Mercedes-Benz je končno predstavil dolgo napovedan model pick-upa, sedaj smo prvič izvedeli tudi ime novega razreda.
Razred X je plod skupnega sodelovanja Mercedes-Benza z alianso Renault-Nissan, saj se bo tudi Renaultov pick-up alaskan zelo navezoval na model nissan navara.
A Merces-Benz razred X bo po vsebini očitno šel še precej dlje, kot pa da bi Nemci ponujali zgolj enak pick-up v drugačni preobleki. V Stuttgartu so tako navarino šasijo izdatno prilagodili svojim potrebam, napovedali ogromno udobja in napredne tehnologije, na premieri pa so pokazali kar dva koncepta z različno obliko in namembnostjo.
Eden za v mesta ...
Prednji del so hišni oblikovalci z Robertom Lešnikom na čelu naredili povsem mercedesovskega, z značilno veliko masko, na kateri je lahko enojna ali dvojna letev. Enojna letev je rezervirana za izpeljanko "stylish explorer", ki deluje bolj urbano, suvovsko in uglajeno.
Ima markantna zadnja svetila, ki dobesedno obkrožajo celotna vrata nakladalnega kesona, notranjost te različice pa je bolj premijska z veliko usnja.
... drugi za v divjino
Druga različica, ki jo spredaj tako kot prave terenske mercedese krasi dvojna letev, pa se imenuje "powerful adventurer" in že z videzom deluje precej bolj robato, saj ima ta koncept višji odmik od tal, štirikolesni pogon, koncept je imel tudi dva vitla in drugačen kolesni lok, ki lahko "gosti" terenske pnevmatike vse do velikosti 22 palcev. Zadnja svetila so pri tej različici klasično pokončna.
V notranjosti dvojne kabine sta koncepta zelo podobna ostalim novodobnim mercedesom, vključno z volanom, infotainmentom in sredinsko konzolo za njegovo upravljanje, od navare pa sta koncepta povzela gumbe za upravljanje prezračevanja, klasično ročno zavoro in ročico menjalnika. Za prednjima potnikoma je klop za tri odrasle. Bo pa X razred očitno najbolj napreden pick-up na trgu glede asistenčnih sistemov, saj bo deležen številnih tehnologij iz ostalih mercedesov - tako bo imel kamere, radar in druge senzorje za zaznavanje nevarnosti med potjo in pri počasnem manevriranju.
Tovorni del je zelo podoben tistemu iz navare ali alaskana, skupno bo X razred naokoli lahko prevažal do 1.100 kilogramov tovora in v različici z V6 bencinskim motorjem vlekel do 3,5-tonsko prikolico. Ostali motorji bodo sicer štirivaljni, za Evropo gre pričakovati predvsem povpraševanje po dizlih. Pri vstopnih opremah bo pogon speljan le na zadnji par koles, pri 4Matic različicah pa bo poleg tudi reduktor in zapore diferencialov.
Želeli si ga bodo tisti, ki doslej o pickupih niso razmišljali
Šef Daimlerja Dieter Zetsche je ob predstavitvi dejal, da razred X končno zapolnjuje zadnjo vrzel, ki jo je imel Mercedes-Benz doslej med gospodarskimi vozili. Volker Mornhinweg, šef divizije gospodarskih vozil pri znamki, pa je dodal, da bo X razred nagovarjal zelo široko publiko, združeno nekako v pet različnih segmentov - družine, obrtnike, lastnike zemljišč, avanturiste in individualiste. Računajo na povsem nove kupce, ki doslej še niso imeli pickupa, za glavnega konkurenta pa smatrajo VW amaroka, ki je z nedavno prenovo prav tako pridobil veliko premijske vsebine.
Vsem bo na voljo tudi pester program personalizacije serijskih vozil, Mornhinweg pa je povedal, da bo najprej nekje sredi prihodnjega leta kupcem na voljo serijski X razred na osnovi urbane različice koncepta, medtem ko bo robata različica prišla nekoliko kasneje. A končna podoba naj bi zelo blizu tistemu, kar sta pokazala koncepta.
Glavni trgi bodo seveda izven Evrope, ne izključujejo pa niti napada na najbolj pickupovsko in zato najbolj konkurenčno ozemlje na svetu - ZDA. Največ pickupov v tem velikostnem razredu sicer v globalnih številkah proda Toyota, in sicer 700 tisoč hiluxov letno, medtem ko je celoten trg velik 2,3 milijona vozil. In še zanimivost - X razred ni prvi Mercedesov pickup. Pred nekaj leti so ustvarili maloserijsko zverino G63 AMG 6x6. Svoje predstavnike pa so v tem razredu imeli že tudi v 40. letih prejšnjega stoletja. Zgolj za argentinski trg pa so nekaj kratkih let v 70. letih izdelovali verjetno najbolj premijski pickup svojega časa, ki je bil narejene na osnovi prestižne limuzine W115.
dezurni@zurnal24.si
verjetno ja, Fordu F150 raptorju ni do felg za dvakrat tolk dnerja... Razen če ga bodo ostalemu svetu spet šenkovali in dobičke kovali na norih Evropejcih...