S prvim pick-up vozilom (poltovornjakom) želijo pri Mercedesu pri nas ponoviti zgodbo z velikim enoprostorcem - razred V, ki velja za eno največjih uspešnic med Slovenci, saj so jih lani prodali kar 150. X-ov naj bi bilo sicer v letu 2018 trikrat manj na slovenskih cestah, a glede na to, da je celoten razred pick-up vozil v Sloveniji velik 400 vozil, je to ob tradicionalnih tekmecih vsak osmi pick-up.
Ne ciljajo namreč zgolj na tiste, ki potrebujejo kleno terensko vozilo (obrtniki in podjetniki), ampak tudi na športno aktivne posameznike, pare ali družine, ki potrebujejo veliko prostora za svoje športne rekvizite (Slovenci smo znani po tem, da smo športni zanesenjaki) in navsezadnje tudi tiste, ki bi radi izstopali z vozilom, kar 5,34 dolgi mercedesov poltovornjak s karoserijo dvignjeno od tal za dobrih 21 centimetrov prav gotovo omogoča. Pri Mercedesu menijo, da si ga bodo želeli tudi tisti, ki doslej o poltovornjakih sploh niso razmišljali.
Za Mercedesom v Sloveniji je rekordno leto. Leta 2017 so prodali 1359 vozil. 25 odstotkov prodaje predstavlja progam SUV vozil. Za leto 2018 so načrti še povečanje prodaje na skoraj 150 vozil. Največje letošnje novosti so prenovljeni razred S coupe in cabrio, prvi pick-up razred X, povsem novi razred G in razred A (najprej kot petvratna kombilimuzina, kasneje še kot klasična štirivratna limuzina), športnik GT4, novi CLS, prenovili bodo celotno družino vozila razreda C, prihaja pa tudi novi dostavnik sprinter.
Mercedes je šel še dlje od Nissana
Razred X je sicer plod skupnega sodelovanja Mercedes-Benza z alianso Renault-Nissan, kar pomeni, da se arhitekturno in tehnološko navezuje na Renaultov pick-up alaskan in Nissanovo navaro. Kljub temu so prvi vtisi, tako vizualni kot tehnološki, ter tudi občutki ob dotikanju vgrajenih materialov dovolj prepričljivi, da mercedesa X ne bomo povezovali z navaro in alaskanom.
Pohvalno je torej, da je šel Mercedes-Benz z razredom X po vsebini še precej dlje, kot da bi Nemci ponujali zgolj enak pick-up v drugačni preobleki. V Stuttgartu so tako navarino šasijo izdatno prilagodili svojim potrebam, dodali ogromno udobja in napredne tehnologije.
Prednji del so hišni oblikovalci s šefom oblikovanja, Slovencem Robertom Lešnikom na čelu, naredili povsem Mercedesovskega, z značilno veliko masko in žarometi, ki v osnovni različici svetijo v halogenski tehnologiji, omisliti pa si je možno tudi polne led žaromete. Z veliko masko hladilnika z dvema masivnima prečkama deluje kot GLS s terenskim kesonom zadaj.
Kot v osebnem vozilu
V notranjosti kabine je občutek podoben kot v klasičnih osebnih vozilih, poltovornjak sodi med lahka gospodarska vozila. S trikrakim multifunkcijskim volanom ter večpredstavnostnim sistemom z 8,4-palčnim zaslonom, v usnje oblečeno armaturno ploščo in drugimi tehnološkimi dodaki se še bolj kot na zunaj oddaljuje od Nissanovega sorodnika. Za prednjima potnikoma je klop za tri odrasle.
X razred je najbolj napreden pick-up na trgu glede asistenčnih sistemov, saj je deležen številnih tehnologij iz ostalih mercedesov - tako ima kamere, radar in druge senzorje za zaznavanje nevarnosti med potjo in pri počasnem manevriranju. Tovorni del je zelo podoben tistemu iz navare ali alaskana, skupno pa lahko X razred naokoli prevaža dobro tono tovora in vleče do 3,5-tonsko prikolico (odvisno od motorne različice).
Tudi V6 motor
V osnovi je na voljo Nissanov 2,3-litrski štirivaljnik v dveh zmogljivostnih različicah X220d in X250d s 120 kilovatov moči (163 KM) in 403 Nm navora ter 140 kilovatov moči (190 KM) in 450 Nm navora. Menjalnika sta dva, šeststopenjski ročni in sedemstopenjski samodejni. Motorja sta kombinirana s štirikolesnim pogonom 4matic, ki omogoča tri načine vožnje: pogon na zadnji kolesi (2WD), štirikolesni pogon »High« (4H) za terenske razmere in štirikolesni pogon »Low« (4L) za off-road vožnjo na zahtevnejših terenih.
Kasneje letos bo na voljo še model X350d s trilitrskim V6 dizelskim motor s 190 kilovatov moči (258 KM) in 500 Nm navora ter stalnim štirikolesnim pogonom.
Meni je lep samo spredaj,maska.Zadnji del je katastrofa,ker so luci premajhne.Je pa tko pri teh SUVih:ko jih osvignes s pogledom,je vse isto sranje.Ne ves,a je Toyota Hilux,Ranger,Navara,Mitsubishi....treba pogledat logotip da se lahko orientiras,kater jajc stoji pred tabo.Vsaj jaz tako gledam… ...prikaži več na to obliko vozil.Za vozit pa ni kaj ekstra,razen pac da je bolj visok,ampak ce ze,potem raje vozim drug avtomobil.
hahaha, kak zmazek iz vseh vetrov skup nametan, na konc pa nič od nič; no, razen cene.
Nissanov motor? Nissan ima motorje od Renaulta, torej ima Renaultov motor, kar je itak že znano. Ne vem...ali mercedes res dela tako slabe motorje, da raje vgrajuje "boljše renojeve" ali pa se jim =be za ljudi in pač dajejo notri… ...prikaži več tisto, ki je ceneje...?