Avto
28 ogledov

Mercedesov GT bo lovil porscheje

Mercedes-Benz GT AMG
1/22
Mercedes-Benz AG
Mercedes-Benz GT AMG je uradno rojen. Nova stvaritev oblikovalcev, zbranih okoli Roberta Lešnika, trenutno ponuja največ športnosti v serijskem avtu z zvezdo na nosu.

GT AMG je po duhovnem predhodniku SLS AMG drugi avtomobil, katerega razvoj je bil prepuščen Mercedes-Benzovi športni divizij AMG.

Kaj je tokrat pripravila ekipa pod šefom zunanjega oblikovanja Roberta Lešnika? Gre za športnega dvoseda z izrazito dolgim motornim pokrovom, kot se tudi pričakuje od avtomobila tipa gran tourismo. Prednji del je športno zasnovan z zdaj že tipično pokončno zanamkino masko, vseeno pa izžareva tudi veliko mero aristokratske elegance, tudi po zaslugi serijskih polnih LED žarometov. Vetrobransko okno se nizko sloči v kupejevski prehod neposredno v zelo široko delujoč zadek. Kupejevski proporci so torej zelo izraziti, saj se zdi, da potnika sedita tik pred zadnjimi kolesi. Nima pa avtomobil "galebjih vrat" iz SLS, tudi sicer je v skladu z napovedmi iz Stuttgarta manjši in manj zmogljiv od SLS-a, zato je težko govoriti kot o neposrednem potomcu.

Manj moči, a zabave ne bi smelo manjkati

V takšnem avtomobilu ima motor vseeno še vedno glavno besedo. Za razliko od legendarnega atmosferskega v SLS-u so nasledniku namenili povsem nov biturbo V8, ki ima namesto 6,2 litra prostornine sedaj le še štirilitrsko. V običajni različici zmore na zadnji par koles prenesti 340 kW (462 KM) moči, pri različici GT S pa 375 kW (510 KM). Oboje je občutno manj, kot so zmogle različice SLS, vendar z razmerjem 3,3 kilograme na konjsko moč vseeno dovolj, da gmota 1.570 kilogramov, ki so med prednji in zadnji del razporejeni v razmerju 47:53, švigne do 100 km/h v 3,8 sekunde, najvišja hitrost pa je pri GT S 310 km/h, pri GT nekaj kilometrov manj, tudi pospešek je dve desetinki daljši. Prestav je sedem, zanje skrbi dvojna sklopka.

Mercedes-Benz GT AMG | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG
Posebnost motorja je sistem suheha mazanja in integralna vgradnja turbinskih polnilnikov. Nominalna poraba, če koga zanima, je 9,3 litra goriva na 100 kilometrov. Da se na daleč sliši, kdo prihaja v goste, skrbi posebni izpušni sistem s spremenljivimi krilci, ki jih je mogoče nadzirati z gumbom. 

Da bo voznik vedno navdušen

Tu so nastavljivo športno podvozje s posebnim programom za stezo, dvojno vpetje so namenili tudi zadnjemu kolesnemu paru. Različica GT S ima namesto mehanskega elektronsko zaporo zadnjega diferenciala. Udobje v notranjosti daje vtis zmesi vrhunske športnosti in luksuza z izbranimi materiali, v oči pade osem gumbov na osrednjem tunelu, ki spominjajo na osem valjev v formaciji V. 

Po premieri za širšo javnost na pariškem salonu bo prvi privatni GT S na cesto zapeljal spomladi prihodnje leto. Leta 2016 bo sledila še šibkejša različica GT. 

Zadnja velika nerazkrita lastnost avtomobila ostaja cena. Pri Mercedes-Benzu so že zdavnaj obljubljali, da bo precej nižja kot za SLS in bolj v sozvočju s poglavitnimi tekmeci, med katerimi v prvi vrsti drvi porsche 911.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.