Narediti samo 3,54 metra dolg avtomobil, ki mora biti za potnike kar najbolj prostoren, hkrati pa privlačen na pogled, preprost za vsakdanjo uporabo in tehnološko v koraku celo z večjimi od sebe, zagotovo ni lahka naloga. Po kratki preizkusni vožnji se zdi, da je to VW-ju dobro uspelo in da ima up! v sebi tudi tisto, česar ideološka predhodnika lupo in fox nista premogla – avtomobilsko dušo.
Od zunaj je kljub majhnosti opazen tudi brez dodatnih paketov white in black. Spredaj se "smehlja", linije so izrazito ravne, žarometi in vstopišča za zrak majhna. Kolesa so potisnjena na skrajne robove karoserije, zato deluje dokaj mišičasto in stabilno. Na zadku so posebnost svetila in v celoti steklena vrata prtljažnika.
Zmogljiva prenosna multimedijska naprava
Notranjost je prostorna, za kar gre zasluga dolgi medosni razdalji 2,42 metra. Delovni prostor deloma spominja na novega beetla, odvisno od opreme so lahko dodani okrasni elementi v visokem sijaju ali usnje, za doplačilo 290 evrov pa je na vrh armaturne plošče nasajen snemljivi multimedijski sistem maps + more, izdelan v sodelovanju z Navigonom. Prek njega voznik in trije sopotniki spremljajo podatke potovalnega računalnika, različna opozorila, berejo navigacijsko karto ali nasvete za varčno vožnjo, upravljajo avdionapravo ali prek bluetootha dva različa telefona hkrati. Prtljažnik je z osnovnimi 251 litri med največjimi v razredu, njegovo uporabnost dopolnjuje ravno zlaganje zadnje klopi in dvojno dno v bolje opremljenih različicah.
Zavre sam od sebe
Poleg ESP in najmanj štirih zračnih mehov pri varnosti ne gre mimo serijskega sistema samodejnega zaviranja v sili, ki je s pomočjo posebne kamere sposoben pri hitrosti med 5 in 30 km/h ob nepazljivosti voznika preprečiti ali vsaj ublažiti posledice trka. Sistem je v tem razredu predstavljen prvič.
En motor, dve moči
Avtomobilu je namenjen novi 1,0-litrski aluminijasti bencinski motor v dveh različicah moči. 44-kilovatni (60 KM) obljublja porabo 4,5 litra na 100 kilometrov, 55-kilovatni (75 KM) pa 4,7 litra. Oba imata emisije pod 110 grami CO2 na kilometer, kar ju uvršča v najugodnejši davčni razred.
Menjalnik je na začetku prodajne poti le petstopenjski ročni, sredi leta prihaja še avtomatski z isto količino stopenj.
Tudi bela in črna ekskluziva
Osnovni paketi opreme so trije. Take up! ima poleg že opisane varnosti jeklena 14-palčna platišča, ročno klimo, radio z MP3-predvajalnikom, za centralno zaklepanje pa je že potrebno doplačilo ali dodatek dobrih 700 evrov za opremo move up!. Ta doda obarvana ogledala in nekaj kroma, deljivo zadnjo klop, električno gnana prednja stekla, prilagodljivo prtljažno dno, sovoznikov predal, kozmetično ogledalo tudi za sopotnika(-co) … Močnejši motor pri move up! stane 9.370 evrov.
Najvišje in le za močnejši motor je za ceno 9.932 evrov namenjena oprema high up! s 15-palčnimi aluminijastimi platišči, meglenkama, različnimi izvedbami armaturne plošče, kromiranimi dodatki notranjosti, usnjenim volanom in ročico ročne zavore, ogrevanima prednjima sedežema …
Nadgradnjo k temu paketu predstavljata izvedenki black up! (ta je v Veliki Britaniji zanetila hud spor) in white up! z ekskluzivnimi sedežnimi prevlekami, kromiranimi ohišji ogledal, posebnimi platišči, lakirano armaturno ploščo, multifunkcijskim sistemom … Beli in črni paket staneta 10.964 evrov.
Kar nekaj prostora med dodatno opremo je namenjenega individualizaciji, poleg okrasnih elementov velja omeniti tri različne pakete up! boxes – kid, city in travel – s pripomočki za prijaznejšo vijuganje med mestnimi ulicami, trgovskimi centri in podeželjem.
Glavnina kupcev za štiri vrata
Up! bo imel v strategiji zastopnika na slovenskem trgu precej vidno vlogo, saj naj bi že letos v segmentu, ki je lani po prodaji obsegal okoli 1.700 vozil, prodali 400 up!-ov. Sredi pomladi pride še 320 evrov dražja različica s štirimi vrati, ki naj bi na dolgi rok pobrala levji delež kupcev. Ti bodo sicer znotraj koncerna kmalu lahko posegli tudi po ostalih dveh enojajčnih bratcih, škodi citigu in seat miiu. Konkurenti, v prvi vrsti denimo renault twingo, opel agila, toyota aygo, peugeot 107 ali citroën C1, do treh prišlekov glede na napovedano ceno in vsebino prav gotovo ne morejo ostati ravnodušni.