avtonomno vožnjo.
Kakšen bo serijski LS, bo znano na enem od prihodnjih salonov. Očitno bo med možnostjo izbire tudi vodikov pogon, a gotovo se bodo bolj zanašali na klasično bencinsko in hibridno različico. Za "umazane" dizle Lexus že dolgo nima več posluha.
dezurni@zurnal24.si