Avto
4 ogledov

"Med krizo raje dvigujemo ceno"

Frédéric Banzet pred novim DS4. (Foto: Andrej Leban) Žurnal24 main
Frédéric Banzet, izvršni direktor Citroëna, ima jasno vizijo: kupcem želi ponuditi več, dodano vrednost pa preliti v zaslužek. Nizkocenovne znamke prepušča drugim. Spregovoril je tudi o slovenski industriji.

Ob robu ženevskega salona smo se pogovarjali s Frédéricom Banzetom, ki vodi šesto najbolj prodajano znamko lanskega leta v EU. Spregovoril je o aktualnem stanju znotraj avtomobilske industrije in načinih, s katerimi tovarna odgovarja na krizo.

58-letni Banzet, oče treh otrok, daje videz menedžerja, ki zna udejanjiti tudi na prvi pogled drzne ideje. Lastna blagovna znamka DS, s katero konkurirajo premium proizvajalcem, se je izkazala za uspeh. Prihodnost Citroëna pa je po njegovem tesno povezana s tistim, kar zvesti kupci cenijo že desetletja – nove tehnologije in udobje.

Kakšna je trenutna situacija na avtomobilskih trgih?
Na evropskih trgih vsaj pri nas opažamo velike kontraste. Za letos pričakujemo ustalitev, čeprav bomo na nekaterih pomembnih trgih, kot je nemški, verjetno imeli manj prodanih vozil. V svetovnem merilu hitro raste kitajski trg, kjer sami pričakujemo 10-odstotno rast. Zelo dejavni sta tudi trga Južne Amerike in Rusije.

Kako bi opisali vaše sedanje stanje, ko se je kriza prevesila?
Menim, da prihajamo iz krize močnejši, osredotočamo se predvsem na dvig našega ugleda, zato smo tudi sredi najbolj težavnega obdobja za industrijo lansirali ločeno znamko DS, ki je že presegla naša pričakovanja glede odziva kupcev.

DS4 smo ponudili v predprodaji po internetu v treh državah, a je 500 avtomobilov pošlo v enem popoldnevu.
 

Tukaj v Ženevi po DS3 predstavljamo drugi model, DS4, ki ga je 60 tisoč internetnih uporabnikov že razglasilo za najlepši avtomobil leta. Zanimivo je tudi dejstvo, da smo ta ponedeljek DS4 ponudili v predprodaji po internetu v treh državah, a je 500 avtomobilov pošlo v enem popoldnevu. Še letos bo sicer sledil večji, še prestižnejši model DS5.

Ali to pomeni, da nameravate v prihodnje avtomobile prodajati tudi preko interneta?
Ne, ne, to je bila enkratna akcija.

Nekateri ekonomisti menijo, da se predvsem evropski proizvajalci niso dovolj prilagodili kriznim razmeram, saj niso nižali proizvodnih kapacitet in se sedaj po poteku spodbud soočajo z istimi problemi kot poprej. Kaj pravite na to?

Ne nameravamo kupovati tržnega deleža po vzoru konkurentov.
 

Za Citroën in širše PSA lahko trdim, da nas je kriza spremenila – smo bolj učinkoviti, saj  zmanjšujemo stroške in precej bolje razpolagamo z viri.

Med proizvajalci v zadnjih mesecih vlada huda cenovna vojna. Kako nizko ste pripravljeni spustiti cene?
Ne nameravamo kupovati tržnega deleža po vzoru konkurentov. Nasprotno, raje dvigujemo ceno in ugled našim proizvodom, kot to počnemo z že omenjeno znamko DS, saj v tem vidimo donosnost na dolgi rok.

Ali nameravate vpeljati tudi kakšno cenovno dostopnejšo znamko po vzoru drugih velikih igralcev?
Konkretno pri Citroënu ne, saj bi bilo to v nasprotju z našo ambiciozno usmeritvijo k naprednim, višje rangiranim znamkam.

V zadnjem času ste predstavili nekaj odmevnih konceptov, zadnji je evropska premiera metropolisa tukaj v Ženevi. Kdaj jih bomo videli na cesti?
Koncepti so v prvi vrsti namenjeni izražanju idej naših oblikovalcev, del teh idej pa nato uporabimo v serijskih avtomobilih. Bomo pa avtomobil, ki bo temeljil na metropolisu, kmalu predstavili za kitajski trg, morda kasneje tudi za evropskega.

Kdaj nameravate za širše množice predstaviti električni avtomobil?
Tovrstno tehnologijo uvajamo postopoma in s previdnostjo. Imamo sicer že dva električna avtomobila, berlinga in C-zerota, še letos bomo predstavili tudi hibridnega DS5.

Kako to, da Citroën kljub uspehom v tekmovanju WRC ni predstavil pravega GTI športnika za širše množice?

Slovenija je očitno ena od tistih držav, ki nam ponuja dobre partnerje.
 

No, s tem se ne strinjam, saj imamo od lani DS3 racing, ki je zelo dobro sprejet med strokovno javnostjo.

Kaj pa neposredni konkurent golfu GTI in ostalim v C segmentu?
Bomo videli.

Vaša znamka zelo dobro sodeluje tudi s slovensko avtomobilsko industrijo, recimo Hidrio in Cimosom. Lahko izpostavite nekaj prednosti?
Avtomobilska industrija je v vaši državi zelo dobro razvita, saj imate zelo dobri dobavitelje in razvojnike. Slovenija je očitno ena od tistih držav, ki nam ponuja dobre partnerje.

Ali nameravate v našo državo seliti tudi del lastne proizvodnje?
O tem vam ne morem dajati informacij.

Katere nove tehnologije za večjo varnost in udobje potnikov napovedujete v prihodnjih letih?
Že sedaj ponujamo eno najboljših rešitev pri podvozju, hidroaktivno podvozje, ki je edinstveno in po našem mnenju ponuja najboljše razmerje med udobjem in aktivno vožnjo. Uvajamo pa tudi druge sisteme, kot je denimo opozarjanje pred mrtvimi koti in podobno. Podobnih sistemov bo v naših avtomobilih vse več.

Tudi internet?
Da, seveda, že sedaj s posebnim modulom lahko v naših avtomobilih ustvarite wi-fi omrežje. Nikakršna novost ni niti obveščanje osrednjega centra na daljavo, če se znajdete v težavah. Ponujamo tudi možnost spremljanja in analiziranje porabe goriva na dolgi rok. Razvoj teh vsebin je z razmahom tehnologije in naprav neizbežen.

Se boste v prihodnje še tesneje povezovali z drugimi proizvajalci pri razvoju posameznih komponent?

Prav te dni smo objavili novo sodelovanje z BMW-jem pri razvoju električnega pogona, kaj več o nadaljnjih projektih pa vam v tem trenutku ne smem povedati.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.