Avto
378 ogledov

Mercedesov najbolj napredni karavan pri nas pod 50 tisočaki

Mercedes E T
1/24
Gregor Prebil
Novi mercedes E karavan (E T) naj bi končno prepričal Slovence, ki vsaj pri Mercedesu bolj kot na karavane prisegajo na limuzine. Novi E T ohranja rekordno velik prtljažnik v prestižnem segmentu vozil. Novost pri E-ju je nova (pro)terenska izvedenka all-terrain v karavanski karoserijski izvedenki z višjim podvozjem, štirikolesnim pogonom , robustnejšim videzom in terenskim programom vožnje.

Pri Mercedes-Benzu odkrito priznavajo, da znata glavna konkurenta BMW in Audi bolje tržiti karavanske modele v višjem srednjem razredu premijskih vozil. Pri Mercedesu naj bi bilo s prihodom nove generacije karavanskega E, ki je na voljo tudi v robustnejši in nekoliko dvignjeni različici all-terrarin, naprednejši, prostornejši in elegantnejši. Tako napovedujejo, da naj bi bilo od 140 prodanih modelov razreda E letos pri nas okoli petina karavanov.

Tudi z manjšim prtljažnikom še vedno zgled v razredu

Novi mercedes-benz razreda E karavan je eleganco, prostor in tehnologijo zlil v kombinacijo, ki naj bi zavladala v razredu premijskih prostornežev. Čeprav so mu celo zmanjšali prtljažnik!
Mercedes-benz E T je največji karavan iz Stuttgarta. Limuzini vestno sledi z vso napredno tehnologijo, zato ga pri znamki označujejo za najbolj pametnega karavana, kar so jih kdaj naredili.
Oblikovno je treba priznati, da se je četa, zbrana okoli Roberta Lešnika znova izkazala, saj je avtomobil oblikovan zelo skladno, z mešanico elegance in ob primernih dodatkih, kot so velika platišča, tudi športnosti. Tega do zdaj nismo bili vajeni. Do C stebrička je praktično identičen limuzini, zadnji previs je dolg, zadnje luči pa razmeroma ozke in karavana bolj kot limuzino vežejo z aktualnimi športnimi modeli znamke. 

Mercedes E T | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

O prednjem delu notranjosti ne velja preveč zgubljati besed, saj je praktično v vsem podobna tisti iz limuzine vključno z ogromnim naborom vseh različnih kombinacij materialov in pripomočkov. Seveda je tu tudi velik ekran namesto klasičnih števcev, množica asistenčnih sistemov pa skrbi, da lahko avto velik del poti vozi skorajda sam. Med dodatno opremo je paket, ki še dodatno zatesni notranjost pred zunanjim hrupom. Mercedes z velikim M.

Tudi s sedmimi sedeži

Prtljažnik je tisto, o čemer bodo pri konkurenci nekaj naslednjih let najbolj debatirali v pisarnah in šušljali na hodnikih. Novi E T ga ima po novem "le" še 670 litrov, s podrtimi zadnjimi naslonjali pa 1.820 litrov. Da, inženirji so ga v primerjavi s prejšnjo generacijo zmanjšali (690/1.950 litrov), kot da bi vmes poslušali stalne pritožbe lastnikov, da jim je prevelik.

Vendar pa so pri Merces-Benzu očitno dobro preračunali, v kaj se podajajo. Prtljažnik je še vedno konkretno večji od najbolj prodajanega premijskega karavana audija A6. Hkrati so ohranili njegovo izjemno uporabnost, saj je tako kot pri predhodniku širok minimalno 1,1 metra, to pa pomeni, da lahko E T pogoltne čisto pravo europaleto (če si lahko predstavljate gospoda s kravato, ki v E-ja tlači paleto cementa).

Mercedes E T | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Dodatno so se od konkurence odlepili s serijskim zračnim vzmetenjem, ki omogoča sedaj kar 745 kilogramov obremenitve in vleko prikolic mase do 2.100 kilogramov. Za piko na i skrbi prilagodljivost prtljažnika, saj je zadnjim naslonjalom mogoče prilagajati naklon in tako iz premijskega karavana izcimiti še dodatnih 30 litrov. 

In še podatek, ki ga glavna tekmeca ne poznata, E T je na voljo tudi z dodatnim parom sedežev v tretji vrsti.

Tudi AMG

Pri motorjih je pestro, tudi E T je deležen najnovejše generacije 2,0-litrskega dizla v različicah 200d (110 kW/150 KM) in 220d (143 kW/194 KM), oznaka 300d (190 kW/258 KM) pa pomeni V6 dizla. Bencinarji so štirje, na vrhu je za zdaj AMG oznaka E 43 4Matic s 3,0-litrskim V6 z 294 kW/401 KM). Devetstopenjski menjalnik je serijski. Kasneje prihajata še AMG različici, tudi E63 AMG z 612 konji z režimom drift za 174.500 evrov.

Cena za vstopni bencinski model je 49.700 evrov, za dizelski 51.220 evrov.

Mercedes-Benz razred E all terrarin | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

E all terrain še bolj praktičen karavanski E

Mercedes E all terrain prinaša več robustnosti za potrebe vožnje izven asfaltiranih cest. To pomeni višji odmik od tal, zračno vzmetenje, ki odmik od tal prilagaja za največ 3,5 centimetre (na najvišji točki je oddaljenost od tal 15,6 centimetra), standardni štirikolesni pogon 4matic, 19-, oziroma 20-palčna platišča, pnevmatike so posebej prilagojene terenski vožnji, sistem dynamic select omogoča izbiro petih različnih načinov vožnje (nov je all terrain način), v primerjavi s klasičnim karavanom je robustnejša zunanjosti z dodatnimi zaščitnimi elementi karoserije, nekoliko drugačna je tudi prednja maska.

Prtljažnik pri novem karavanskem razredu E je zaradi bolj dinamične silhuete nekoliko manjši kot pri predhodniku, a še vedno meri med 670 in 1820 litri, kar ga uvršča v vrh razreda. Prtljažnik v modelu, ki ga zamenjuje, sicer meri med 695 in 1950 litri. Zato pa novinec ponuja nekaj več prostora za noge potnikov zadaj, saj so medosje raztegnili iz 2874 milimetrov na 2939 milimetrov. Odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat omogoča elektronski sistem easy-pack.

Mercedes-Benz razred E all terrarin | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Mercedes na začetku za razred E all terrain za začetek ponuja le 2,0-litrski štirivaljni dizelski motor z 143 kilovatov moči (194 KM) in 400 Nm navora (E 220 d all-terrain), v kombinaciji z devetstopenjskim 9G-tronic samodejnim menalnikom. Pospešek od 0 do 100 km/h je 8,0 sekunde, najvišja hitrost pa 231 km/h.

Mercedes-Benz E 220 d karavan 4Matic 9G-Tronic all-terrain stane 60.350 evrov.

Letos v ponudbo prihaja šestvaljni dizelski motor (E 350 d all-terrain), ki bo prav tako sodeloval s samodejnim menjalnikom.

 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.

Sorodne novice