Avto
20 ogledov

Manjša bratca S-maxa in galaxya

1/57
Žurnal24 main
Ford je svojega predstavnika srednjih enoprostorcev C-max razdelil na dva pola športnega in družinskega.

Poleg 14 milimetrov daljšega medosja pa so glavna razlika par bočnih drsnih vrat, ki jih je dobil večji grand. Oba pa sta dobila napredno družino ecoboost motorjev in obilo napredne opreme. Cene v nemčiji se bodo pričele pri 18.600 evrih, k nam pa zapelje januarja prihodnje leto.

Izrazit kinetični dizajn, bolj izbrani materiali
Obema C-maxoma so oblikovalci nadeli sedaj že tipično oblikovno filozofijo kinetic dizajna, ki poudarja športnost obenem pa ne posega na področje prostornosti. Je pa manjši C-max pričakovano bolj dinamičen, kar gre pripisati odsotnosti strešnih nosilcev in vodil za drsna vrata. Športno celoto tako C-maxa kot granda pa so fordovi oblikovalci dosegli s konturami na motornem pokrovu, izbuljenimi blatniki in z uporabo večje količine piano črnine okoli meglenk in odprtine za zrak, ki je oblikovana zelo agresivno. Taisti motiv se nadaljuje tudi pri prednjih lučeh, manj pa pri zadnjih ki so sedaj položne in so nerazumljivo izgubile vsebino LED diod, ki jih je predhodnik imel.

C-max tako v dolžino meri 4,38 metra, grand pa je 14 centmetrov daljši in slabih šest centimetrov višji od njega. Grand ima v prid večji notranjosti tudi 14 centimetrov daljšo medosno razdaljo.



Dva pogleda na družinskost
Voznikov delovni prostor kakor tudi celotna prednja vrsta v celoti sta pri obeh modelih povsem enaka, največja razlika pa sta poleg večjega medosja še dva  (doplačljiva) dodatna sedeža v tretji vrsti. C-max je po prostornosti prtljažnika povsem primerljiv s predhodnikom, saj ta v osnovi sprejme za 471 (grand 475) litrov prtljage, podiranje sedežne klopi v razmerju 40/20/40 pa prinese največ 1.723 (grand 1742) litrov prostora. Novost predstavljajo tudi avtomatizirana prtljažna vrata, ki si jih je omogoče omisliti proti doplačilu.

Sedeže v drugi vrsti je mogoče premikati po dolžini, hrbtnemu delu sedežev pa nastavljati naklon. Če želite lahko sredinski sedež tudi enostavno prestavite, saj se ta hitro pospravi v zadnjega desnega s tem pa dobite v drugi vrsti dva ločena sedeža med njima pa sredinski tunel za prevoz prtljage. Pri grandu je prilagodljivosti kot rečeno še nekoliko več, poglavitne prednost, če se zanjo odločite pa sta zagotovo dodatna sedeža, ki pa sta namenjena zgolj nižje raslim. Na področju notranje arhitekture pa novosti predstavlja tudi razsvetljava z uporabo LED tenhike, otroško ogledalce in večja količina aluminija in kroma. Sredinska konzola povzema poteze manjše fieste, kar naj bi bilo po godu mlajši klienteli, razgibanost pa se nadaljuje tudi pri odprtinah za zračenje, ki jih po novem premore tudi druga sedežna vrsta. Nova sta tudi velika fiksna panoramska streha z elektrificiranim senčnikom in sistem easy fuel, ki preprečuje, da bi v vozilo natočili napačno gorivo.

Opremski paketi bodo trije in sicer bo trend bolj barvno razgiban in zato primarno namenjen mlajšim kupcem, titanium pa bo tako kot vedno izrazito športno naravnan.



Devet motorjev, dva nova menjalnika
Motorno paleto sestavlja devet motorjev oziroma motornih različic, osnovo pa predstavlja že znani 1.6-litrski bencinar s 77 kilovati moči. Nekoliko višje najdemo prav tako atmosferskega enako velikega bencinarja z 92 kilovati, višek ponudbe pri bencinarjih pa predstavljata prav tako 1,6-litrska motorja s prisilnim polnjenjem in ecoboost tenhologijo. Slednja vključuje neposredni vbrizg goriva in dvojno prilagajoče se krmiljenje ventilov, To pa naj bi še izboljšalo odzivnost motorja, obenem pa za 20 odstotkov znižalo porabo. To naj bi omogočala uporaba econetic tehnologij,med drugim v obliki regenerativnega polnjenja akumulatorja in indikatorja optimalne prestave. Na voljo je v 110 in 132 kilovatni različici, mi smo preizkusili šibkejšega, ki pa je že povsem zadostil tudi našim željam po športnosti in agilnosti. Na dizelski strani najdemo dva 1,6-litrska agregata z 70 oziroma 85 kilovati, stopnico višje pa so še tri različice dvolitrskega TDCi z 85, 103 oziroma 120 kilovati. Novost predstavlja tudi povsem nov šest stopenjski ročni menjalnik, ki je 30 odstotkov lažji kot predhodnik, najdemo pa ga pri obeh tubro bencinarjih in vseh dizelslkih različicah. V kombinaciji z dvolitrskimi dizli, pa si lahko omislite tudi avtomatiko z dvojno sklopko imenovano powershift.

V Nemčiji za najmanj 18.600 evrov
Cene za slovenksi trg za sedaj še niso znane, je pa znano da k nam zapelje januarja prihodnje leto. V nemčiji pa se cene za C-maca pričnejo pri 18.600 evrih, prav tako pe sedežni grand pa je dražji še za pol drugega tisočaka. Koliko stane znaša doplačilo za sedem sedežno različico še ni znano. Prodajni miks med modeloma naj bi bil povsem enakovreden, se pravi 50:50. Leta 2013 naj bi ponudbo razširili še s hibridno različico.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.