Mitsubishi outlander PHEV, ki je bil v prejšnji generaciji eden najbolje prodajanih priključno hibridnih SUV-jev, bo s prihodnjim letom spet na slovenskih cestah. Predprodaja je že stekla. Večjih modifikacij v primerjavi z japonskim outlanderjem je deležna predvsem tehnika, ki mora biti seveda prilagojena evropskim predpisom in razmeram. V Evropi je na voljo s petimi sedeži.
Robusten videz nakazuje na terenske sposobnosti
Pri Mitsubishiju so rekli, pozabite na dolgočasne oblike. Četrta generacija, čeprav gre za oblikovno evolucijo, se zgleduje po konceptu engelberg tourer iz leta 2019, ki je predstavil oblikovalski jezik Bold Stride. Outlander ima masiven in pregleden vodoravni pokrov motorja in skoraj navpično prednjo masko v slogu dynamic shield. Ozke LED dnevne luči obdaja kromiran trak. Glavni so nameščeni v masivnem odbijaču in uporabljajo 12 diod za prilagodljive funkcije. Zanimivo, ohranili so tudi meglenke. Vozniki jih še naprej želijo uporabljati, pravijo Japonci. Engelbergova zapuščina je jasna tudi ob pogledu s strani, kjer nad vodoravnim pontonom karoserije dominirajo izrazite letve, pa tudi v obliki oken ter masivnega zadnjega stebra. Podobno je zadaj, kjer se pojavi šesterokotni previs petih vrat, ki se zgleduje po "rezervi" legendarnega pajera. Ozke luči so dobile učinkovito grafiko ležeče črke T. Veliko je pripomogla tudi sprememba proporcev. Outlander je večji, predvsem pa širši. Podaljšala se je tudi medosna razdalja. Lahko ima 18- ali 20-palčna platišča. Podvozje je od tal oddaljeno 20 centimetrov, kar pomeni, da ga lahko ob številnih terenskih programih zapeljemo tudi na kakšen teren.
Spogleduje se celo s premijskim razredom
Napredek kakovosti je še bolj opazen v potniški kabini, ki ima pri nas vedno pet sedežev. Celotna armaturna plošča je prekrita s tkanino ali usnjem, poleg 12,3-palčnega zaslona infozabavnega sistema pa je na voljo tudi 12,3-palčni zaslon digitalnih merilnikov. Ena redkih stvari na seznamu doplačil je barvni projekcijski zaslon, digitalno pa je lahko tudi vzvratno ogledalo. Outlander je izčrpno opremljen tudi z infozabavno tehniko, za dober zvok skrbi vrhunski Yamahin sistem, za varčno temperiranje kabine pa toplotna črpalka. Nekatere funkcije je mogoče upravljati na daljavo, posodabljati je mogoče programsko opremo in uporabljati različne aplikacije. Povezljivost s pametnimi telefoni zagotavljata brezžična vmesnika Apple CarPlay in Android Auto.
Osnova udobja so novi sedeži s funkcijami prezračevanja in masaže ter visoko zvočno udobje in minimalno tresljaji, pravijo Japonci. Ergonomija je izboljšana z ohranjanjem številnih gonilnikov strojne opreme. Tripodročna klimatska naprava se ponaša z ločenim panelom. Tudi potniki zadaj imajo ogrevane sedeže. Panoramsko strešno okno z dolžino 928 in širino 702 mm prepušča veliko svetlobe v kabino. Del se lahko odpre. Prtljažnik ima prostornino 495 litrov prtljage, po zlaganju naslonjal, razdeljenih v razmerju 40:20:40, pa 1.422 litrov.
Priključni hibrid edina izbira
Outlander je na drugih trgih sicer na voljo tudi s konvencionalno bencinsko motorizacijo, v Evropi pa bo na voljo le kot outlander PHEV, torej s priključno hibridnim pogonom, ki naj bi v primerjavi s prejšnjim outlanderjem imel veliko koristi od nove Mitsubishijeve platforme. Ta mu zagotavlja bistveno večjo baterijo od predhodnikove.
Litij-ionska baterija razpolaga z bruto kapaciteto 22,7 kilovatne ure (neto malo več kot 21 kilovatne ure), ki naj bi zagotavljala do 86 kilometrov električne vožnje merjeno po protokolu WLTP, v mestih naj bi bil po zagotovilu tovarne doseg še večji. Velika prednost je možnost polnjenja baterije z enosmernim tokom. Na 50-kilovatni polnilnici ne bi smeli preživeti več kot 30 minut. Na ta način se lahko električni način uporablja veliko pogosteje. V kombinaciji s 53-litrsko posodo za bencin naj bi doseg znašal celo 844 kilometrov.
Večja je tudi moč pogonskega sklopa. Prednji elektromotor razvija največjo moč 85 kilovatov in navor 255 njutonmetrov, zadnji pa največjo moč 100 kilovatov in navor 195 njutonmetrov. 2,4-litrski bencinski štirivaljnik k temu dodaja še moč 100 kilovatov in navor 203 njutonmetrov.
Vsi skupaj pripomorejo k sistemski moči 225 kilovatov, ki zadostuje, da 2,1-tonski SUV v 7,9 sekunde doseže 100 kilometrov na uro in pospešuje do hitrosti 170 kilometrov na uro. Voznik lahko sicer v okviru dinamičnega voznega sistema S-AWC (Super All Wheel Control), ki mu ga omogoča pogonski sklop z elektromotorjema na obeh premah, nastavi tri načine vožnje in štiri nastavitve upravljanja z energijo. Za izboljšanje trakcije je zadnja prema opremljena tudi sistemom za vektoriranje navora na osnovi selektivnih posegov zavor. Poleg tega naj bi bil zaradi močnejše rekuperacije povečan tudi efekt motorne zavore.
Cene se začnejo pri 48.990 evrih, v preprodaji pa kupci dobijo še za 1.000 evrov popusta na opremo in do 2.000 evrov prihranka, odvisno od opreme.