Tako mazda6, ki je na trgu od leta 2013, kot mazda CX-5, ki je v Sloveniji še leto dlje, sta že uveljavljena modela, ki pa ob medgeneracijski prenovi prinašata veliko novega. Na delu so bili tako zunanji, kot notranji arhitekti, inženirji za programsko opremo, pogonske sklope in vozno dinamiko.
Dizajn, ki prinaša nagrade
Oba modela sta dobila najnovejšo podobo znamke, dizajn, na katerega se lepijo nagrade. To pomeni tudi, da sta dobila polne led žaromete, nove meglenke, novo markantnejšo grafiko zadnjih žarometov, CX-5 ima manjši vzvratni ogledali in manjšo anteno na strehi ter novo podobo 19-palčnih platišč.
Praktične novosti
Novost je tudi ta, da so vse različice že serijsko opremljene z električno parkirno zavoro, nov je sredinski naklon za roke, odlagalne površine so večje, preoblikovana je bila konzola za upravljanje s klimatskim sistemom, CX-5 je dobila odlagališči za pločevinke … Mazda6 ima projekcijski (head-up) zaslon, na katerem se vozniku na vetrobranskem steklu pred očmi prikazujejo podatki o hitrosti, podatki tempomata, navigacije po sistemu zavoj po zavoj, podatki o aktivni varnosti in opozorila.
Upočasnjuje tudi vzvratno
Sistem ohranjanja voznega pasu s pomočjo kamere deluje pri hitrostih nad 60 km/h. Na nenamerno zapuščanje voznega pasu voznika opozori zvočno in vizualno. Novost je funkcija pri vzvratni vožnji, ki v primeru, da zazna pešca, kolesarja ali drugo oviro pri hitrostih od dva do osem km/h zavira in s tem ublaži morebiten trk v oviro.
Mazda6 s pogonom 4x4, nov motor za CX-5
Motorna paleta za oba modela ostaja skoraj enaka. Edino novost najdemo na seznamu pogonskim motorjev pri mazdi CX-5, kjer je dodan najzmogljivejši 2,5-litrski bencinski motor z 141 kilovati moči (192 KM) in šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Pri mazdi6 pogonska paleta ostaja popolnoma enaka, novost je štirikolesni pogon, ki je na voljo pri 2,2-litrskem dizelskem agregatu s samodejnim menjalnikom in karavansko karoserijsko različico.
Cene za mazdo CX-5 se začnejo pri 22.990 evrih, štirikolesni pogon nakup podraži za 2.000 evrov, samodejni menjalnik za 2.050 evrov, navigacija za 500 evrov. Vstopni model pri mazdi6 je še tisočaka cenejši.
grega.prebil@zurnal24.si