Avto
800 ogledov

Matrični LED žarometi za dostopno ceno

Matrični LED žarometi Opel
Opel bo na svojem najbolje prodajanem modelu, astri, ki bo v novi generaciji predstavljena letos jeseni, predstavil matrični sistem LED s stalnim delovanje nezasenčenih luči, brez zaslepitve drugih udeležencev prometa. Obljubljajo cenovno dostopnost.

Inteligentni sistem žarometov, ki smo ga do zdaj poznali v vozilih višjega cenovnega razreda, se seli v masovne modele, v Rüsselsheimu pa obljubljajo, da bo tehnologija dostopna najširšemu krogu uporabnikov. Opel bo matrične LED žaromete predstavil na novi generaciji astre, ki jo bo razkril na mednarodni razstavi avtomobilov v Frankfurtu (od 17. do 27. septembra 2015).

"Z zagotavljanjem cenovne dostopnosti in vgradnjo inovacij v množično prodajane avtomobile demokratiziramo tehnologijo. Naši matrični žarometi LED so zgovoren primer tovrstnega početja. Naša integracija tehnologije LED zagotavlja ob vožnji ponoči izjemne zmogljivosti tako voznikom, kot vsem ostalim," pravi Charlie Klein, podpredsednik Opla, odgovoren za inženiring vozil.

Svetlo, kot podnevi

Po tem, ko so bi-ksenonski samodejno nastavljivi žarometi postali dostopni in cenovno prilagojeni širšemu krogu kupcev pri večini modelov, in se je zanj odločilo več kot 200.000 kupcev astre, so inženirji Oplovega International Technical Development Centra v Rüsselsheimu razvili sistem žarometov nove generacije. Po večletnem razvoju je Opel patentiral sistem IntelliLux, ki ga sestavljajo izključno luči LED ter ga namenil serijski izdelavi. Žarometi omogočajo osvetlitev, primerljivo z dnevno lučjo. To so dosegli z inteligentnimi rešitvami.

Žarometa sestavlja 16 elementov LED, osem na vsaki strani. Novi matrični sistem LED nenehno samodejno prilagaja dolžino in razpršenost svetlobnega snopa v vseh voznih razmerah. Deluje s podporo sprednje kamere Opel Eye, ki hipno zazna prisotnost drugega vozila v gibanju in prilagodi delovanje posameznih segmentov LED. Ti se samodejno izključijo, tako da nikakor ne more priti do zaslepitve voznikov v vozilih iz nasprotne smeri.

Žival odkrijete 40 metrov prej

Nemudoma po tem, ko vozilo zapusti urbano področje, se samodejno vključijo nezasenčene luči, katerih delovanje je vključeno neprekinjeno. To veča varnost, kar je potrdila raziskava pri Tehnični univerzi v Darmstadtu, v okviru evropske iniciative LightSightSafety. Raziskava je pokazala, da ob vožnji s hitrostjo 80 km/h, vozniki s pomočjo novega sistema žarometov odkrijejo objekte ob cesti 30 do 40 metrov prej, kot s konvencionalnimi halogenskimi lučmi, ali zasenčenimi ksenonskimi lučmi. To jim zagotovi 1,5 sekunde več časa za reakcijo na primer, ko živali nenadejano prečkajo cesto.

Vozila z omenjeno tehnologijo žarometov ne bodo z nezasenčenimi lučmi nikoli zaslepila tudi drugih udeležencev v prometu. Ko namreč kamera zazna luči vozil, ki se približujejo iz nasprotne smeri, se posamezna svetila LED, ki osvetljujejo ta del ceste, samodejno izključijo. Tako preprosto ne osvetljujejo področja na katerem se nahaja naproti vozeče vozilo. Ostali del ceste in vsa okolica ostanejo dobro osvetljene.

Matrični LED žarometi | Avtor: Opel Opel


Glede na to, da se za navigacijski sistem ne odločajo vsi kupci, mora sistem luči samodejno prepoznati, ali je vozilo v urbanem okolju, ali na avtocesti. Sistem Intellilux bo tako prvi sistem matričnih luči z nenehnim samodejnim optimiziranjem delovanja v serijsko izdelanih avtomobilih, brez povezave z navigacijskim sistemom. Ob številnih specifičnih programih delovanja, bo IntelliLux LED zagotavljal tudi posebno osvetlitev avtoceste, kar bo dodatno večalo varnost ob vožnji ponoči. Posebna osvetlitev okolice vozila v temi tudi lajša vstop in izstop iz vozila.

Komentarjev 1
  • razerznak 09:41 17.maj 2015.

    jp kar skozi grm jo boš lahko videl, hvala