Avto
33 ogledov

Ljubljano zasedli ljubitelji vest

8. mednarodno srečanje ljubiteljev vesp
1/26
Anže Petkovšek
Minuli konec tedna je v organizaciji Vespa kluba Ljubljana potekalo srečanje in skupinska vožnja ljubiteljev legendarnih vesp. Njihovi lastniki, ki so se v velikem številu udeležili srečanja, so dokazali, da je vespa več kot prevoz.

Izvirna in elegantna vespa je tudi po sedmih desetletjih še vedno eno najbolj priljubljenih dvokolesnih vozil na svetu. Ostaja trend in je tehnični in družbeni fenomen.

Jezdil jo je Elvis, nekateri so šli z njo okoli sveta. Vespa je bila vedno nekaj posebnega. Morda tudi zato, ker jo je ustvaril inženir, ki sploh ni maral motorjev. Prva vespa je nastala leta 1946 iz želje narediti preprosto udobno motorno dvokolesno vozilo za dva, dostopno vsem Italijanom, primerno tudi za ženske; v nasprotju z motornim kolesom naj bi varovalo tudi pred prahom, blatom in vodo iz luž. Z več milijoni primerkov je postala ikona, predvsem starejši modeli pa so med ljubitelji vse bolj iskani. Je to, kar je pri avtomobilih hrošč.

Tovarna Piaggio je pred drugo svetovno vojno izdelovala letala in preživela vojno vihro, po kateri je bila Italija razdejana in brez dobrih cest. Na čelu podjetja sta bila takrat brata Enrico in Armando Piaggio, ki se nista mogla sporazumeti glede nadaljnjih načrtov. Armando je menil, da morata slediti očetovim sanjam, Enrico pa se je zavzemal za spremembo poslovanja, kar bi lahko dosegli s konstrukcijo majhnega in ekonomičnega vozila, ki bi zarjavelo Italijo spravilo v pogon. Odšla sta vsak po svoje, Enrico pa se je na pot podal z vespo.

Jaka Racman je bil preveč neroden

Enrico Piaggio je glavnemu tovarniškemu inženirju Corradiniu D'Ascaniu naročil, naj poskuša ustvariti ekonomično vozilo na dveh kolesih, ki mora biti enostavno, robustno, primerno za oba spola, dostopno vsem slojem, omogočati mora udobno in stabilno vožnjo dvema osebama ter med uporabo ne sme umazati oblačil.

Mojster Corradinio je pri načrtovanju uporabil veliko rešitev iz domače aeronavtične stroke, ker pa ni prenašal motorjev, si je zadal nalogo, da se bo poskušal izogniti vsem njihovim negativnim lastnostim. Ustvaril je vozilo, ki ga je poimenoval ''Paperino'' (Jaka Racman), vendar Enricu ni bilo všeč, zato je zahteval spremembo dizajna. Zgodovina je pokazala, da je imel prav, saj ga je preoblikovan model takoj pičil v srce. Ko ga je prvič videl, je namreč vzkliknil: ''Sembra una vespa!'' (''Videti je kot osa!''). Tako je kultni skuter leta 1946 zagledal luč sveta v tovarni Pontedera.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.