Mazda ne sledi trendom. Razkrili so nekaj novih podrobnosti v povezavi s svojim dizelskim motorjem. Lahko bi zapisali celo, da jih vodi zdrava pamet. V času, ko je vladal downsizing (zmanjševanje prostornine motorjev) in so svet zavzeli prisilno polnjeni 3-valjniki, so Japonci ostali zvesti večjim atmosferskim motorjem. Poleg tega so razvili revolucionarni motor 2.0 Skyactiv-X, ki mu pravijo tudi "bencinski dizel". To je zato, ker uporablja homogeno zgorevanje. Zdaj so avtomobilski svet šokirali s popolnoma novim dizelskim motorjem. Gre za vrstni 6-valjnik. Kot, da ne bi opazili, kaj se dogaja v svetu okoli njih. Na prvi pogled se zdi, da je danes razvoj novega dizla samomor. Šokira tudi prostornina motorja - 3,3 litra!
![Mazda 3.3 e-Skyactiv D | Avtor: Mazda](/media/img/8c/1f/49ccb2d8044bdf0933b0.jpeg)
Japonci pravijo, da je pri tem motorju vse povezano z učinkovitostjo. Tako lahko izpolnjuje tudi strogi prihajajoči emisijski standard Euro 7! Dizelska novost, ki bo predstavljen v modelu CX-60, kljub velikemu motorju zmore "le 147 kW" v šibkejši in 186 kW v močnejši izvedbi. Velika prostornina motorja ima svoje korenine v visokem toplotnem izkoristku nad 40 %, ki je dosežen v daljšem časovnem obdobju. Na drugi strani imamo že pri 1.400 vrtljajih na minuto velikanski navor 450 Nm, ki ga manjši motor ne bi zmogel.
5 litrov plinskega olja na 100 kilometrov
Skrivnost je v specifičnem zgorevalnem procesu DCPPCI (Distribution Controlled Partially Premixed Compression Ignition), ki se zgleduje po tehnologiji bencinskega motorja Skyactiv-X. Zaradi tega je Mazda razvila popolnoma novo obliko batov in zgorevalne komore. V njem je mešanica dizla in zraka razdeljena na dve območji, kar omogoča zgorevanje revne mešanice.
![Mazda 3.3 e-Skyactiv D | Avtor: Mazda](/media/img/f2/1a/892d142033402fcbe511.jpeg)
Poleg tega je Mazda uporabila neposredni vbrizg pod tlakom do 2500 barov. Odmerek je razdeljen na dve različno dolgi fazi. "Ustvarili smo dovolj redko, a homogeno zmes, da jo lahko aktiviramo točno takrat, ko jo potrebujemo," je povedal Heiko Strietzel, vodja razvoja motorjev pri Mazdi.
Poleg tega je motor povezan z 48 V blagim hibridnim sistemom. Zaganjalnik z močjo 12,4 kW in navorom 154 Nm je nameščen neposredno v novem 8-stopenjskem avtomatskem menjalniku z elektronsko krmiljeno večlamelno mokro sklopko. Deluje v kombinaciji z majhno li-ion baterijo, ki ima kapaciteto le 0,33 kWh. Tudi to je nenavadno, a Strietzel pravi, da je to povsem dovolj. »Gre za kompaktnost in učinkovitost,« dodaja. Rezultat kombinacije teh tehnologij naj bi bila neverjetno nizka poraba goriva. Šibkejša različica CX-60 e-SkyActiv D200 potrebuje le pet litrov dizla na 100 km. Ob tem do 100 km/h pospeši v 8,4 sekunde in doseže največjo hitrost 212 km/h. Novi motor bo Mazdi pomagal zmanjšati emisije voznega parka v Evropi in preživeti tudi uvedbo Euro 7, so prepričani Japonci.
@sandi76. Na Youtube obstaja kar nekaj objav, ko se je testiralo Cx-60 3.3 diesel 200KM v Španiji. In poraba je bila konkretno nižja kot je tovarna deklarirala....obeta veliko tole....ja.
mene malo skrbi tsta sisteza vseh sklopov, bo to hudič vzdrževat. ampak, nekaj drugega je treba vzet v račun. tile imajo že dons rešitev za euro7 standard. europske firma pa v jok in napovedovat kolk bo to koštal in kolk… ...prikaži večk dražji avti bodo.. pa smo jih najdl, barabe, samo kasiral bi radi, japonci že majo , tile iz EU pa tud, sam vmes bi rad mal nas nategoval, da jim bomo dal , kar bodo hotel. malo morgen. zanalašč kupovat kitajce ! in japonce.
Najbolj so mi všeč tisti podatki o porabah, ki se jih lahko doseže samo v laboratorijih, v realnem življenju pa je to mission imspossible !