Tesnilo motorne glave je pomemben element avtomobila, ki poskrbi za neprepusten stik med motornim blokom in motorno glavo.
Okvara tesnila motorne glave je lahko zelo kritična za delovanje avtomobila, saj lahko negativno vpliva na hlajenje ali mazanje motorja, pogosto pa kar na oboje. Zamenjava tesnila motorne glave sicer ni poceni opravilo in bo kar precej obremenila voznikov proračun, vendar pa tedaj, ko odkrijemo, da z njo nekaj ni v redu, čim prej obiskati servisno delavnico, saj so lahko posledica zanikanja okvare še veliko hujše in dražje.
Kakšne so nevarnosti?
Največja nevarnost, ki grozi motorju, je vdor vode v valje. V tem primeru motorni bat udari v vodo, ki se je nabrala v valju, in ker je zaradi veliko večje gostote ne more stisniti na enak način kot gorivno zmes, se lahko upognejo določeni sestavni deli motorja, kakršne so denimo ojnice. To bolj ali manj pomeni konec njegovega življenja. Z oljem se lahko zamašijo tudi kanali hladilne tekočine, zaradi česar se zmanjša učinkovitost hlajenja motorja, ki se lahko pregreje. Včasih v hladilno tekočino prodre tudi stisnjena gorivna zmes, kar se odraža predvsem v uhajanju pare iz izenačevalne posode. Možna sta tudi izguba moči in nemiren tek motorja.
Kako ugotovimo, da z tesnilom motorne glave nekaj ni v redu?
Če je v hladilni sistem prodrlo motorno olje, se to kaže v gosti peni v izenačevalni posodi za hladilno tekočino, če pa je v oljne kanale vdrla hladilna tekočina, se pena pokaže v odprtini za dolivanje olja. Če hladilna tekočina že prodira v izgorevalne komore, se to kaže v modrikasto obarvanih izpušnih plinih. Če hladilna tekočina uhaja iz motorja, je lahko vlažen blok motorja. Najbolj očiten signal za alarm je tedaj, ko je temperatura hladilne tekočine pogosto v rdečem območju, okvara tesnila motorne glave pa se odraža tudi v pomanjkljivosti v teku motorja in izgubi moči.
Vzroki za okvaro tesnila
Tesnilo motorne glave ne spada med potrošne dele pogonskega sklopa, zato bi načeloma moralo zdržati vso življenjsko dobo motorja, vendar pa se kljub temu zgodi, da odpove. Večinoma je za to kriva prevelika temperaturna obremenitev zaradi pokvarjene vodne črpalke, termostata ali ventilatorja, ki je voznik ni pravočasno zaznal, ali preprosto zaradi preveč "športnega" sloga voznikove vožnje. Razlog je lahko tudi prenizek nivo hladilne tekočine ali neustrezna hladilna tekočina, prav tako pa za tesnilo motorne glave ni dobro, če se avtomobil premalo vozi in zato pogosto dolgo stoji na mestu. Zgodi pa se tudi, da je bilo tesnilo neustrezno vgrajeno: da se površini motornega bloka in glave nista povsem ujemali ali pa mehanik vijakov ni zategnil z ustreznim momentom.
Pohitite z menjavo
Če torej opazite znake, ki napovedujejo odpoved tesnila motorne glave, pohitite k mehaniku, tudi če se izkaže, da ste se zmotili. Stroški menjave tesnila motorne glave bodo sicer visoki, saj bodo morda potrebni tudi drugi posegi, kot so brušenje stičnih površin med motornim blokom in motorni glavo in menjava zobatega jermena, če ga motor vašega avtomobila ima, a izognili se boste še večjim stroškom. In poskrbite za to, da bo tesnilo menjaval mehanik, ki zares ve, kaj dela, saj zadovoljstvo ob takojšnjem prihranku pri posegu menjave lahko pozneje zamenja hud glavobol.
na sliki je beli dim ne pa moder!!!!
To je najboljša zaposlitev, ki jo Google zdaj plačuje. Za delo sem zaslužil 27936 evrov 3 ure na dan. Začel sem pred štirimi meseci in se vseeno hitro vrnil domov, od 7645 do 9264 evrov vsak teden. tukaj ...... >>> www.WebJob33.Com
Prvo kot prvo razčistimo pojem moder in bel dim... Moder dim nikakor ni povezan s tesnilom glave ker pomeni izgorevanje olja ki je povezan z odhajajočo turbino ali obrabljenimi batnimi obročki v motorju. Oba posledično spuščata olje v kompresijski prostor… ...prikaži več in s tem kurita olje. Bel dim pa je povezan z vodo oziroma je para (doma še nisem videl da bi se z juhe modro kadilo). Torej avto spušča zaradi vročine paro iz izpuha ker voda izpareva v motorju. Naslednjič v naslov malo več raziskave.