Avto
56 ogledov

Merivi ročni menjalnik bolje pristoji

Opel meriva
1/61
Žurnal24 main
Nova meriva je privlačni enoprostorec, ki ponuja zadovoljivo obliko, tako zunaj kot znotraj, soliden motor in ročni šeststopenjski menjalnik, ki je veliko boljši kot samodejni.

Po 1,7-litrskem dizelskem agregatu s samodejnim menjalnikom smo tokrat preizkusili 1,4-litrsko bencinsko različico s turpopolnilnikom in ročnim šeststopenjskim menjalnikom ter bogato opremo.

Na kratko je nova meriva nadaljevanje zgodbe, ki jo je začela pisati insignia. Tudi meriva je v primerjavi s predhodnico doživela konkretne spremembe, tako kot insignia in astra pa je tudi družinski Oplov model velik korak naprej – tako glede oblike kot funkcionalnosti in tehnologije. Nova meriva je privlačen družinski avtomobil, o obliki katerega lahko več preberete na našem prvem druženju z njo.



Testni avtomobil je premogel veliko opreme. Za varnost skrbi
šest zračnih blazin in zaves, pritrdišča ISOFIX, sistemi ABS, ESP, za
udobje pa dvopodročna klimatska naprava, dober avdiosistem s CD- in
mp3-predvajalnikom, električni pomik stekel spredaj in zadaj,
tempomat, električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali,
ogrevana sedeža in volanski obroč, ki je nastavljiv po višini in
globini.

Še enkrat izpostavljamo sistem FlexDoors, ki omogoča odpiranje vrat pod kotom skoraj 90 stopinj, kar se je tudi na našem drugem druženju izkazalo za zadetek v polno. Vstopanje in izstopanje je lahkotno opravilo, le sprva se je treba navaditi, da se zadnja vrata odpirajo ravno obratno kot pri drugih avtomobilih in da ne pripremo kakšnih prstov na roki. V notranjosti je testna meriva ponudila veliko
opreme, ki smo jo s pridom izkoristili v mrzlih dneh. Volan je bi ogrevan, prav tako sedeži. Pohvalili bi ergonomio, voznik ima vsa pomembnejša stikala na volanu, ki se jih je treba sicer navaditi, a ko jih imaš v "spominu", vedno pridejo prav.

Hkrati je meriva izjemno prilagodljiv avtomobil. Potnikov na zadnji klopi ne bo razveselilo le lažje vstopanje in izstopanje, pač pa so prav vsi sedeži po dolžini premični, zato je prostora za noge in kolena vedno dovolj. Ne zmanjka ga niti za prtljago. Tudi tu se mamice ne bi smele pritoževati, ko bodo pospravljale otroške vozičke ali nakupovalne vrečke. Avtomobilu kakovosti ne moremo zameriti, mu pa oceno zmanjšuje glasno zaklepanje in zapiranje vrat, zaradi postavitve vrat pa je tudi B-stebriček nekoliko preširok, kar vpliva na slabšo preglednost.

Downsizing je sodoben tudi pri družinskih avtomobilih. Opel z merivo tu ni nobena izjema. Tokrat smo preizkusili 1,4-litrski turbobencinski motor, ki premore 88 kW (120 KM). Oznaka turbo morda nekoliko zavaja, saj agregat dejansko zaživi šele v vrtljajih nad številko 2.000. Delovanje je tiho in uglajeno, z njim pa je mogoče voziti hitro, a je zaradi trdega podvozja nekoliko manj udoben. Vožnja skozi hitre ovinke je gladka, avtomobil kljub svojih "predispozicijam" karoserije ne deluje čisto nič okorno, pač pa dobro požira neravnine, je zelo stabilen, pa tudi nagibanja ni veliko. Volan je izjemno natančen in vodljiv, dober je tudi šeststopenjski ročni menjalnik, ki je v primerjavi z zapoznelo avtomatiko prava poezija.

Če voznik spelje z odprtimi zadnjimi vrati, ga na to
opozori zvočni signal in izpis na armaturni plošči. Vrata se
zaklenejo, če jih želite odpreti, pa je treba vozilo ustaviti in
vrata odkleniti.

Morda nas je neprijetno presenetila zgolj poraba, ki je bila pri mešanem ciklu vožnje v povprečju skoraj sedem litrov na sto prevoženih kilometrov, pri hitrejši vožnji po avtocesti pa je poskočila še za dodaten liter.

Izdelek je dober izbor za družine tudi z nekoliko večjimi otroki. Tisti, ki poznate merivo že od prej, veste, da je tudi nekoliko manj udobna in ji primanjkuje uporabnih odlagalnih površin, a jih vsi drugi našteti atributi izničujejo. Pa tudi cena. Za testno merivo je tako treba odšteti 18.809 evrov.

Podatki o vozilu: (Opel meriva 1.4 16V Turbo Enjoy)
Motor: 2.979 cm3
Vrsta: štirivaljni turbobencinski
Moč: 88 kW (120 KM)/ pri 4.800 do 6.000 vrt./min
Navor: 175 Nm/ med 1.750 in 4.800 vrtljaji na minuto
Poraba: 6,9 litra/100 km (mešani cikel – test), 143 CO2 g/km
Zmogljivosti: 188 km/h, 11,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.288x1.812x 1.615, medosna razdalja 2.644,
prtljažnik (v litrih): 400 do 1.500
Cena: 13.990/18.809 EUR (osnovni/testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.