Avto
828 ogledov

Magna bo izdelovala prestižni bavarski hibrid, tudi v Sloveniji?

BMW 530i iPerformance BMW
Iz Magne International so v ponedeljek sporočili, da bodo v tovarni v Gradcu izdelovali prestižni priključni hibrid serije 5. Tovarna v Gradcu postaja specializirana za najbolj ekskluzivne električne produkte. V njej bodo izdelovali tudi električnega jaguarja i-pace. Hkrati pa je njena proizvodnja vse bolj obremenjena in se bo selila v novo bližnjo tovarno, ki jo bodo zgradili v Sloveniji, če posel ne bo padel v vodo.

Magna trenutno v Avstriji proizvaja Mercedes razreda G in novo BMW serijo 5, dve svoji vozili pa bo tam izdeloval tudi Jaguar Land Rover. Šef znamke Ralf Speth je za Automotive News Europe pred časom povedal, da bodo v tovarni izdelovali polno električnega jaguarja i-pace, katerega prodaja se bo začela leta 2018. 

Kar ne bodo uspeli naredili v Gradcu, bodo v drugi tovarni

A ta tovarna postaja preobremenjena, zato ni skrivnost, da si želijo pri Magni v prihodnje svoje avtomobile izdelovati tudi v bližnji tovarni, ki naj bi jo po prvotnih načrtih zgradili v Sloveniji. V Hočah, kjer naj bi stala najprej lakirnica, potem pa tovarna, ki bo v končni fazi zaposlovala okoli 6.000 ljudi, naj bi letno izdelali med 100 tisoč in 200 tisoč luksuznih vozil.

Med njimi bi lahko bil tudi omenjeni priključni hibrid serije 5 (530e). Magna International je sporočila, da je kapaciteta graške tovarne 200 tisoč vozil na leto, Automotive News Europe pa ob tem omenja tudi gradnjo lakirnice v Sloveniji, da bi lahko v Gradcu zadostili vsem zahtevam Magne International.

Pri Magni brez besed o slovenski investiciji

Zato pa tiskovna predstavnica Magne v ponedeljek ni želela komentirati napovedi slovenske vlade o vložku 1,24 milijarde evrov v tovarno v Sloveniji, ki bo vključevala tudi avtomobilsko proizvodnjo 100.000 do 200.000 vozil na leto. Kot je znano, sta odvetnik Franci Matoz in Bojan Požar na ustavno sodišče vložila pobudo za oceno ustavnosti zakona, ki omogoča gradnjo Magnine lakirnice pri Hočah. V Magni imajo zato rezervne lokacije v Avstriji, na Hrvaškem in Madžarskem.

Magna Steyr | Avtor: magna steyr magna steyr

Globalni proizvajalci vozil vlagajo velike zneske denarja v razvoj polno električnih vozil in bencinskih priključnih hibridov, kot je omenjeni BMW 530e, ki bi ga utegnili proizvajati tudi v Sloveniji, če posel ne bo padel v vodo. Zahteva potrošnikov je sicer še zelo majhna za tovrstna vozila, vendar pa si avtomobilski proizvajalci ne morejo več privoščiti, da v svoji ponudbi poleg bencinskih in dizelskih modelov ne bi imeli tudi baterijskih. S tem bodo zadostili tudi vse strožje ekološke norme, ki jih postavljajo vlade po vsem svetu z željo po zmanjšanju škodljivih izpustov CO2 v zrak. Dolgoročno pa vsi strokovnjaki napovedujejo prevlado električnih vozil. 

Elektrika pomembna za Magno

In prav na področju električnih vozil zna v naslednjem desetletju, kot pogodbenik, vidno vlogo odigrati Magna. Magna bi utegnila skleniti številne posle za proizvodnjo maloserijskih električnih vozil, ki bi jih izdelovali ločeno od preostalih modelov znamke z vgrajenimi klasičnimi motorji, so prepričani analitiki pri Automotive News Europe. 

Swamy Kotagiri, Magnin šef za tehnologije, je dejal, da vidi pogodbeno izdelovanje električnih vozil kot veliko priložnost za podjetje in predvideva, da bi do leta 2025 kar polovica njihovih proizvedenih vozil utegnila biti električnih ali delno električnih. "Prepričani smo, da bo penetracija baterijskih modelov vsako leto večja," je še dejal predstavnik Magne, kjer so pred mesecem dni objavili, da bo proizvodnja vozil letos večja kot je bila lani.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
  • Harrison 08:03 20.junij 2017.

    Iz belega kruha se delamo norca!