Avto
380 ogledov

Logotipi avtomobilskih znamk izgubljajo globino

BMW logo BMW
V zadnjem času smo bili priča številnim posodobitvam znakov avtomobilskih znamk. Vzrok za tem je precej preprost: prilagajajo jih namreč grafiki zaslonov, ki so si utrli pot na armaturne plošče in s katerimi komunicirajo preko družbenih medijev.

To je namreč glavni razlog za to, da avtomobilov ne krasijo več vpadljivi tridimenzionalni reliefni logotipi, ampak so jih zamenjali takšni, ki imajo čim bolj plosko površino. Grafiki zaslonov ustreza tudi njihova barva.

Pariz OI 2024 logo Tvitosfera Šport Logotip olimpijskih iger požel posmeh

Avtomobilski proizvajalci so ob tem celo med zadnjimi, ki so se uklonili temu trendu, ki je že dlje časa prisoten v nekaterih drugih panogah. Volkswagen se je za spremembo loga denimo odločil v predkovidskem letu 2019, lani so novi logo dobili BMW, Nissan, Opel in Toyota, letos pa jim sledijo Kia, General Motors in Peugeot.

Opel logotip | Avtor: Opel Opel

Ne zamenjava ampak nadgradnja

Profesor oblikovanja in lastnik ustanove za preučevanje potrošniških navad Goodbrands Institute Paolo Tumminelli komentira, da avtomobilske znamke novih logov v bistvu niso zamenjale, ampak so jih nadgradile. Uporabljajo namreč tipografsko zelo poenostavljene zasnove.

Juventus novi logo grb Menjava grba Šport Juventus razjezil del svojih navijačev

Tumminelli dodaja, da so danes postali družbeni mediji odločilno okolje za upravljanje znamk, zato morajo novi logi ustrezati ne le zaslonom v avtomobilih ampak tudi profilom Facebooka, Instagrama in podobnih medijev. In ker se na spletu tridimenzionalni logi ne obnesejo najbolje, so se znamke zatekle k dvodimenzionalnim.

VW logotip | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Opustitev značilne barve

Številne znamke opuščajo tudi povezavo z določeno barvo. Če logu odvzamejo ključno barvo si namreč zagotovijo veliko več možnosti za komunikacijo z barvami, ki je bolj prilagodljiva in odprta kot pa da bi bili prisiljeni promovirati le določeno barvo.

Toblerone Magazin Toblerone in njegova skrivnost

Večina proizvajalcev se je sicer pri spremembah loga odločila za konservativno blagi pristop, saj sre tudi njihovi kupci v glavnem identificirajo z njimi, a ne vse. Primer precej radikalnega pristopa je Kia, ki je opustila rdeči oval. Tumminelli pravi, da je stari logo dobesedno »ranil« oči oblikovalca, zato sprememba ni bila nepričakovana. Vendar pa je tudi v tem primeru šlo predvsem za preoblikovanje že znanega napisa »KIA«, ki mu je zagotovilo povsem novo identiteto.

KIA ima nov logotip | Avtor: Kia Kia

Logo Batman Bizarno Šport DC Comics zaradi Batmana tožijo španskega nogometnega velikana
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.