Mitsubishi je v torek zvečer na posebnem digitalnem dogodku svetu razkril novo generacijo modela ASX in za jesen prihodnje leto najavil še novo generacijo mestnega modela colt. ASX je bil uspešen, saj so v Evropi prodali okoli 380 tisoč vozil. Nova generacija je razvita posebej za evropski trg, postavljena pa je na CMF-B platformo zveze Renault-Nissan-Mitsubishi. To mu je omogočilo širok nabor pogonskih možnosti, vključno s priključnim hibridom (PHEV), polnim hibridom (HEV) ter blagih hibridom.
“Rast SUV segmenta in elektrifikacija sta prevladujoča trenda na današnjem evropskem trgu in to naj bi se nadaljevalo," je dejal Frank Krol, predsednik in izvršni direktor Mitsubishi Motors Europe.
Dinamični ščit
Oblika se močno navezuje na Renaultovega brata capturja, pri Mitsubishiju pa dodajajo, da povzema oblikovalski jezik “Dynamic Shield”, kar pomeni, da so želeli Japonci združiti robustnost in dinamičnost, hkrati pa ima na prednji maski tudi ikonični Mitsubishijev logotip s tremi diamanti. Platišča merijo 17- ali 18-palcev. Na voljo bo šest barvnih različic, kombiniranih s črno streho pri višjih nivojih opreme.
Renault, Nissan in Mitsubishi Motors bodo za razvoj novih modelov uporabile skupne konstrukcijske osnove ki naj bi do leta 2026 dosegle 80-odstoten delež. Člani Zveze so razvili metodo »pametne diferenciacije«, ki določa želeno raven skupnih značilnosti za vsako vozilo, vključuje več parametrov možnega združevanja, kot so konstrukcijske osnove, proizvodni obrati, pogonski sklopi ali segmenti vozil. Skupna konstrukcijska osnova za avtomobile segmentov C in D bo služila za pet modelov treh znamk Zveze (Nissan Qashqai in X-Trail, Mitsubishi Outlander, Renault Austral in prihodnji športni terenec s sedmimi sedeži). V okviru tega bo Mitsubishi Motors svojo navzočnost v Evropi okrepil z dvema novima modeloma, na osnovi Renaultovih prodajnih uspešnic, med katerima bo tudi novi ASX.
Notranjost zaznamuje najnovejši informacijsko-razvedrilni sistem. Sredinsko nameščen SDA (Smartphone link Display Audio) deluje kot glavni vmesnik med voznikom in sistemi vozila ter multimedijskim sistemom. SDA je na voljo v 7-palčnem ležečem in 9,3-palčnem pokončnem formatu, z brezžičnim preslikovanjem pametnega telefona (Apple Car Play® in Android Auto™) standardno. Pri najvišjih opremah pa tudi z možnostjo BOSE® Premium zvokom. Tudi pri instrumentalni plošči je možnost personalizacije. Na voljo so trije nivoji in sicer od začetne analogne plošče, ki vključuje 4,2 palčni zaslon, do srednje ravni s 7-palčnim zaslonom ter do popolnoma prilagojenega 10-palčnega digitalnega voznikovega zaslona, na katerem je možnost spremljanja navigacije.
Prostornina prtljažnega prostora je 332 litrov (VDA), ki se poveča za nadaljnjih 69l (VDA), če premaknemo pomično zadnjo klop do prednjih sedežev.
Po poti outlanderja
Izbirati je možno med tremi vožnje (eco, pure - le pri električni različici in sport - največja odzivnost motorja s prilagojenim, dinamičnim krmiljenjem podvozja). Nabor standardnih pasivnih varnostih elementov vključuje zaščito pešcev, opozorilnik za razdaljo vozila spredaj, opozorilnik pred nenamerno menjavo voznega pasu, pomočnika pri ohranjanju voznega pasu, prepoznavanje prometnih znakov, vzvratno kamero, opozorilo na mrtvi kot, ohranjanje vozila na sredini voznega pasu, prilagodljivi tempomat ...
Pri najvišjih nivojih opreme ter pogonskim sklopom HEV in PHEV je na voljo tudi sistem Mi-pilot, ki vključuje še aktivni tempomat ter ohranjuje vozilo na sredini voznega pasu.
1,0L MPI-T je vstopni motor. Gre za trivaljni 1,0-litrski turbobencinski motor s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Na voljo bo tudi 1,3L DI-T, ki je blagi hibrid z 1,3-litrskim turbo motorjem in neposrednim vbrizgavanjem, povezan z blagim hibridnim sistemom, ki vključuje generator zaganjalnika na jermenski pogon skupaj z 12V litij-ionsko baterijo, ki omogoča rekuperacijo energije med fazami pojemka in zaviranja ter električnega pomočnika pri navoru. Kupci lahko izbirajo med 6-stopenjskim ročnim ali 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko (7DCT).
Popolni hibrid – prvi Mitsubishijev model v Evropi s polni hibridnim pogonskim sklopom, združuje 1,6-litrski bencinski agregat z dvema elektromotorjema in avtomatskim menjalnikom. Na vrhu ponudbe je priključni hibrid, različica PHEV z 1,6-litrskim bencinskim motorjem, v kombinaciji z dvema elektromotorjema in 10,5 kWh baterijo, ki je edinstven za zvezo Renault-Nissan -Mitsubishi v segmentu B-SUV. S tem ASX sledi predhodnikoma SUV PHEV - outlanderju in eclipse crossu. Vsi pogonski sklopi, integrirani v nabor dobro opremljenih različic, bodo na voljo od začetka prodaje v Evropi, torej od marca 2023 dalje.