Napovedi. Večina strank bi vsaj za zdaj ostala pri vinjetnem sistemu plačevanja avtocest, le Zares in LDS se zavzemata za čimprejšnji prehod na sistem, po katerem bi plačevali po številu prevoženih kilometrov. Razen Desusa in SLS, ki ju skrbi strošek, bi vse stranke čim prej podrle estninske postaje na avtocestah. “Rušenje mitnic je na prvi pogled preprosto vprašanje, vendar pa je odvisno od vprašanja cestninjenja v prihodnosti, saj ni jasno, ali se bo prihodnja oblast odločila za ohranitev vinjet, prehod na satelitsko cestninjenje ali celo vrnitev na prejšnji sistem nizkofrekvenčnega cestninjenja,” na rokohitrske napovedi strank opozarja Andrej Brglez, strokovnjak za promet na inštitutu za civilizacijo in kulturo.
“Ne razumejo polovičke”
"V predvolilnem duhu pričakovano nihče ne govori o prenizkih kaznih, večina jih meni nasprotno. Toda odgovori nekaterih strank glede ukinjanja tako imenovane polovičke kažejo, da zagovorniki očitno ne razumejo, kakšno škodo takšen sistem dela državi. Polovička je namreč sinonim za nesposobnost glede drugačnega učinkovitega izterjevanja kazni, hkrati pa ponuja dvomljivo sporočilo, ko tudi za hujše prometne prekrške država ponuja akcijske popuste. Odgovori nekaterih strank, da država s tem izterja več, pa kličejo po vprašanju, ali niso kazni previsoke,” komentira Brglez. Lista Gregorja Viranta, SLS, SD in Zares sicer zagovarjajo višino kazni, prilagojeno dohodku posameznika.
Pri avtobusih se konča
Pri alternativah, kako spodbujati boljšo pretočnost prometa na državni ravni, večina strank vidi rešitev predvsem v krepitvi javnega potniškega prometa tako na cesti kot železnici. SD predlaga še obvezne mobilnostne načrte v večjih organizacijah. Brglez je razočaran: “Stranke v svojih odgovorih ne ponujajo svežih idej, ki so v tujini že prisotne, denimo različne stimulacije, davčne olajšave ali prilagajanje delovnih časov.”
Jankovićev model za vso državo
V SD bi gradili še več krožišč, hkrati pa eno od rešitev vidijo v zavijanju v desno pri rdeči luči ter pri ugodnostih pri parkiranju, če se v vozilu vozi več ljudi. Pozitivna Slovenija bi glede učinkovitejšega pretoka dnevnih migracij pripravila popolnoma novo prometno politiko, hkrati pa napovedujejo, da bi morale prometno politiko na osnutku ljubljanske prevzeti preostale mestne občine. SDS bi pri urejanju sodobnih sistemov za pospeševanje pretočnosti več pobude prepustila občinam in njihovemu lokalnemu znanju, cestna dela pa bi po njenem mnenju v večji meri morali opravljati tudi ponoči.
V Listi Gregorja Viranta nameravajo bolj vključiti sodobno informacijsko tehnologijo, zavzemajo se za avno-zasebno partnerstvo pri gradnji takšnih cest, ki bi ob nesrečah puščale čim manj posledic na ljudeh. V SNS bi vrnili utripajočo zeleno luč na semaforje in že od mladih let spodbujali k delitvi vozil. V Desusu bi za spodbujanje zadnjega zvišali trošarine na gorivo. V Stranki za trajnostni razvoj Slovenije pa stavijo na več strpnosti cestnih udeležencev.