Eden prioritetnih ukrepov v Ljubljani na področju trajnostne in pametne mobilnosti je sprememba prometnega režima v mestnem središču in preoblikovanje javnega prostora v območje z veliko zelenja, kjer imajo prednost pešci in kolesarji, medtem ko je za motorna vozila dostop omejen, so nam zatrdili na Mestni občini Ljubljana (MOL).
Poleg izposoje koles Bicikelj in javnega prevoza z avtobusi je v Ljubljani zaživel nov projekt - delitev avtomobilov. Zdaj pa bo svojo novo storitev ponudil tudi LPP. Iz LPP nam na jasno zastavljena vprašanja javnega značaja v povezavi z novo storitvijo niso želeli ponuditi konkretnih odgovorov. Dobili smo naslednji odgovor: "Prosimo še za malce potrpljenja. Več o tem nam dovolite povedati na prireditvi, ki bo v zvezi s tem predvidoma na dan 16.9. pred Mestno hišo v Ljubljani, kjer bomo vozila in storitev predstavili v celoti in vsem medijem hkrati."
LPP z električnimi vozili
Pojasnili so nam le, da storitev na klic ne bo neposredna konkurenca Uberju, katerega prihod v Slovenijo napovedujejo za bližnjo prihodnost. LPP storitev naj bi vključevala floto električnih avtomobilov, ki jih bo možno individualno poklicati in bodo vozili po progi javnega potniškega prometa. LPP storitev naj bi bila še posebej zanimiva na linijah, kjer mestni avtobusi vozijo redkeje.
S car-sharing vozili prepovedana vožnja po rumenih pasovih
Ljubljana, ki se hvali z nazivom Zelena prestolnica Evrope, pa še ne namerava po vzoru nekaterih drugih evropskih mest vzpodbujati prometa z električnimi vozili, ki jim je drugod dovoljeno voziti po pasovih za taksi vozila ali pasovih, namenjenih javnemu mestnemu prometu.
Letos namreč z električnimi avtomobili še ne bo možno voziti po Slovenski cesti, so nam pojasnili na MOL. Pojasnili so nam, da vožnja po rumenem pasu zaradi trenutno veljavne zakonodaje v Republiki Sloveniji za električna vozila ni mogoča, saj je ta dovoljena zgolj vozilom javnega prevoza. "Vožnja po Slovenski cesti za osebna vozila ni dovoljena. Trenutno uvedbe možnosti uporabe rumenih pasov za električna vozila nimamo v načrtu," pravijo na MOL, kjer so zapisali še, da so že leta 2013 sprejeli Strategijo elektromobilnosti v MOL, kjer so navedli ključne ukrepe, ki jih zdaj poskušamo uresničiti. Obenem so ustrezno prilagodili občinske predpise, ki omogočajo postavitev električnih polnilnic, tako bo v Ljubljani v kratkem 50 novih polnilnih mest kot dopolnitev 55 obstoječih.
"Po območju za pešce peljejo štiri električna vozila Kavalir, pri čemer je vožnja za uporabnike brezplačna, in turistični električni vlak Urban, ki združuje napredno slovensko tehnologijo in znanje (med drugim velja izpostaviti, da je streha vozila opremljena z 12 fotovoltaičnimi paneli, ki vlakcu pri vožnji pomagajo vzdrževati električno energijo, električni motor pa deluje po principu dvostopenjske rekuperacije, ki pri zaviranju z motorjem, predvsem pri vožnji navzdol, polni baterijske celice)," so zapisali na MOL.
Taksisti ogorčeni
Tomo Žmavc, predsednik Taksi društva Ljubljana pravi, da so taksisti seznanjeni z novo storitvijo LPP, a o njej vedo malo: "Sam sem govoril z dvema, ki delata na LPP, a tudi sama ne znata povedati veliko. Naj bi nekako njihovi špoferji vozili LPP električne avtomobile na linijah, ki so manj obremenjene, tudi ponoči. Car-sharing nam ni takšna konkurenca, kot nam bo ta storitev LPP. Kaj pa mi delamo drugega, kot pobiramo ljudi."
Žmavc je tudi razočaran nad politiko, ki ne zna urediti taksi storitev. "Mi taksisti moramo posebej za plačevati različna zavarovanja, Jankovičevo vinjeto, tehnične preglede vozil moramo opravljati na pol leta, plačujemo 30 odstotkov dražje zavarovanje, drugi kot so letališki shuttli ali ponudniki različnih prevozov pa nam neposredno konkurirajo brez izpolnjevanja vseh teh zahtev."
MOL: Ne gre za neposredno konkurenco taksistom
Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet MU MOL ter Ljubljanskega potniškega prometa, pa pravijo, da prevoz na klic ni neposredna konkurenca taksijem, je pa gotovo širitev ponudbe javnega prevoza in je lahko s tega vidika tudi konkurenca taksijem.
"Tudi za avtobusne linije lahko rečemo, da so konkurenca taksi storitvam. Kljub temu pa vsak nagovarja določeno skupino morebitnih uporabnikov in si redne avtobusne linije ter taksi prevozniki ne konkurirajo v pravem pomenu te besede. Enako velja za prevoze na klic," so zapisali in nadalje pojasnili: "V primeru storitve, ki jo bomo uvedli, ima nova storitev drugačno logiko prevoza. Prevoz na klic kot ga določa Zakon o prevozih v cestnem prometu je del javne gospodarske službe in se praviloma izvaja po vnaprej objavljenih voznih redih. Lahko se izvaja tudi izven objavljenih voznih redov, pri čemer se bo storitev plačevala po ceniku javnega linijskega mestnega potniškega prometa z enotno mestno kartico Urbana."
grega.prebil@zurnal24.si
Lj ZMAJČEK in kakšni oderuški privatniki so najdražji prevozi...kliči METRO !!!
Tale Ljubljanski prevoz KAVALIR je daleč od kavalirja. Ti šoferčki vozijo razne dostave po Ljubljanskih lokalih.PREVERJENO! Vozijo se z ne prilagojeno hitrostjo in v gneči prav namerno izsiljujejo prostor.Šoferčki se v veliki meri vozijo kar sami. Smo se par dni… ...prikaži veči nazaj peljali približno 500 metrov. Po nekaj metrih vožnje šoferček ustavi in nam pove ,da naj izstopimo,ker ima nekaj nujnega.A so ti šoferčki na klic ali kaj? Vozijo jih resnično ne sposobni ..... nimajo bontona !!!
Ne vem zakaj ne uvedejo taxi značk (medaljoni) kot v USA, pač da značko dobiš je treba plačat mestu določeno cifro ponavadi je tam od 500.000 usd dalje za ENO vozilo, št medaljonov je OMEJENO tako da se lahko prodaja… ...prikaži več tudi dalje da si pač neka firma zagotovi medlajone za kva vem vsak avto po enega. Plus imajo omejeno, po barvah rumeni taxi-ju pobirajo določenih okrožjih, zeleni pač drugje. To zadnje pri nas odpade ker bi se pobili med seboj, bi se pa zelo obneslo to z medaljoni, mislm samo na ta način se bi znebili voznikov na črno, ki jih ni malo po LJ, ker praktično ni nobene kontrole, razen pred hoteli in štacjonom dvakrat letno.