Toyota je s svojo TNGA platformo pred nekaj leti naredila pravo malo revolucijo na področju izdelave lastnih vozil. TNGA so razvili z mislijo na dinamično vožnjo in po potrebi nizkim sedenjem voznika, hkrati je platforma prilagojena za elektrificiran pogon in različne vrste avtov srednjega razreda, pri čemer lahko prilagajajo dolžino. Na tej osnovi so naredili že nove modele corollo, C-HR in priusa, v podaljšani različici TNGA pa tudi RAV in camryja.
Sedaj pa recept selijo še med manjše avte, saj so predstavili tretjo, najmanjšo različico TNGA, namenjeno velikostnemu razredu vozil B segmenta, kamor sodi prihodnji yaris.
Za GA-B platformo, kot jo uradno imenujejo, so uporabili posebno tehniko spajanja sestavnih delov, ki zmanjšujejo maso in stroške, a povečuje trdnost.
Posebnost platforme je tudi prednje MacPherson tip vzmetenja, ki lahko uporablja različne tipe vzmeti in blažilnike z nizkim trenjem. Zadaj pa odvisno od avta lahko namestijo tako torzijski drog ali pa večvodilno vpetje.
Položaj voznika bo na novi platformi lahko precej nižji in potisnjen bolj nazaj proti središču avta, kar ima pozitivne posledice za stabilnost in razporeditev mase. Ker bo volan bolj pokončen, bodo prihodnji japonski malčki omogočali bolj "angažirano" vožnjo.
Za katere modele bodo uporabili novo različico TNGA, Toyota še ni sporočila. Zagotovo jo bo uporabljal yaris, prav gotovo pa zanjo Toyota snuje tudi novega malega križanca, o katerem pa za zdaj ni veliko znanega.
dezurni@zurnal24.si