Avto
448 ogledov

Mercedes-Benz razkril svoj težki električni tovornjak

Mercedes-benz eTruck
1/6
Mercedes-Benz AG
Ne le doba električnih avtov, pred nami je tudi doba električnih tovornjakov. Ko v ta segment odločno zagrize tak velikan, kot je Mercedes-Benz, potem so stvari očitno že zelo daleč.

Mercedes-Benz, ki sodi pod okrilje največjega proizvajalca tovornjakov na svetu Daimler, je pokazal prototip, imenovan Urban eTruck. eTruck je narejen na osnovi obstoječega triosnega tovornjaka, namenjenega razvozu na krajših relacijah. Klasični dizelski pogon so nadomestili z dvema elektromotojema, ki sta neposredno povezana z zadnjo, gnano osjo. Maksimalna moč je dvakrat po 125 kW, najvišji navor pa dvakrat po 500 njutnmetrov. Skupaj z menjalnikom pa navor na zadnja kolesa doseže 11.000 njutnmetrov, pojasnjuje Mercedes-Benz. 

Moč zagotavlja baterija iz treh litij-ionskih modulov s skupno kapaciteto 212 kWh, kar je dovolj za do 200 kilometrov poti, kar naj bi povsem zadostovalo za tipične dnevne dostave. Glede na zahteve bodočih strank pa pri tovarni napovedujejo, da bo mogoče module poljubno množiti ali odvzemati in tako vplivati na doseg. Na tipični električni polnilnici (moč 100 kW) se tovornjaku baterija napolni po dveh do treh urah priklopa. 

eTruck je v primerjavi z dizelskim tovornjakom resda za 700 kilogramov težji, vendar gre nova evropska regulativa v smer, da bodo pri tovornjakih z alternativnim pogonom dovolili povečanje skupne mase pri triosovnikih za eno tono na skupno 26 ton.

Električni tovornjaki sicer niso nobena novost, je pa Daimler sedaj odločno zakoral v polje težjih tovornjakov. Njegova znamka Fuso je sicer že uspešno zaključila s flotnim testiranjem lahkega električnega tovornjaka canter e-cell (110 kW) in bo v prihodnje na voljo za nakup v Evropi pod imenom ecanter.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 3
  • AnzeSmolej 08:01 01.avgust 2016.

    Električni tovornjaki se mi zaenkrat zdijo malce neuporabni (majhen doseg). BI bilo pa to potrebno čim prej uvesti pri manjših dostavnikih kot so kombiji! Še posebej ti ki se dnevno prevažajo po mestih! Za take bi bilo recimo ene 300-400km ...prikaži več dosega že povsem dovolj.Pa vsa javna vozila bi morala tudi biti električna (tista ki bi to pač lahko bila). Recimo vozila za pobiranje smeti ipd...

  • h3o 21:20 31.julij 2016.

    elektrika čim prej tem bolje!