Avto
40 ogledov

Mercedes, ki med vožnjo spreminja obliko

Mercedes-Benz IAA
1/13
Mercedes-Benz AG
Mercedesova zvezda na salonu IAA v Frankfurtu je avto z zanimivim imenom: IAA koncept. Njegova posebnost poleg vsega ostalega je izjemno gladka zunanjost, ki jo dosega tako, da med vožnjo spreminja obliko.

IAA concept je okrajšava za Inteligent Aerodynamic Automobil.... (Inteligentni aerodinamični avto). Glavni namen prek pet metrov dolgega štirisedežnika je predvsem pokazati, v katero smer gre oblikovalska vizija Mercedes-Benza, pri čemer ima zelo pomembno težo tudi beseda slovenskega strokovnjaka Roberta Lešnika, šefa zunanjega dizajna pri Daimlerju. 

Med vožnjo se podaljša za skoraj 40 centimetrov

IAA ima količnik upora vsega 0,19, trdijo pri znamki, s čimer postavlja nova merila, kako aerodinamično bodo avtomobili čez kakšno desetletje. Ideja je sicer še vseeno precej futuristična, saj si IAA pri doseganju takšnega rezultata pomaga tudi s posebnimi električno gnanimi usmerejevalniki zraka in zakrilci, ki se med vožnjo spredaj in zadaj prilagajajo zračnemu toku.

Tako lahko zadnja krilca pri hitrostih nad 80 km/h silhueto avta podaljšajo za kar 39 centimetrov na skupaj 5,43 metra, s čimer dosegajo boljši pretok zraka in nižji upor. Tudi prednja krilca se spremenijo in razširijo za 2,4 centimetra, spojler pa se pomakne za šest centimetrov nazaj.

In še ena sprememba - aktivna platišča se iz petkrakih spremenijo tako, da zapolnijo celoten prostor in so tako karseda aerodinamična. Avto tudi nima stranskih ogledal, niti vidnih kljuk za odpiranje zraka. Pogled nazaj omogočajo kamere, ki prikazujejo sliko na deljenem notranjem zaslonu, velikosti 12,3 palcev.

Na ta način avto dosega izjemen količnik, ki je bistveno nižji od tistih, ki jih zmorejo trenutno najbolj "spolzki serijski avtomobili". Mercedes-benz CLA se denimo kot eden najboljših hvali z 0,24.

Mercedes-Benz IAA | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG
Pri nižjih hitrostih sicer količnik študije IAA znaša 0.25, vendar takrat ne vpliva toliko na porabo goriva kot pri višjih hitrostih.

Napreden v vseh pogledih

Koncept poganja kombinacija Ottovega in elektromotorja, skupaj spravita na cesto za 205 kW (279 KM), kar je dovolj za hitrosti vse do 250 km/h. V najbolj aerodinamični obliki zmore študija zgolj na elektrijko potovati do 66 kilometrov daleč, v "normalni" obliki pa do 62. Normirana poraba je 1,2 oziroma 1,3 litra bencina.

Znotraj je multimedijski vmesnik naslednje generacije, ki deluje po principu "optičnega prsta", celotna armaturna plošča je umeščena v 3D steklo. Za pečat prestiža poskrbijo Swarovski kristali na osmih prezračevalnih režah. 

Študija IAA je hkrati tudi vizija povezanega avtomobila, saj vsebuje tehnologijo C2X, torej zmožnost komuniciranja z drugimi vozili in infrastrukturo, s čimer je voznik prej opozorjen na slabe pogoje na njegovi poti. To tehnologijo bodo pri znamki premeirno vgradili v serijski avtomobil že pri razredu E, ki prihjaja prihodnje leto.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.