Avto
88 ogledov

Megane z novim obrazom od 12.590 evrov

Renault megane
1/10
Andrej Leban
V novo leto pri Renaultu stopajo z osveženo podobo enega svojih najpomembnejših modelov meganom. Poleg novega obraza tudi spremembe pri motorizaciji.

Če boste novega megana, ne glede na to v kateri izvedenki je pred vami, gledali od zadaj, sprememb ne boste opazili, ker dlje od prvega kolesnega para niso segle. Glavna oblikovna sprememba je namreč nos vozila, ki je dobil "cliovski" obraz oziroma luči in velik rombasti logo v skladu z zadnjimi oblikovnimi prijemi Renaultovega hišnega oblikovalca Laurensa van der Ackerja.

Tako so predrugačeni odbijač, glavni žarometi in meglenke, drugačno mesto in obliko so dobile LED dnevne luči, ki so serijske od druge opreme dalje. Različici GT in RS svoje športnejše poslanstvo nadgrajujeta še z drugačnimi vstopišči zraka in s črnino poudarjenimi obrobami maske.

Tudi znotraj je vse že videno, glavna sprememba je tako možnost doplačila za R-Link multimedijski sistem povezljivosti, prek 7-palčnega zaslona katerega je mogoče poleg klasičnih servisov (navigacija, bluetooth, "streaming") izkoriščati še nekatere servise, ki zahtevajo povezljivost, a vse aplikacije v Sloveniji ne delujejo nujno.

Več aktivne varnosti

Čeprav megane še ne ponuja sistema AEB za samodejno zaviranje v primeru zasanjanosti voznika, pa tekmece počasi lovi pri drugih naprednih asistenčnih sistemih. Tako je po zgledu ostalih članov družine dobil sistem Visio, ki prek kamere voznika opozarja na nenamerno prehajanje voznega pasu in avtomatsko preklaplja med dolgimi in kratkimi lučmi. Megane je odslej na voljo tudi s kamero za vzvratno vožnjo.

Friziranje pogona, karavan v območje focusa ST

Nekaj novosti je pri pogonu in sicer je za megana poslej na voljo tudi močnejša različica 1,2-litrskega turbobencinarja. Ta tako zmore 97 kilovatov (132 KM), za manj zahtevne ostaja na razpolago TCE 115. Posebnost pri TCe130 pa je, da je na voljo tudi z menjalnikom z dvojno sklopko. Zanimiva novost se obeta pri grandtourju, saj bo karavan v bodoče dobil 2,0-litrski turbo motor s prek 140 kilovati moči.

Pri dizlih večjih sprememb ni, so pa vsi menjalniki, ne glede na motor, odslej šeststopenjski.

Najbolj udoben ima športen videz 

Osnovni opremski nivoji ostajajo trije a z delno drugačnim poimenovanjem. Vstopni authentique je razmeroma radodaren z opremo (pametna kartica, variabilen volan, USB in bluetooth, ...), expression doda nekaj več udobja (LED dnevne luči, sredinski naslon, usnjen volan...), sprememba nomenkluture pa je pri najbogatejšem paketu, saj se odslej ne imenuje več dynamique, temveč GT line. Ta pozna dvopodročno elektronsko klimatsko napravo, poudarjeni sprednji odbijač, zatemnjena stekla, lita platišča, "RS" prednje sedeže s poudarjenimi šivi, parkirne senzorje ...

Renault megane | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Za tiste najbolj zahtevne sta na voljo še izvedenki GT (več bencinskih in dizelskih motorjev ter vse tri vrste karoserij) in seveda kupejevski R.S. Slednji ima po zaslugi R-linka še dodatne funkcije za nadzor nad dirkškim programom vozila ter za podoživljanje voženj, medtem ko pri uvozniku že šušljajo o še močnejši posebni izvedenki RS (sedanja195 kW/265 KM), ki prihaja čez kakšnega pol leta. Prste vmes pri tem modelu, ki naj bi poznal tudi skoraj popolnoma dirkaški derivat, bo imel Akrapović.

Vstopni megane berline je na ceniku ocenjen 14.590 evrov, za karavanskega grandtourja je treba prišteti 800 evrov, za coupeja pa 500 evrov. Ker velja začetni popust 2.000 evrov, pomeni, da je najcenejši kombilimuzinski megane v salonu na voljo za 12.590 evrov, uvoznik pa je pripravil tudi več paketov financiranja in servisiranja vozila.