Gre seveda za novo generacijo štirivaljnih dizelskih motorjev Drive-E. Švedi so sprejeli za koga boleč kompromis, da se odpovedo tako rekoč za znamko ikoničnemu petemu valju, a prav ta je bil eden od krivcev za nič kaj ekonomično vožnjo v primerjavi z motorji nemških tekmecev, čeprav jim je povsem pariral po moči, po navoru pa jih tudi prehiteval.
Novi štirivaljni dvolitrski D4 s 141 kilovati (191 KM) je že vgrajen v S60/V60 in XC60, zdaj pa je prišel še v model V40/XC40, po pričakovanjih pa je v najmanjšem švedskem modelu tudi najvarčnejši. Uradne številke namreč pravijo, da V40 D4 z ročnim menjalnikom na sto kilometrov porabi le 3,3 litra goriva, na kilometer pa v zrak izpusti za takšno moč res skromnih 85 gramov, kar po trditvah tovarne zmorejo le precej šibkejši tekmeci.
D4 ima 400 Nm navora oziroma enako kot stari petvaljnik. Za več udobja je V40/V40 cross country odslej na voljo tudi z novim osemstopenjskim menjalnikom. V tem primeru avto na sto kilometrov porabi 4,0 litra goriva, izpust pa je 104 gramov CO2.
Inovativno nadzoranje tlaka v valjih
Ena od skrivnosti takšne učinkovitosti motorja je v tehnologiji i-ART, po kateri posebni senzorji na injektorjih goriva hkrati merijo pritisk znotraj valjev med delovanjem motorja. Na podlagi teh podatkov avtomobil samodejno in hipno za vsak valj posebej prilagaja način izgorevanja, tako da je delovanje najučinkovitejše. Podoben sistem nadzora tlaka, le da bodo zanj skrbele čepne svečke, naj bi bil sicer v avtomobilih pogostejši v ne prej kot v štirih letih.
Poleg novega D4 je sicer v V40/v40 cross country na voljo tudi novi motor T5. Ta zmore 170 kW (245 KM), v navezi z osemstopenjsko avtomatiko pa porabi 5,8 litra bencina.
Kot pravijo pri Volvu, bodo z novo generacijo drive-e motorjev od maja letos opremljeni vsi modeli proizvajalca z izjemo največjega modela XC90, ki bo počakal na skorajšnjo menjavo generacije.