Nekateri slovenski uvozniki avtomobilov tudi za 2014 ostajajo pesimisti, nekateri pa že vnaprej vedo, da jim bodo dobre statistične rezultate zagotavljale zgolj enodnevne registracije. Pri uvozniku za Mazde ne spadajo niti v prvo niti v drugo kategorijo, saj si zaradi mazde3 obetajo lep (realni) prodajni rezultat v najbolj močnem tržnem razredu in nadaljno ter še strmejšo rast, ki sta jo v letošnjem letu spodbujali predvsem CX-5 in mazda6.
-
Več o mazdi3 preberite TUKAJ
Limuzina pravega kova
Izmed napovedanih 350 prodanih mazd3 v letu 2014 naj bi bilo sicer štirivratnih izvedenk le desetina, kar pa je po svoje škoda, saj gre za zelo elegantno ukrojen avtomobil, pri katerem zadek zelo skladno zaključuje celotno podobo. Drznem si celo zapisati, da je limuzina še lepša od kombilimuzinske izvedbe sport, kar je v tem razredu redkost.
Oprema je bogata že v vstopnih dveh paketih
Opremski paketi so identični različici sport, le da ni na voljo čisto osnovne opreme emotion, po kateri pa tako ali tako naj kupci ne bi posegali. Prva oprema challenge je tako razmeroma že precej bogata, med drugim z zagonom motorja na gumb, 7-palčnim zaslonom na dotik, start&stopom, bluetoothom in sistemom za izogibanje trkom AEB. Tu sta še storitvi za povezavo z digitalnim radijem in podcasti.
Skupaj z za 1.700 evrovo dražjo opremo attraction, ki doda zadnje parkirne senzorje, biksenonke, sistem za vozila v mrtvem kotu in ogrevane sedeže, naj bi bila to najbolj prodajana opremska paketa. V naslednjih dveh opremah so še boljše ozvočenje, vstopanje "brez ključa", HUD zaslon, Bose ozvočenje (vse oprema revolution) ter popolno usnje, opozorilo na nenamerno prehajanje voznih pasov, radarski tempomat in prilagodljivi žarometi (revolution top). Pri Mazdi ponosno povedo, da je takšen nabor tehnologij in opreme med konkurenti težko najti.
Najmanj 16.290 evrov, dizel 20.290 evrov
Cene za limuzino so identične kombilimuzini. Vstopni 1,5-litrski bencinski motor (74 kW/100 KM) je na voljo za 16.290 evrov, 2,0-litrski z 88 kW (120 KM) pa za tisočaka več. Najmočnejšega 121-kilovatnega (165KM) bencinarja pri limuzini ni na voljo. 2,2-litrski dizel je na prodaj od 20.290 evrov dalje, a le z ročnim menjalnikom.
Dizel zmore veliko, a ...
Prav dizelski motor je druga novost pri nas. Z rekordno nizkim kompresijskim razmerjem 14:1 omogoča izpolnjevanje standarda euro 6 brez dodatnega manipuliranja z izpušnimi plini, hkrati pa ima na zalogi 110 kilovatov (150 KM) moči in 380 Nm navora, ki pridejo do polnega izraza od 1.800 vrtljajev dalje. Poprečna normna poraba je 3,9 litra na 100 kilometrov, izpust pa 104 grame CO2/km.
Je pa tudi uvozniku jasno, da bo razmerje med dizlom in bencinskimi različicami močno v prid slednjim, saj ne pričakujejo, da se bo za razmeroma velikega in močnega dizla odločilo več kot 10 odstotkov kupcev. Razmerje naj bi se spremenilo šele z novim agregatom manjše kapacitete okoli litra in pol, ki ga previdno napovedujejo ne prej kot v enem letu.