Generalni direktor združenja nemških mest Helmut Dedy pravi, da si prizadevajo za spremembe mestnega življenja, v katerem avtomobili ne bi več imelo tako pomembne vloge. Javne prostore bi radi spet vzeli avtomobilom.
Dedy je za nemško tiskovno agencijo DPA povedal, da ne bo prišlo do preobrata v prometu, če bomo avtomobile z motorji na notranje zgorevanje preprosto zamenjali z električnimi. Radi bi namreč, da se avtomobilom v mestih vzame življenjski prostor, saj mesta niso parkirišča, ampak prostori za življenje. So življenjski prostori za ljudi in avtomobilov.
To je le en odmev prizadevanj evropskih mest, ki bi rada vsaj v svojih središčih omejila promet in s tem pripomogle k izboljšanju ozračja in prometne varnosti prav tako pa tudi odpravila prometne zastoje.
Primer sodobnega pristopa k urejanju prometa je danska prestolnica Kobenhavn, ki je zelo prijazna do kolesarjev, za katere so uredili tudi posebne hitre steze. Tudi v Berlinu so v okviru projekta, ki ga bodo zaključili in ovrednotili januarja 2021, za avtomobilski promet zaprli »nakupovalno miljo« ulico Friedrichstrasse.
Preoblikovanje načina prevozov
Kot je povedal Dedy, bi radi oblikovali drugačno kombinacijo potovanj po mestu, pri kateri avtomobili ne bi imeli tako pomembne vloge. Določene premike v tej smeri so začeli zaznavati že pred koronavirusno epidemijo, saj se je marsikje močno povečala uporaba avtobusov in vlakov. Odlične priložnosti za izboljšave ponuja tudi kolesarjenje.
Dedy dodaja, da se operaterji javnih prevoznih sredstev pri ponudbah svojih storitev premalo povezujejo. Potrebujemo namreč privlačnejši javni prevoz z boljšim usklajevanjem časa voženj in več regionalnega železniškega prometa. Tudi različni sistemi prevoza v mestu bi se morali bolje mrežiti med seboj. Ob postajah javnega prometa bi morali urediti skupno rabo avtomobilov in koles, tudi uporabniki električnih skirojev pa bi morali natanko vedeti, kje se lahko vozijo in kje ne.
Bolj bi morali razmišljati tudi o tvorbi verig v ponudbi javnega prometa, da bi lahko nekdo denimo za svojo pot v službo prestopali med primestni vlakom, avtobusom, metrojem ali tramvajem in še kakšnim individualnim prevoznim sredstvom, kakršen je denimo prav električni skiro.