Gre za ukrep, ki ga je vlada sprejela v sklopu varčevalne zakonodaje. Davek se bo obračunaval za vozila, ki bodo prvič registrirana v Sloveniji in sicer od prodajne cene posameznega motornega vozila brez davka na dodano vrednost hkrati z običajnim davkom na motorna vozila. Po novem so dodatno obdavčena tudi motorna kolesa z motorji nad 1000 kubičnimi centimetri.
Višina dodatne davčne obveznosti je odvisna od prostornine motorja motornega vozila in je določena progresivno. Začne se z osmimi odstotki za avtomobile in avtodome s prostornino motorja 2500 kubičnih centimetrov in se zatem v več korakih zvišuje do 16 odstotkov za vozila, katerih motor ima prostornino 4000 kubičnih centimetrov in več.
Za motorna kolesa in kolesa z motorjem bo dodatni davek v višini pet odstotkov veljal v primeru, da znaša prostornina motorja najmanj 1000 kubičnih centimetrov.
Dodatni davek na t.i. luksuzna motorna vozila predvidevajo spremembe zakona o davku na motorna vozila, ki jih je vlada vključila v zakon za uravnoteženje javnih financ. Po ocenah vlade se bo s tem v proračun steklo dodatnih sedem milijonov evrov, kar je slaba petina zneska, ki se je od davka na motorna vozila zbrala v proračunu do zdaj, poroča STA.
Bodo pač našli drugo pot
A predstavniki prodajalcev menijo, da si je vlada naredila precej slabo uslugo in da sedmih milijonov ne bo nikoli videla, saj bodo morebitni kupci ali odložili nakup ali pa uporabili enega od načinov, ki so na voljo, da se formalno izognejo davku, denimo s pomočjo registracij v tujini. Hkrati bo davek pomenil dodatni udarec avtomobilski prodaji, ki pri nas letos beleži okoli 15-odstotni padec v primerjavi z že tako slabim lanskim letom. Tako bo manj prihodkov z naslova davka na motrona vozila.
Tudi puhanje oblačkov postaja luksuz
1. julij je zagrenil življenje tudi kadilcem, ti morajo v povprečju za užitek puhanja dima na zavojček cigaret plačati 10 centov več. Najbolj prodajane cigarete v Sloveniji (Boss classic) po novem tako stanejo 2,90 evra. Je pa cenejše vsaj telefoniranje, če se odpravljate v druge države EU. Več tukaj.